Bevallen aan antibiotica-infuus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Atlantis, 31 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    Ik heb vorige week met mijn verloskundige afgesproken dat ik in het ziekenhuis ga bevallen aan een antibiotica-infuus i.v.m. streptokokken B :( . Ik was wel wat teleurgesteld, maar als dit beter is voor mijn kindje doe ik het natuurlijk graag. Ik ben alleen vergeten te vragen wat de antibiotica voor effect heeft op de baby. Weet iemand misschien wat voor gevolgen antibiotica kan hebben voor een pasgeboren kindje?
    ;)

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nee weet ik niet, maar ben wel heel benieuwd naar het antwoord want ik heb ook streptokokken B :(

groetjes Kiowa

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    dit vond ik op het internet voor je

(link werkt niet meer)

4. Atlantis

Atlantis Actief lid

6 feb 2006
    134
    0
    0
    @Fleur: dankjewel!
    @Kiowa: je hoeft dan niet altijd aan een infuus te bevallen hoor! Ik geloof zelfs dat ze liever niet iedereen aan een infuus leggen, omdat die bacterie dan sneller resistent wordt natuurlijk. Ik had gezegd dat ik daar alle begrip voor had, maar dat het me in het geval van mijn eigen kind niet zoveel kon schelen.... (niet zo aardig :oops: ). Toen is mij verteld dat ik met antibiotica kon bevallen als ik boven een bepaalde waarde van die streptokokken zou uitkomen bij een urinekweek. Die hebben ze gemaakt, zat er dus boven en nu dus aan het infuus. Maar misschien heb jij helemaal niet zoveel als ik hoor, dan is er weinig aan de hand. Als je je zorgen maakt, moet je over een paar maandjes gewoon om bij je vk om informatie vregen. Zij stuurt je dan wel door naar de huisarts voor een urinekweek en dan weet je al veel meer! Succes ermee.

Deel Deze Pagina