hoi hoi, omdatik vanacht in grote paniek met mijn zoontje naar huisartsenpost ben gegaan (hij werd blafferig wakker, hoesten, zwaar ademen, huilen...ik dacht in paniek aan acute mexicaanse griep......uiteindelijk bleek dat hij pseudokroep had) heeft hij om 05:00 u een fles van mij gekregen en daarna is hij gaan slapen. nu is zijn laatste fles dus om 21:00 uur. dat vind ik niet handig, hij is sinds een week van de nachtvoeding af en wil dat zo houden. zal ik hem nu om 20:00 u wakker maken (fles daarvoor was 17:00) en dan weer om 23:00 u? ik denk alleen niet dat hij dan 2 volle flessen leeg drinkt, puur omdat hij daar gewoon geen behoefte aan heeft....hij weigert gerust een fles maar ja, dan is hij ondertussen al wel weer wakker gemaakt.... of maar gewoon laten komen, en hopen dat hij uurtje langer volhoudt tot 22:00? vind ik ook nog wel wat vroeg voor laatste voeding........ wat zouden jullie doen?
tja, ik denk dat ik het van je kindje af zou laten hangen nu... en er dan maar rekening mee houden dat het vanacht misschien wat rommelig is. Maar misschien is je kindje door alles ook wel wat vermoeider en slaapt wat langer uit zichzelf? En ander...morgen weer een dag, het is gelukkig weekend. Wel schrikken zeg, afgelopen nacht!
jeetje inderdaad schrikken, maar ik zou het gewoon afwachten, gewoon om 21.00 uur de fles geven en dan kijken of hij vannacht weer komt en zo ja je schema daar aan aanpassen en anders om 00.00 uur een flesje geven?
jeetje wat zal je geschrokken zijn, hier is de laatste fles altijd rond half 10 en dan slaapt ze tot 7 en ons kleintjes zijn ong even oud. maar hier is al langer geen nachtvoeding meer ja kan hem zelf laten komen en hopen dat het ong 10 uur wordt? en anders nu klein beetje en daarna ze volle fles
Zijn jullie niet bang als je je kindje eerder wakker maakt om zo de voeding door te schuiven, hij niet de nacht doorslaapt? Ons mannetje slaapt meestal v.a 6 uur dat hij tussen de 6 á 9 uur slaapt.. ik zou het ook graag doorschuiven maar ik ben bang dat hij dan niet meer doorslaapt..
Ik zou ook gewoon de fles om 21.00 uur geven en je ziet wel hoef het loopt. Hoogstwaarschijnlijk slaapt hij gewoon door tot de volgende ochtend. Wij hebben ook over dat soort dingen veel nagedacht en uiteindelijk sliep hij toch gewoon tot dezelfde tijd door. beterschap voor je zoontje!
snap ik niet helemaal...hoe is jou schema dan nu? als ik mijn kleintje niet wakker maak voor een laatste voeding, (normaliter zo rond 23:00) dan komt hij vanzelf rond 00:30. Ik maak hem dus wakker rond 23:00 u en door dat zo zeker 1 week vol te houden (of langer) is hij zo in het ritme gekomen...dat duurt even. mijn zoontje wordt altijd wakker rond 03:30 u, hij jengelt dan even en slaapt dan verder...en zo elk uur horen we hem wel...maar een fles is niet nodig...Hoewel ik wel eens denk dat hij met fles misschien wel vast slaapt maar goed...
ons schema wisselt nogal vaak... Ik maak hem eigleijk nooit wakker voor een voeding omdat hij zichzelf altijd meld om de 3 a 4 uur... maar de nacht die de kindjes normaal doorslapen heeft hij bij ons eerder... niet van 23 tot ... maar van 18uur tot 2 uur ofzo
t is ondertussen al half 9 dus we laten hem inderdaad maar zelf komen, met het uiterste van 22:15 uur. Doen wat extra's in de fles, wieweet. Uurtje langer moet kunnen denk ik mits hij zelf wakker wordt. Vanochtend kreeg hij: 05:15 / 10:00 / 13:30 / 17:00 dan wordt hij bijv 1 uur tevroeg wakker voor een fles, en dan is hij het met een half uur echt alweer zat en dus krijgt hij dan eerder de fles. bedankt iig voor de reacties. t was idd heel erg schrikken, met name omdat ik alleen was omdat mijn man nachtdienst had. Ik heb ook nog een peuter van 2 op zolder liggen dus ja, t was niet een kwestie van in de auto springen. Ik denk dat ik daardoor ook erg paniekerig was....en die stomme Mexicaanse griep natuurlijk.......bbrrr je krijgt het er toch te kwaad van als je het gevoel hebt dat het wel heel erg dichtbij komt...