Ons dochtertje slaapt over t algemeen an 19.00 tot 7.00 uur. Overdag is t helaas vaak maar een uur de laatste tijd. Voorheen sliep ze op z'n meest 2.5 uur. Is dit niet veel te weinig voor zo'n kleintje? Heeft iemand anders tips om haar beter te laten slapen?
Finn slaapt ook van 19.30 tot 7.30 en overdag tussen een uur en 2 uur, maar meestal is 1,5 uur echt wel genoeg voor 'm. Als je kindje het goed doet en niet ontzettend moe/humeurig is dan lijkt mij dit geen probleem. Finn wordt wel vaak na ongeveer 40 min wakker, ik geef 'm dan z'n speentje en doekje en dan slaapt ie vaak nog wel even verder.
Danique slaapt meestal vaak nog gemiddeld 4 uur. De ene dag 3 uur, soms ook wel 5 uur. Hier dus 2 slaapjes, vaak van 10-11.45 en 14.30-16.30.
Onze dochter is nu bijna 11 maanden en slaapt nog 1 slaapje van tussen de 1,5 en 3 uur meestal. Snachts slaapt ze van 20.00 tot 07.00-07.30 op het moment.
Onze zoon gaat tussen 20u en 21u slapen, hangt ervan af tot hoe laat hij 's namiddags geslapen heeft. Hij wordt wakker tussen 7u en 8u (en tussendoor ook nog minstens 1x). Als hij al rond 7u wakker is, slaapt hij meestal voormiddags een klein uurtje en 's namiddags een tweetal uurtjes. Als hij tot een uur of 8 slaapt, slaapt hij op de middag/'s namiddags een een drietal uurtjes. Dit zijn gemiddelden. Er zijn dagen dat hij maar een uur slaapt overdag en er zijn dagen dat hij wel 5u slaapt... Ik vertrouw er altijd maar op dat hij zijn rust wel neemt als hij ze nodig heeft zolang hij goed groeit en ontwikkelt...
Mijn dochter slaapt overdag 2,5 tot 4 uur. Maar nooit minder en eigenlijk ook nooit meer. 's nachts slaapt ze van 19.30 tot 7.30 maar ze wordt vaak tussen de 1-2 keer wakker, krijgt dan borstvoeding en slaapt dan verder.
Met 1 jaar zat tim in de overgang van 2 naar 1 slaapje. nu slaapt hij nog 's middags. Dit is tussen de 2 en 3 uur. Op het KDV slaapt hij minder lang. Als je kindje gewoon goed te genieten is, dan is er verder niets aan de hand. Het ene kind heeft meer slaap nodig dan het andere kind.
Mijn zoontje slaapt ongeveer van 20.00 tot 07.30 (ligt om 19.00 al in bedje maar slaapt niet altijd meteen) en nog 2 slaapjes op de dag. Ze worden wel steeds korter maar meestal nog 2 keer 1,5 uur soms 2 uur of langer. Op het kdv slaapt hij veel minder misschien 2 keer 1 uur.