Reden groeiecho..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Trotsemama1986, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Wat was bij jullie de reden voor het maken van een groeiecho?

2. PriscillaC

30 aug 2008
    22
    0
    0
    Ik heb gister de eerste groeiecho gehad.
    De verloskundige vond mn baarmoeder niet goed gegroeid en wilde kijken waar dat aan lag.
    Dus doorverwezen en gister de groeiecho gehad.
    Met de baby bleek niks mis gelukkig, alleen heb ik gewoon weinig vruchtwater.
    Niet TE weinig, maar wel op het randje, dus over 3 weken moeten we nog een keer terug om te zien of het niet TE weinig word.
    De rede was dus dat ze tijdens de gewone controle mn baarmoeder te weinig gegroeid vond.

3. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Bij mij vroeg het echo bureau bij de 20 weken echo of ik ook niet toevallig een groei echo wou met 30 weken. Zij konden dan gewoon zorgen dat het vergoed werd.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij mij was de reden dat ik kans heb op een grote baby. Ik was zelf bij mijn geboorte ruim 9 pond en ben heel erg lang en mijn man ook. Dus de kans zou bestaan dat ik zelf ook een grote baby zou krijgen. Uiteindelijk was mijn zoontje 7 pond bij de geboorte, dus helemaal geen grote baby (gelukkig). Bij 40 weken heb ik mijn laatste groeiecho gehad en daar werd hij op ruim 8 pond geschat, een week later is hij geboren en woog hij dus net geen 7 pond. Een groeiecho zegt dus niet alles...

5. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb een paar keer een groeiecho gehad en de rede was voor mijn overgewicht en de schildklierafwijking, en daardoor wilde de gyn weten of het kindje goed groeide.

Liefs wolly

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    de vk kon niet goed voelen hoe baby groeit.
    doordat ik vanzelf een klein vetlaagje heb en dat de placenta aan de voorkant ligt.

7. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Mag ik vragen hoe groot je baarmoeder was?

8. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hier een groeiecho tegen die tijd omdat ons zoontje een flinke baby was bij de geboorte (4400 gram). En de kans dus groot is dat deze baby weer aan de flinke kant wordt.

9. PriscillaC

30 aug 2008
    22
    0
    0
    Die was 25 cm, met 32 weken dus.
    Ik dacht iets van 2 of 3 vingers boven de navel...
    Wel draag ik vrij breed zei ze erbij.

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Bij ons was het omdat de vk het idee had dat de baby niet voldoende meer groeide.
    Ik was maar 2 kilo aangekomen in de hele zwangerschap en de laatste paar dagen groeide mijn buik niets meer (ben ook een paar dagen na de echo bevallen :p)

11. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0

OK dus als ik nu 2 a 3 vingers boven mijn navel zit zit ik toch wel vrij goed?
    Ik vond zelf dat ik nauwelijks groeide in de hoogte..
    Maar ben enorm naar voren gegroeid.
    Tot voor 3 weken terug kon ik (bij recht naar beneden kijken) nog al mijn tenen zien, nu kijk ik VER over mijn tenen heen!

12. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ook ik krijg verder in de zwangerschap een groeiecho.

Dit omdat Tamara 4506 gram woog bij de geboorte en de kans heel erg groot is dat dit kindje nog zwaarder zal zijn.

Liefs Elly.

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb meerdere groei-echo's gehad. Dit omdat ik een bloedstollingsafwijking heb. (Factor IV) Ze wouden de kleine in de gaten houden, omdat ze bang waren voor een groei-achterstand. uiteindelijk was mijn moppie ruim 8 pond dus dat viel mee! ;)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Ik krijg ook groeiecho's later in de zwangerschap omdat mijn eerste zoontje 4960 gram woog.

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Het staat wel op mn kaart aangegeven, maar dat hangt van de komende controle's af of ik de groei-echo krijg straks..

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier in het ziekenhuis scheen het standaard te zijn, ze zei "we doen dat altijd rond de 31 weken".
    Ik had wel een dreigende vroeggeboorte overigens...

17. mamavanchristy

15 sep 2008
    61
    0
    0
    Ik kreeg bij Christy heel veel groeiecho's omdat ik veel te weinig vruchtwater had en omdat ze veel te klein was voor de zwangerschapsduur.
    Uiteindelijk bleek ook nog dat de weerstand in de navelstreng zo hoog was dat ze vanaf 33 weken haast geen voedingsstoffen op kon nemen.
    Ze werd dysmatuur geboren: 2505 gram bij een zwangerschapsduur van 40 weken 1 dag.
    Uiteindelijk bleek dat ik placenta insufficiëntie had.

Maar een groeiecho hoeft niet persé te zijn omdat er iets ergs is!

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hier is het standaard dat ze je die echo aanbieden.. dus iedereen die wilt.. krijgt groeiecho met 30 weken.

19. PriscillaC

30 aug 2008
    22
    0
    0
    Ja hoor, dat denk ik wel...
    Ik zou me er geen zorgen over maken, want bij mij was het ook nog niet zorgwekkend, alleen was er weinig verschil tussen de afgelopen keer tijdens de controle en nu, vandaar dat ze het zekere voor het onzekere wilde nemen en even een echo laten maken.
    Was maar goed natuurlijk, want nu word er wel in de gaten gehouden of mn vruchtwater niet TE weinig word.
    Maar goed, als jij nu ook al 2 of 3 vingers boven de navel zit en minder ver zwanger bent dan ik, dan zit het vast wel goed :)
    Toen ik zover was als jij kreeg ik ook ineens een enorme groeispurt, voor die tijd had ik bijna helemaal geen buik, dus was een beetje bol, alsof je ongesteld moet worden.
    Ineens kreeg ik een enorme groeispurt en kon ik ook mn tenen niet meer zien, grappig is dat he?
    De ene week kun je bij wijze van spreke je veters nog gewoon strikken en de week erna moet je echt op de trap gaan zitten en met je benen wijd bukken om iets te kunnen pakken :)
    Ook wilde ik van de week mn benen scheren, daar moest een emmer aan te pas komen waar ik mn voet op kon zetten...
    Heb je al foto's gemaakt van je buik?
    Ook zo leuk, alleen vergeet ik het steeds weer, dan denk ik "dit weekend gaan we echt foto's maken en een meetlintje eromheen en weer ff op de weegschaal en er komt nooit wat van :oops:

20. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik krijg met 32 en met 36 weken een groeiecho omdat mijn zoontje 4460 gram was bij de geboorte (39 wk 3 dagen) en ze het nu dus goed in de gaten willen houden dat deze niet nog groter wordt.

(en eventueel mij dus niet overtijd laten lopen)

Deel Deze Pagina