Harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ka85, 15 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hoi hoi,

Een vraagje over harde buiken. Ik heb sinds 2.5 week heel erg veel last van harde buiken. Op advies van de vk ben ik gestopt met werken en doe het nu rustig aan. Ik ben alleen sinds die tijd niks meer aangekomen in gewicht terwijl ik de weegschaal gelijk kon zetten dat ik elke week 0.5 kg aankwam. Kan dit met elkaar verband hebben? En kan het zo zijn dat door die harde buiken het kindje minder goed groeit? Ze was al iets aan de kleine kant qua hoofd en beentjes met de 20-weken echo. Maak me toch een beetje zorgen dat ze te klein zal zijn of veel te vroeg geboren zal worden.
    Alvast bedankt.

Groetjes Ka

2. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik heb mezelf vanmorgen nog eens gewogen en een halve kilo afgevallen :(

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Jou gewicht zegt niets over het gewicht van je kindje. Harde buiken hebben geen invloed op de groei van je kindje. Als je normaal en gevarieerd eet is dat super! Meer kan je niet doen.
    Ivm de harde buiken: heb je urine onlangs nog nalaten kijken? een blaasonsteking kan de boosdoender zijn. Hoe is je stoelgang. Als je veel last hebt van obstipatie kan die ook voor harde buiken zorgen.
    En soms hoort het bij je, sommige vrouwen kunnne niet eens naar de wc lopen of de harde buik schiet er al weer in. Dit betekent niet dat je kindje eerder zal komen.

Imke

4. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hallo Imke,

Bedankt voor je reactie. Hier inderdaad al harde buiken als ik opsta van de bank of me omdraai in bed. Ik heb geen blaasontsteking. Dat had ik al laten controleren. Ontlasting gaat ook goed. Ik weet niet wat het dan is. Blijf het wel een beetje griezelig vinden, omdat ik ook wat buikpijn/kramp heb, maar daar zit geen ritme in of zoiets. Ook wat misselijk af en toe en veel dorst. Misschien is het wel gewoon buikgriep wat eraan komt. Het is in ieder geval geruststellend dat de harde buiken geen invloed hebben op de groei van het kindje of dat ze misschien eerder zal kunnen komen.

Groetjes Ka

Deel Deze Pagina