Vandaag heb ik een liggingsecho gehad. Ook de groei is gemeten. Mijn eerste was een mooi gemiddeld kindje met 3200 gram bij 40+4. Deze baby zit op p90. Dat is wat anders. Ik vroeg me af of iemand weet wat ik kan doen om te zorgen dat het geen baby van 10 pond wordt? Zo kun je wellicht rust nemen om een baby harder te laten groeien. Bestaat er ook zoiets om te zorgen dat ze niet te hard groeien? Begrijp me niet verkeerd. Ik wil niks doen wat mijn baby in gevaar brengt en ben ook blij met een gezonde Hollandse baby. Maar een mega baby is misschien ook niet nodig.
Denk niet dat er iets is wat je daaraan kan doen zonder dat het slecht is voor je baby. Misschien komt hij ook wel eerder dit keer en is het geboortegewicht dus niets bijzonders.
Ja wie weet! Zou niet erg zijn als deze iets eerder komt. Dan kan ik zelfs kerst een beetje vieren misschien! Ik zou zelf ook niks kunnen bedenken, maar misschien dat iemand van haar verloskundige of gynaecoloog had gehoord : doe vooral dit of dat niet als je baby al groot is.
Helaas, niets aan te doen. Hier hetzelfde 'probleem'. Enige dat je kunt doen is hopen dat je wat eerder bevalt.
Wat wilde je eraan doen? minder eten ofzo? denk niet dat zoiets gaat werken. Vrouwen die praktisch niets eten tijdens hun zwangerschap wegens ziek zijn kunnen gewoon een normaal/zwaar gewicht kind krijgen. Afwachten denk ik?
Nee daar kun je volgens mij niets aan doen. Onthou ook dat t een schatting is he! 15% ernaast zitten noemt men normale schattingsafwijking. Dus kan ook meevallen. Volgens mij is de kans op een hele grote baby, bij een eigen normale gezondheid niet zo heel groot. Hopelijk komt ie gewoon lekker op tijd en valt t dan toch mee!
Joh ben blij dat je kindje het goed maakt! Hier ook een groot kindje die zelfs boven die lijn zat maar ik heb nooit gedacht wat kan ik doen zodat hij niet te groot wordt? Als hij het maar goed maakt dat is het belangrijkste
heb zelf ook een P90 dochter en moet zeggen dat ik het niet erg vond dat ze wat reserve had want door moeilijke bevalling kwam bv niet zo goed op gang en is ze dus de 1ste dagen behoorlijk wat gewicht verloren. Een keer de bv goed op gang gekomen was is er dat wel snel terug bijgekomen en ze had heel snel niet meer zoveel voedingen nodig (maar 1 x s nachts) en sliep al na 4 weken door van 23-6u dankzij haar reserve dus ik zou me er zeker niet druk in maken en er net de voordelen van inzien en zoals iedereen hier al zei: je kan er toch niks aan doen hoor gewoon blij zijn idd dat je kindje het zo goed doet.
Ik heb een p95 dochter en daar kwamen ze rond 27 wk achter (dat ze voor lag op groei) suiker geprikt, niks aan de hand. Wel onder controle van de gyn gekomen met om de week een groeiecho. Afgesproken om rond 38 WK in te leiden. Uiteindelijk kwam ze spontaan met 36+5. Een mooi volgroeide baby van 3540 gram. En nu nog steeds op de bovenste lijntjes
Nou inderdaad als de baby eerder komt is het gewoon een mooi gewicht! Ik durf daar alleen niet op te hopen omdat de eerste later kwam. Het zou fijn zijn als ze iets eerder komt maar ik raak teleurgesteld als ik daar teveel op hoop en het gebeurt niet.
Je kan altijd suikers zoveel mogelijk uit je voedingspatroon halen. Ze zeggen ook wel eens dat je veel op je linker zij moet gaan liggen om de baby goed te doen groeien, volgens die redenering zou een andere liggingshouding dus minder groeibevorderlijk zijn. Rusten voor groei dus lekker bezig blijven tegen de groei? Zijn allemaal onschuldige dingen die je wel zou kunnen proberen.
Ik heb vanwege zwangerschapssuiker een soort 'dieet'. En dat moet dus voorkomen dat de baby niet te groot wordt. Het is niet echt een voorgeschreven dieet, maar ik moet oppassen met koolhydraten. Als ik teveel koolhydraten binnen krijg, gaat dat teveel naar de baby en groeit deze te hard. Het betekent dat ik wel gewoon boterhammen, aardappels, vlees en groentes enz. kan eten, maar dus absoluut niet snaaien zoals ik wel eens deed Dit komt dus wel omdat ik zogenaamd zwangerschapssuiker heb, dus weet niet hoe dit werkt als je het niet hebt. Ben je wel getest op suiker? Je kunt dit ook later in de zwangerschap krijgen nl. Ik zou in ieder geval aanraden om vooral niet te snaaien en te snacken, meer kun je denk niet doen. Misschien maak je gewoon grote kindjes
Ja die dingen kan ik wel doen lutty en beebiebeeb. Bedankt! Vorige zwangerschap was ik wel getest op suiker, maar was er niks aan de hand en was de baby iets kleiner dan gemiddeld. Deze zwangerschap niet getest omdat ik minder zwaar was toen ik zwanger werd en er vorige keer dus ook niks aan de hand was. Misschien deze keer wel inderdaad. Zal het eens bespreken op mijn controle volgende week.
Denk niet dat je er veel aan kan doen. Onze dochter zat boven de p98 lijn, zou met 38 weken worden ingeleid. Maar bevalling begon met 37,2, bij geboorte 4225 gram, echt een flinke meid dus.
Ik heb zelf totaal geen overgewicht, maar ik had een zwaar kindje de eerste keer. Vandaar dat ik nu dus op suiker getest ben, en jawel het was raak. Maar bij mijn eerste kindje OOK een suikertest gehad vanwege dat mijn baarmoeder zo hoog zat, en toen had ik het juist niet! Soms weet je het dus niet.. Ach je kunt je kindje niet meer laten krimpen maar misschien nog wel voorkomen dat het nóg groter wordt!
kan je niks aan doen volgens mij! ik zou blij zijn als ik een zwaardere baby krijg want liever dat dan een beebje dat te vroeg komt en maar 2.2 kg weegt hoor! Hoeveel zou je beebje nu dan al wegen en hoe groot??
Kan je weinig aan doen meid. Gisteren met 33,6 weken was mijn meisje bij de groeiecho al 3620 gram. Ligt nu op de p98. Helaas heeft ze heel weinig vruchtwater Door de scheur in de vlies. Hier kan ik niets doen om haar groei af te laten nemen. Ze zal nu haar laatste groeispurten maken. Het enige wat ze nu gaan doen is veel echo`s maken voor de groei,vruchtwater meting en de flow van de navelstreng check. Ik Let erg goed op mijn eten. Meer kan ik niet doen.
Heftig lovemykids! Jouw kindje is nog een stuk groter dan de mijne. Ik ga inderdaad ook gewoon goed opletten dat ik weinig slechte suikers eet en that's it, begrijp ik wel uit de reacties hier. Denk ook niet dat als ik maandag bij mijn controle vraag om te testen op suiker het nog veel nut heeft. Dan ben ik 37 weken bij het prikken. Weinig wat je dan nog kan doen in zo'n korte tijd. Ik ga dus nu maar vast de slechte suikers meer weren.
Om het even in perspectief te plaatsen: een meisje dat op de P90 zit bij de geboorte, weegt bij 40 weken nog steeds geen 4000g! Dus je kindje is weliswaar aan de grote kant, maar dit valt best mee, tich?