Grootte van het kindje verschil echo en App's

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door miepens, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoi allemaal,
    Ik vroeg me wat af.
    Op verschillende pagina's en apps die je kunt downloaden over de voortgang van je kindje staat vaak per week de grootte van je kindje weergegeven.
    Bijvoorbeeld in de 13 de week, dus van week 12 tot week 13 (waar ik nu toevallig inzit) staat dat de grootte ongeveer 6.5 - 8 cm moet zijn.
    Nu ben ik vandaag gemeten op de echo 12w5d en dan meten ze 6.4 cm. Dit klopt precies met mijn termijn.
    Ook zeggen ze bijvoorbeeld dat een kindje bij geboorte ongeveer 50 cm is.
    Nu is mijn vraag. Hoe meten ze dit? Gaan ze in die pagina's en apps uit van de gehele lengte (inclusief beentjes)??? Anders vind ik de waardes allemaal zo vreemd.

2. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ja dat vroeg ik me ook af! Lijkt wel of ze het bij de ene site met beentjes meten en de andere van hoofd-romp...

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Bijna overal word de lengte van de baby vermeld van kop tot teen ;)

Ook dus die gemiddelde 50cm bij de geboorte. Dat is gemeten van hoofd tot teentje ;)

6,4 cm is dus gemeten van hoofd tot stuit bij jouw echo en het gemiddelde op de sites is dus van hoofd tot teen, vandaar dat het lijkt alsof jouw beeb kleiner is ;)

4. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat vroeg ik mij dus ook af..

Ik zat van de week bij de gyn. en was 6,4 en was ong. snel gemeten ong 3/4 mm en was netjes

de ene site staat einde van week 6 moet het 5mm zijn
    en de andere site 2.3 mm

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Houd er gewoon rekening mee dat het allemaal gemiddelden zijn en ja ... niemand is gemiddeld.... ook je babytje niet! :D

En rond de 6 weken is het sowieso erg lastig meten, een klein beetje er naast meten en je hebt ineens meer dan een week groeiverschil.

Deel Deze Pagina