Wanneer een tweede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Glamour, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier lange tijd getwijfeld over een tweede kindje. Toen oudste dochter twee was begon het bij mij toch weer te kriebelen.
    In eerste instantie had ik zoiets van we wachten nog, proberen ongeveer 4jr ertussen te houden. Echter leek me dat toch niet handig ivm de basisschool. Met zo een kleintje je andere kindje naar school brengen. En we hebben maar 1 auto, school ligt op 10min fietsen (destijds nog, wonen nu ergens anders naast de basisschool :D).
    Vandaar dat we dachten we gaan er gelijk voor toen het begon te kriebelen. Nu drie jaar ertussen. En niet 1 maar 2 kindjes erbij gekregen:D (vandaar ook de verhuizing, woonden nl op klein flatje)

2. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Wij na de 9 maand...

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik ben met de pil gestopt toen zoontje 1 jaar en 1 maand oud was. Had/heb een heel onregelmatige cyclus en eisprong dus wilde even kijken hoe t zou gaan. Was in ronde 4 zwanger, bleek een bbz. Was eigenlijk uitgerekend eind dec, dan zou zoontje 2 jaar en 4 mnd zijn.
    Daarna meteen weer zwanger en nu uitgerekend in maart.
    Zoontje en baby schelen dan 2 jaar en 7 maanden :)

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij zijn er na 7/8 maanden weer voor gegaan. En de mazzel gehad dat het snel lukte (Zit 16 maanden tussen)
    Persoonlijk vind ik het erg leuk dat kleine verschil, zou het zo weer doen! ;)

5. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Wij zijn er ook alweer voor gegaan toen zoonlief 7 maanden oud was.. Helaas zitten we nu in ronde 7 en gaat er meer tijd tussen zitten dan we hadden gehoopt.. Valt niet te plannen..

6. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik heb een keizersnede gehad en mocht daarom een jaar niet zwanger worden. Inmiddels is dat jaar voorbij en hopen we snel zwanger te zijn van een broertje of zusje maar het is natuurlijk nog maar de vraag of het snel lukt. Wij wilden niet teveel leeftijdsverschil tussen de kinderen. Als ik geen keizersnede had gehad dan waren we misschien nog wel eerder gestart met proberen voor een tweede.

7. sjennel

sjennel Lid

17 nov 2014
    26
    0
    0
    Fijn dit topic! Ik zit er namelijk nu al over na te denken terwijl de eerste nog moet komen haha! Ik ben bijna afgestudeerd en denk dat het erg lastig wordt om straks aan een baan te komen (in het basisonderwijs) met een kleintje. Ik vraag me de laatste tijd dus ook af of het niet gewoon verstandig is de tweede er meteen aan vast te plakken. Stel ik wacht nog drie jaar en mn eerste kindje gaat bijna naar school, dan heb ik weer een kleintje waardoor ik niet aan werk kan komen. Misschien heel kort door de bocht hoor, maar ik denk dat het qua werk gezien het beste is om ze juist zo kort mogelijk achter elkaar te krijgen. Ik zie vast wat details over het hoofd, wat denken jullie?

8. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij begonnen toen ons meisje 1,5 was.... Nu is ze 2,5 en nog steeds niet zwanger ... Zo kan het ook natuurlijk.

9. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Tussen mijn 2 kids zit ruim 2 jaar en 7 maanden. Wilde het toen niet te snel. Maar als ik er nu op terug kijk heb ik wel eens spijt dat we niet eerder voor n 2e zijn gegaan. ( niet dat het had uitgemaakt omdat nr. 2 niet vanzelf ging) Maar de oudste is bijna 4 en maakt dagelijks ruzie met de jongste van 16 maanden. Gaat bovenop het hem liggen aan hem trekken, speelgoed afpakken etc. Ben de hele dag alleen maar bezig om ze uit elkaar te houden. Nu dachten we bij nr. 3 laten we op tijd "beginnen" maar ook dat gaat hem nu niet worden omdat hier de PCOS nog altijd aanwezig is.

10. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik zei altijd als de eerste een jaar is, dan weer proberen voor een tweede..
    Na de bevalling van de eerste dacht ik dit gaat nog heeeeeel lang duren.. Zware zwangerschap, traumatische bevalling..
    Nu merk ik dat het toch gaat kriebelen.. Ik wil weer!

Met mijn man over gehad.. Hij wil nog wachten.. Vind het nog steeds best wennen allemaal..

Ik heb nog de pil tot februari.. Gezegd om er dan nog eens over te hebben.. Eventueel stoppen of gewoon de pil bij halen..
    Dit was vorige week..

Nu zegt mijn man vanavond in eens, schat ik heb nagedacht... Stop maar met de pil.. Ik wil ook een tweede..
    Ik vind het spannend maar we redden het wel..
    (Ff kort samengevat)

Maar nu komt het.. Door dit onverwachte antwoord van hem krijg ik het lichtelijk benauwd...
    Zie ineens zoveel beren op de weg.. Kan het wel financieel.. Wordt het niet te druk.. Toch nog wachten?
    Misschien toch eerst de pil opmaken tot februari?

Wat denken jullie? Stel ik me aan? :)

Deel Deze Pagina