Wanneer eerder naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Ons kereltje is vandaag 9 weken oud en we mogen zo blij zijn, en dat zijn we ook, want hij heeft al helemaal een ritme. Hij slaapt veel overdag met tussendoor korte wakkere momenten, maar rond etenstijd word hij wakker. Ik hoorde laatst dat veel baby's dat hebben rond deze leeftijd. Hij blijft dan vaak wel tot 21 uur wakker. Rond het begin van de avond word hij vaak wat huilerig, speen moet in, hij slaapt in, speen valt uit, hij word wakker enz. Hij kan dit wel tot 21/22 uur hebben. Geloof dat dit clusteren is? Hij heeft dit trouwens al heel lang zo. Heb hem een poosje rond 21 uur in bed gelegd, maar dat heeft hij zo in de gaten! Ik geniet ook nog zo erg van deze wakkere momenten! Alleen vroeg ik me wel af, wanneer ze ongeveer rond 20/20.30 uur naar bed gaan. Is dat als je overgaat naar 4 voedingen? Hij krijgt nu 5 x 180/6. Rond 22 uur zijn laatste fles, dan slaapt hij door tot ongeveer 6.30 uur, erg goed dus!
    Ben ook bang dat als ik met zijn ritme ga verschuiven hij helemaal van slag raakt, dus dit zou ik ook niet eens willen, maar vroeg me alleen af wanneer hij eerder naar bed zou gaan/moeten.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Tja, ben een borstvoedingsmama en heb geen strak schema nog. Vaak rond sprongetjes is het ritme ineens weer anders. Heb rond de leeftijd van jou kleintje een periode gehad dat mijn zoontje rond 19.30 boven in zijn wiegje sliep en dan rond 23 uur kwam voor voeding en dan de nacht doorsliep. Nu is hij tussen 19.00 uur en 22.30 uur heel wisselend wakker. Hij heeft ook nog een late voeding.

Als dit voor jullie allemaal nog een fijn ritme is, dan zou ik geen ander schema afdwingen. Komt vanzelf en wanneer je overgaat naar 4 flessen is dat een wat natuurlijker moment.

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik weet niet of je kindje straks naar het kdv gaat?
    Mijn zoontje ging met 12 weken naar het kdv en hij was daar toen zo moe van dat hij opeens om 7uur al ging slapen tot de volgende ochtend. Dat is toen eigenlijk altijd zo gebleven.

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Het komt vanzelf. Mijn dochter begon rond de 6 weken 's avonds ook te slapen. Mijn zoon van 5,5 week maakt nog geen aanstalte. Waarschijnlijk slaapt hij al lang en breed 's avonds voordat je overgaat op 4 voedingen. Dan maak je 'm gewoon wakker voor de laatste voeding.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het ging hier vanzelf. Ik gaf de fv op verzoek. In de avond hadden ze dan steeds de speen, en af en toe een beetje voeding. Echt maar 30/1. Tot ze een keer echt honger hadden en een volle fles kregen en gingen slapen.
    De oudste deed het van 17-22, de jongste van 18-21.
    Ze zijn er ook allebei opeens mee opgehouden, dat was ergens rond de 10 weken bij de jongste. (De oudste was veel hongeriger, dronk teveel, dat vergelijkt niet zo goed)

Daarna ging hij naar 5x180/6 en dan rond 19:30 uur erin en werd hij in de nacht nog een keer wakker voor de 5e fles. De oudste wilde die ook wel als ik hem om 22 wakker maakte. Maar de jongste dronk dan die fles en kwam in de nacht weer. Beetje dubbelop.

4 flessen hebben we bij de oudste nooit gehad. De jongste kreeg er wel 4 vanaf 4,5 maand, toen werd hij niet meer wakker in de nacht..

Deel Deze Pagina