Gynaecoloog weinig tijd

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Judi, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Vandaag was het eindelijk weer zover. Een bezoekje aan de gynaecologe!
    Je kijkt er altijd weer naar uit. Aangezien mijn ouders en ook mijn vriendin al een keertje mee zijn geweest. Was het de beurt aan mijn schoonmoeder.

Nou ik kan je vertellen er was nix aan ook nix persoonlijks. Het was ff vragen hoe het met mij is, ff snel gel op mijn buik, ff snel een paar maal hartje horen kloppen en ik kon weer gaan. Ik zei nog dat mijn schoonmoeder dit nog nooit gezien heeft, dus dat dat wel leuk zou zijn.

Antw Gyno: "Ja, we gaan niet alle keren zomaar een echo maken"!

Heel onpersoonlijk allemaal en gewoon NIET LEUK.

Ik vind het geen stijl. :evil:

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    maar het is standaard dat er niet elke keer een echo gemaakt word nam aan dat je dat van te voren wist.
    natuurlijk is het een teleurstelling maar aan de andere kant had je het kunnen weten. dan had je je schoonmoeder beter mee kunnen nemen naar een echo bureau.
    elke gyn reageer denk ik wel zo als je zegt dat ze het nog nooit gezien heeft en het wel leuk is bedoele en echo kost gewoon genoeg geld dat doe je niet zomaar elke afspraak.

idd erg jammer voor jullie

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo werkt het bij de gyn en bij de vk. Als alles goed gaat luisteren ze even naar het hartje, naar je bloeddruk en sta je weer buiten. Ze maken idd niet elke keer een echo. Het is gewoon goed nieuws, want alles gaat goed met jou en de baby. Voor de 'leuk' moet je een pretecho laten maken.

4. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Tegenwoordig wordt er erg bezuinigd op alles in de zorg en bestaan er lange wachtlijsten voor veel onderzoeken/ingrepen.
    Dus ik ben het wel met je gyn eens dat hij niet zonder reden zomaar een echo maakt.
    Ook al is dat voor jou natuurlijk een erge domper.
    Ik heb totaal drie keer een echo gehad en dat was er al een meer dan je standaard bij mijn Vk krijgt.
    Jij zal wel voor een bepaalde reden bij de gyn lopen, maar wees blij dat er geen aanleiding was voor een echo.
    Dat wordt namelijk helaas niet voor het plezier en vermaak van de zwangere vrouw gemaakt,
    maar ter controle van je kindjes gezondheid.
    En daar was hij blijkbaar tevreden over :)
    Voor leuke plaatjes zou ik lekker een pretecho laten maken en dan mag je zeker ook je (schoon)moeder meenemen ;)

5. lautje84

lautje84 Lid

Jul 24, 2007
    93
    0
    0
    Een echo wordt normaal gesproken inderdaad alleen gemaakt als er een echte reden voor is. Niet voor de lol zeg maar...

Ik moet elke twee weken een echo om te kijken of de groeiachterstand van mijn kindje niet oploopt...en dan is een echo echt niet leuk hoor! :(

x

6. loncocacola

loncocacola Actief lid

Jan 13, 2008
    302
    0
    0
    Ik dacht ook dat je elke keer een echo krijgt bij de gynaecoloog omdat je vanwege een medische indicatie bij de gyn loopt, maar dat is dus niet zo?

Hoe vaak krijgen jullie dan een echo bij de gyn? Ik heb pas de 25ste eerste afspraak bij de gyn, dan krijg ik gelijk de 20 weken echo. En daarna krijg je geen echo's meer?

7. Vlinder84

Het ligt eraan met welke medische indicatie je bij de gyn loopt. Ik heb inmiddels 6 echo's gekregen met 25 weken zwangerschap. Ik heb geen idee of er nog meer komen. Dat zullen we de volgende keer zien. Maar idd, leuk is het echt niet, want ik weet waarom ik die echo's krijg en ik krijg er behoorlijk de zenuwen van!

8. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik had medische indicatie ivm pre-eclampsie/HELLP en sam is pre- en dysmatuur via keizersnede geboren.

ik kreeg elke controle een korte echo en dat vond ik lang genoeg, dit was ook vooral op de bloedtoevoer en de groei te controleren. Ik was dan ook niet verbaasd met weer een dysmatuur kindje.

9. Belachelijk. Voor hem is het misschien niet bijzonder meer, maar kom op heee! Iets persoonlijker mag ook wel hoor. Ik was vandaag voor de 5de keer bij de huisarts. Hij had zelfs vakantie en hij begon al blij te kijken toen hij ons samen zag. Eerst even kletsen, wegen bloeddruk en daarna kon ik liggen en hebben we wel 4 min. naar het schermpje zitten kijken. We zouden het zelfs opnemen maar dat ging helaas even niet goed.
    Iedere keer kijken we even. Dus het kan echt wel.
    Maar helaas is niet iedereen gezegend met een superhuisarts. Wel jammer!

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    bij een huisarts is anders dan een gyneacoloog in ziekehuis

11. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier in België krijg je wel elke x een echo :) En daar ben ik heel blij mee ;)

Maar ik vind idd dat ie er mss wat rekening mee mocht houden. Het is jouw geld, jij kan toch kiezen. wat is nu 10 min extra ?

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ze laat het bij de gyn doen en die hebbene cht geen 10 minuten extra als er gewoon gepland sta hartje luisteren bloeddruk opmeten.
    en welk geld? de echo's zijn gewoonweg erg duur en de verzekering dekt alleen echo's op medische vlak en niet omdat jij zo graag een echo wilt bij de gyn. als de gyn het niet nodig vnd dan doen ze het niet ze gaan het niet doen omdat iemand die erbij is het nog nooit gezien heeft.

en als ze die 10 minuten extra wilde had ze een pret echo moeten maken bij een echo bureau ja daar krijg je een echo en daar betaal je voor

13. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik ben het met bengeltje eens ze hebben die tijd echt niet bij de gyn. Ik krijg ook om de groei in de gaten te houden elke twee weken een echo en geloof me dit is echt niet leuk en wordt niet eens door de gyn zelf gedaan als ik daar kom is het idd even praten even voelen en weg. Als ze het nodig achten krijg je echt wel meer echo's en anders gewoon de 2/3 standaard echo's. Prijs je dan maar gelukkig dat het daar bij blijft.

14. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hier is een gyn bezoekje ook altijd een routine klus .....erg vervelend want je voelt je niet serieus genomen ....ze maken hier ook geen standaard echo's vorige keer bijv hoorden ze het hartje niet dus hebben ze gelukkig wel een echo gemaakt

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    idd ik heb al 8 echo's gehad waaronder 1`nekplooimeting echo de andere op medische indicatie met me verleden en moet zegge dat ik er niet met een gerust hart na toe ging elke keer na de gyn

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ Bengeltje dan is de situatie in NL een stuk anders dan in B ;) Want hier gaat bijna iedereen naar de gyn en we krijgen altijd een echo én (bij mijn gyn dan) hij heeft genoeg tijd voor zijn patienten hoor. De ene keer duurt het maar een kwartiertje, de andere keer bijna een halfuur.

De meeste echo's worden vergoed hier en anders is het zo'n 45 euro/echo dat je zelf moet betalen dus niet zo veel (vind ik)

Maar ik kan enkel over de situatie in België praten natuurlijk ;)

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja klopt Tacha1987 belgie doet daar idd minder moeilijk om dan nederland.
    had dus niet gezien dat je in belgie woonde maar hier is het idd moeilijker en er een afspraak staat voor hartje luisteren en bloeddruk meten doen ze dus neit omdat iemand het dus nog nooit gezien heb een echo dan krijg je hier zo antwoord van dan maak je maar pretecho.
    niet elke gyn zegt zoiets dat niet maar vele wel.

maar nog ff wat gaat het snel he bij jou ook weet nog dat je net getest had uit een topic en dat je zo onzeker was :D fijn dat alles goed gaat

18. Vlinder84

In Duitsland krijgen ze ook meer echo's... Nederland loopt wat dat betreft wel een beetje achter. Maar goed, de gyns hier hebben het ontzettend druk en het is echt een beetje lopende band werk af en toe. Tenzij er echt iets aan de hand is, dan maken ze ruim de tijd voor je en wordt je super geholpen. Niets dan lof voor mijn gyns hoor!

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hehe ja idd! Nu al weer 14 weken ver! en alles gaat super, heb er ook helemaal geen slecht gevoel meer over (hout vasthouden) ;)
    Jij bent ook al ver he! Echt super! Voel je de beeb al?

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    nee ik voel de uk niet want me placenta ligt aan de voorkant dus het duurt langer heb net het hartje van onze uk gehoord ff met volle blaas anders wilde het niet mischien komt het door de placenta of dat mijn ukkie te diep lig en met volle blaas ging het goed timer op 1 minuut gezet en telde de hartslagen 156 per minuut :p maar weet je we kunnen beter pben want we zitten in andere topic :oops:

Share This Page