FM en ovutest, hoe zit het nu..

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kzh, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Deze ronde heb ik clomid 50 gehad, en eergister was er en ei van 16 mm op de echo te zien. We hebben die avond geklust.

Gister een ovutest gedaan, die was negatief.
    We hebben gister niet geklust omdat ik flinke buikpijn had.

Vanmorgen weer een (pijnlijke!) meting gehad, en er was niks te zien.
    Hij zou dus al gesprongen zijn, volgende week moet ik bloedprikken, en zaterdag moet ik terug voor een echo.
    Volgende cyclus wil ze 100 gaan geven.

Nu kwam ik thuis, deed een ovutest en die is hardstikke positief!
    Nu snap ik het even niet meer..
    Is ie nu vanacht/vanmorgen gesprongen dan? En hoelang blijft een test positief na het springen van je ei?
    Nu heb ik eergisteravond geklust, en vanavond dan pas weer..
    Zou het genoeg zijn?

2. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Iemand een idee? Ovutest hoort toch positief te zijn een dag ofzo voordat het ei springt?

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    De LH-piek kan heel kort zijn. Als je één keer per dag test, dan kun je de piek missen. In jouw geval heb je het begin van de piek gemist of misschien was je urine niet geconcentreerd genoeg waardoor je vals-negatief testte, en is je eisprong misschien snel na het inzetten van de piek geweest. Buikpijn past bij een eisprong, dus dan zou je hem gisteren gehad hebben. Een ovulatietest kan nog een dag of 2 positief blijven.

Als je gisteren je eisprong hebt gehad, zit je qua klussen precies goed. Zaadcellen blijven gemiddeld nog 2-3 dagen leven in je lichaam. Vanavond heeft dan niet zoveel zin meer, aangezien je eisprong al lang is geweest en hij maar een paar uren daarna nog is te bevruchten. Dus dan ben je vanavond al te laat.

Succes!

4. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor je reactie!
    hopelijk was ons klussen genoeg dan, en blijkt volgende week uit bloedonderzoek dat ik inderdaad een eisprong heb gehad.

5. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Is een ovulatietest wel betrouwbaar bij gebruik van Clomid?
    K weet 't niet hoor...

6. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Dat vraag ik me dus ook af.
    Afgelopen december had ik ook een ovutest die niet klopte met de echo's.
    Al is er met het meten ook wel eens iets fout gegaan, ene dag zit er niks, twee dagen later een ei van 20mm. Foutje..

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb met clomid nog altijd ovutesten gebruikt, dat werkte gewoon goed hoor. Ik heb overigens geen pcos, dat zou een ovutest eventueel wel kunnen beïnvloeden

Ik denk dat je piek gisteren net na het testen is begonnen en gisteravond/vannacht je ei is gesprongen.
    Ik had ook altijd 2 dagen een positieve ovutest. Na mn eisprong was de test dan nog een tijdje positief. Dit is ook bevestigd door tempen en echo's.

8. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Mijn temperatuur laat geen eisprong zien, maar heb begrepen dat temp wel beinvloed kan worden door clomid dus probeer me daar niet teveel op vast te pinnen.
    Ik denk inderdaad dat ik na de test ben gaan pieken en dat ie al gesprongen was voor de echo.
    Ben benieuwd wat het bloed volgende week laat zien!

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Temperaturen is niet meer betrouwbaar als je hormoonmedicatie gebruikt hebt.

Ovulatietesten zijn wel betrouwbaar als je Clomid hebt gebruikt. Als je PCOS hebben, kunnen ze soms niet goed werken. Het kan zijn dat ze altijd negatief blijven of juist altijd positief zijn, doordat je hormoonwaardes door de PCOS verstoord zijn. Maar het kan ook zijn dat ze wel goed werken, dat is bij elke vrouw met PCOS verschillend.

Bij mij werkten ovulatietesten wel goed. En jij schrijft dat je eerst een negatieve test had en daarna een positieve, dus dan zouden ze bij jou ook zijn werk moeten doen, lijkt mij.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij clomid moet een test meestal wel goed werken al verschilt het weer bij rondes waarin je heel veel follikels hebt. Dan kan hij minder betrouwbaar zijn.

Bij hormonen spuiten, is de test niet betrouwbaar.

Share This Page