Wanneer eerste afspraak echo?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door xMandykus, 7 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMandykus

xMandykus Lid

7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik ben hier nieuw. Ik weet sinds een aantal dagen dat we zwanger zijn van ons tweede kindje.
    Nu heb ik deze testen gedaan en ze lopen mooi op. Voor zover ik kan bereken zit ik bijna op 4,5 week. (gestopt met de pil en in 1 keer raak, dus weet niet precies mijn cyclus, weet wel ong wanneer ik m'n eisprong heb gehad).
    Wanneer belde jullie naar de verloskundige? Meteen al of nog even afwachten? Bij de eerste had ik meteen gebeld en kon ik rond de 8 weken (dus 4 wk wachten). Nu wil ik aan de ene kant wachten nog een week of 2 en dan bellen zodat het dan enigszins minder lang wachten is maar eigenlijk maakt 't ook niet zo uit.
    Wat is handig?

Bijgevoegde bestanden:

2. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Hallo,
    Ik ben nu vermoedelijk ook rond de 4 weken zwanger maar heb me wel alvast aangemeld bij de vk.
    Bij mijn vorige zwangerschappen veel last gehad van bloedingen in de eerste weken en dan vind ik het toch fijn dat ik de vk kan bellen.

Zwero en xMandykus vinden dit leuk.
  3. xMandykus

xMandykus Lid

7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    En wanneer mag jij voor de eerste echo komen?

4. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    In de
    In de week van 6 mei, word ik nog over gebeld :)

xMandykus vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik belde de vk bij mn 2 zwangerschappen met ongeveer 5 weken zwangerschap, en zij stellen dan vaak voor om dan een echo te doen. Ik had ze elke x rond de 7 weken, omdat ik 2 miskramen heb gehad. Sommige vk doen het ook pas met 10 weken.

Ik zou je gewoon aanmelden en dan hoor je het vanzelf!

En gefeliciteerd natuurlijk!

xMandykus vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou me ook gewoon al aanmelden.
    Maar er wel ff bij vertellen dat je wellicht een paar dagen korter zwanger bent dan je denkt ;) (streep is te licht voor 4,5 week, ik denk eerder aan gisteren op 12-13 dpo).

7. xMandykus

xMandykus Lid

7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Zo waren m'n strepen bij m'n eerste zwangerschap ook en werd ik ook iets terug gezet. Maar we gaan het allemaal meemaken hihi.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dan had je daar toen ook je ei wat later :)

Gefelicteerd trouwens (had ik nog niet gedaan).

9. xMandykus

xMandykus Lid

7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Dankje! Ja, maar gelukkig lopen ze wel allemaal mooi op. Ik ga morgen even de vk bellen voor een eerste afspraak. Jammer dat dat wachten altijd zolang duurt haha.
    Ben best wel bang voor een miskraam ofzo, m'n vriendin heeft dat pas gehad en ik weet wel, je weet 't maar nooit bij wie dat gebeurd enzo maar toch is 't altijd spannend..

10. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Het wachten duurt even lang.. Of je nou belt of nog niet;)

11. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Als je aangeeft dat je door het stoppen met de pil niet weet hoe ver je bent mag je misschien met 7 weken al komen. Ligt er maar net aan wie je treft. Ziet er in ieder geval heel mooi uit!

12. xMandykus

xMandykus Lid

7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Uiteindelijk net gebeld en heb 7 mei de eerste echo. Dat was met m'n eerste ook zo. Helaas nog welgeteld 28 dagen wachten hahaha naar nu kan ik wel ergens naar uitkijken en aftellen. Zo spannend, vandaag had nog 1 test gedaan, en die was weer knallende dan de rest dus dat geeft goede hoop, hoop ik.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina