Ik vraag me af vanaf wanneer er een vast ritme is wbt slapen en eten....? Ik heb nu een aardig vast ritme maar de lengte van hun slaap/wakker zijn wisselt nogal... tussen 06.30-07.30 fles (180+6) 7.30 naar bed 12.00 fles (180+6) tussen 12.45-13.30 naar bed 17.00 fles (210+7) 22.30 fles (219+7) naar bed Ik vraag me af of dit een goed schema voor ze is? Of dat ik misschien ze na de 1ste fles even wakker moet laten en beneden tot uurtje of 9 en dan pas naar bed? En zouden ze na de fles van 17.00 ook nog een keertje naar bed moeten of is dit opblijven de hele avond tot de laatste fles prima? Ze zijn morgen 10weken en zitten op 4 voedingen van 180+6/210+7 Ze wegen nu ongeveer 4800.
Hoi hoi, Dat ligt er een beetje aan hoe ze zich gedragen. Als ze heel de tijd wakker zijn is het prima beneden, maar als ze liggen te huilen, kun je beter nog een dutje invoeren.\ Gaan ze meteen weer slapen als je ze weglegt s'morgens. Dan zou ik er nog maar even van genieten, en zelf ook nog even dutten. De tijd dat ze niet meer gaan slapen na de eerste ochtendvoeding is er al snel hoor! Ik vind het trouwens wel knap hoor, doorslapen, en op vier voedingen al! Groetjes Adrienne
Ja we hebben indd geluk met de meiden. Ze zitten al vanaf week 7 op 4 voedingen van 180+6 ze melden zich gewoon niet eerder als om de 5uur. In goed overleg met het bureau besloten het zo te laten. Ze sliepen beide vanaf de fles van 22.30 tot ongeveer 6.30-7.00 Maar sinds 1 week komt fenne standaard om 5.15u... Ik weet zeker dat het geen honger is, want eenmaal bij ons in bed slaapt ze verder tot uur of h7-7u. (ze eindigd altijd in ons bed omdat we haar speentje dan geven maar die kan ze moeilijk inhouden dus dan is het krijsen. In ons bed kunnen we hem even vast houden tot ze weer slaapt) Heb jij nog tips ervoor soms al slaapt ze tot 6.00uur 5.15 is wel erg vroeg!? We geven al een fles van 210+7 dan (waarvan 5 forte1 en 2 gewoon) ipv 180+6. Ze zijn vaak wel wat huilerig de avond en/of vallen bij ons in slaap. Maar ik ben bang (schaam) dat als we ze rond 19u nog op bed leggen en ze tot de fles slapen dat ze daarna niet meer goed de nacht slapen... is dit een verkeerde gedachten van mij?
Hoi hoi, Veel kinderen zijn wat huilerig in de avond, en willen dan extra aandacht. Dus wat betreft hoef je je niet te schamen hoor. Als je ze op bed zou leggen, zouden ze het er niet eens mee eens zijn denk ik. Dat ze als ze in de avond slapen ze in de nacht niet meer slapen, is een verkeerde gedachte trouwens. Het dag/nachtritme is wel geregeld nu hoor. Je kunt wel wat meer in de fles doen. Het lijkt erop dat Fenne overdag niet genoeg heeft aan de voedingen, en dat in de vroeg ochtend wil compenseren. Groetjes Adrienne
of kan ik beter terug gaan naar 5 flessen ipv 4? en welke hoeveelheid erin dan? Nu krijgen ze 3x 180+6 en 1x 210+7 ze wegen ong. 4850 nu denk ik.
Hoi hoi, Ze hebben 750 ml nodig per dag. Dus of 4 x 180 of 5 x 150. Mag best iets meer zijn ook hoor, maar dit is een gemiddelde. Het is uit proberen. Groetjes Adrienne
sorry voor mijn vragen hoor Wat is het maximale wat ze mogen voor deze leeftijd/gewicht aan cc?(we praten dan toch over het onaangemaakte flesje als we het over min/max cc hebben?) Ik weet niet zo goed wat ik ze nu moet geven zodat ze genoeg krijgen? (en fenne misschien de nacht wel weer doorslaapt) Ook vind ik het moeilijk want het lijkt dat Ninthe minder nodig heeft als dat fenne heeft. Ninthe doet het namelijk wel goed op die 4 flessen want ze slaapt altijd tot 7.00uur door. Zou ik ninthe dan minder moeten geven als fenne, of gewoon hetzelfde? Ik geef nu dit: 07.00 180+6 12.00 180+6 17.00 210+7 22.30 210+7 (780cc totaal) Ik zou graag begin tijd op 6.30-7.00 willen houden (mits hun zelf later komen natuurlijk) En eind fles op 22.00-22.30. Maar weet niet zo goed hoe ik het dan het beste kan indelen... Kun jij mij helpen? Zou dit misschien een optie zijn?? 06.30 180+6 10.30 150+5 14.30 150+5 18.30 150+5 22.30 180+6 (810cc totaal)
Hoi hoi, Het lijkt erop dat Fenne meer nodig heeft dan Ninthe. Dat kan natuurlijk. Wat jij aangeeft in het schema is goed, maar dan moet je dus wel terug naar 5 voedingen. Ze hebben nodig 750 minimaal. Zeg dat ze tussen 750 en 900 mogen zitten. Ik zou Ninthe niet minder gaan geven, maar Fenne meer. 4 voedingen van 210/7 is ook goed. Maaar ik denk dat je ze allebei tegelijk wil hebben. Voor Fenne is 210 wel de max op dit moment. Als die 4 voedingen van 210/7 niet genoeg zijn voor Fenne, kun je terug naar 5 voedingen gaan, en dan het schema zoals jij aangaf. En dan probeer je het over een paar weken weer om over te gaan van 5 naar 4 voedingen. Groetjes Adrienne