ik ben voor het eerst begonnen met ovualtietesten. nu weet ik niet wanneer je het beste het kan doen als de test positief is. als bijv op maandag avond de test positief is. moet ik het dan meteen doen/ 12 uur later/ 24 uur later/ 48 uur later. of meerdere keren bijv. meteen en 24 uur later? dat kan ik niet duidelijk vinden en de info spreek elkaar ook tegen. de kwalteit van het zaad is toch minder als je het iedere dag doet? alvast bedankt koekiemonster
Hai Koekiemonster, Ik ben dit jaar 2 x achter elkaar zwanger geraakt mbv ovulatietesten (ook 2 x zwaar mis gegaan maar dat terzijde). De 1e keer hebben we het 3 dagen achter elkaar gedaan. Dag 1 was dag voor posi test Dag 2 was dag van posi test Dag 3 dag erna De 2e keer hebben we het 2 dagen achter elkaar gedaan Dag 1 was dag van posi test Dag 2 was dag er na Aankomende ronde willen we het op deze manier ook weer proberen (en heb ik hopelijk een eisprong aan de goede kant) dus ik hoop je over een paar weken te kunnen vertellen dat het weer heeft gewerkt . x Kweenie
Tijdens behandelingen in het ziekenhuis is het zo dat als je de ene dag een positieve test hebt, dat dan de dag erna de behandeling gepland staat. Neem aan dat dat dus het meest optimaal is, anders zouden ze het zo niet doen. Je kunt er van uitgaan dat 24-36 uur na je eerste positieve test, je ei springt. Het is beter dat je iets te vroeg bent, dan iets te laat (dus het is beter als er wat zaad ligt te wachten, dan dat ze achter je ei aan moeten omdat het al gesprongen is). Ik zou dus de avond van je positieve test sexen en de dag erna...