Hoi UWV Webcare Team, ook ik had even een vraagje. Trouwens heel erg handig dat dat op deze manier kan! Het bedrijf waar ik momenteel werk sluit (wegens een overname) op 1/2 aanstaande haar deuren, en sta ik na 10 jaar dienstverband op straat. Ik krijg 3 maanden loon mee, maar houdt dit dat in dat ik sowieso per 1/5 WW moet aanvragen? En moet ik me dat nu al doen of kan dat in april ofzo nog? Want ik hoop natuurlijk voor die tijd een andere baan te hebben gevonden, hoewel de banen hier in het Noorden helaas niet voor het oprapen liggen.. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Beste QueenBee, Ik begrijp dat jij wilt weten wanneer jij een WW-uitkering kan aanvragen. Het bedrijf sluit per 1/2/2011 en je krijgt 3 maanden loon mee. Als die 3 maanden loon een betaling is voor de 3 maanden opzegtermijn die de werkgever in acht moet nemen dan is de 1e werkloosheidsdag 1 mei 2011. Als de 3 maanden loon een ontslagvergoeding is dan is de 1e werkloosheidsdatum 1 februari 2011 Ben je werkloos per 1 februari 2011 dan kan je de WW nu aanvragen. Werkloos per 1/5/2011 vraag de WW dan een maand van tevoren aan. Schrijf je wel alvast in als werkzoekende bij het UWV Werkbedijf via deze link. Actuele informatie over de aanvraagprocedure voor een WW-uitkering vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dankjullie voor de goede uitleg! In dit geval is het puur 3 maandlonen, we krijgen allemaal een ontslagvergoeding. Dus dan zou dat per 1 mei zijn. Ik heb eerst voldoende info, ik ga eens even op de linkjes neuzen!