Ben bang

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door palmie37, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik ben voor de eerste keer zwanger nadat het 2 keer is misgegaan maar heb nog geen moment kunnen genieten.
    Kan me niet voorstellen dat er iets in me groeit en ben als de dood dat er iets niet goed is.
    Krijg 10 juli mijn eerste echo en ben zo bang geen kloppend hartje te zien of iets anders omdat het zo onwerkelijk voelt!
    Mijn moeder ligt in het ziekenhuis en word dinsdag aan haar hart geopereert dus het zijn zowieso spannende tijden, wil haar 10 julli zo graag vertellen dat ik zwanger ben en dat alles goed is:(
    Ik moest even mijn verhaal kwijt.

Liefs Palmie

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi Palmie,

dat gevoel kan ik me zo goed voorstellen én nog herinneren! ik heb dan geen mk's gehad maar toch was ik als de dood dat de eerste echo niet goed zou zijn. ik voelde niets dus kon me ook echt niet voorstellen dat ik zwanger was.

heel eng die dagen tot de eerste echo. ik duim voor je dat alles goed is en je een prachtig hartje te zien krijgt.

en beterschap aan je moeder!

liefs Marieke

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel erg bang bent!
    Ik heb dan ook geen MK's gehad, maar bij ons ging het in het begin ook niet goed en pas bij de derde echo kregen we het verlossende woord. Het moment dat we het hartje zagen kloppen zal ik nooit meer vergeten en mn vriend ook niet!
    Helaas is er niks wat je aan je angst kan doen en de tijd zal ook niet sneller gaan.........helaas.

Wat mij tijdens deze vrezelijke wkn geholpen heeft is: genieten van je zwangerschap en je zelf lekker verwennen met een lekker bad of een warme douch.
    Meer kan je niet doen.

Heel veel sterkte de komende tijd ook met je moeder en ik ga voor je duimen dat je 10juli een mooi bericht krijgt en je het eindelijk van de daken af mag schreven!!!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb zelf ook meerdere miskramen gehad en herken het gevoel uit duizenden. Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ook bang en achteraf gezien terecht, maar het was nog 'normale' angst. Nu slaat me de paniek regelmatig om het hart en kan me niet voorstellen dat er nu iets in mijn buik zou groeien. Ik denk zelfs regelmatig, laat het maar meteen misgaan in plaats van me voor niks in spanning te laten zitten.

Wat ik nu regelmatig doe, zijn ontspanningsoefeningen en dat helpt me ontzettend en daarnaast heb ik weinig verwachtingen. Ik probeer me te bedenken dat ik nu toch niks meer kan doen, behalve afwachten en als het misgaat dan gaan we gewoon weer voor een nieuwe poging. Natuurlijk zijn we dan weer erg verdrietig, maar tot nu toe zijn we er ook elke keer weer uitgekomen, dus dat zal bij een nieuwe miskraam ook zo zijn. Mocht het wel goed gaan, heb ik me voorgenomen dat ik van mezelf pas hoef te genieten als ik de 12 weken voorbij ben. Succes ermee en ik hoop dat je een mooi kloppend hartje krijgt.

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Dank jullie wel voor jullie reacties, ik weet dat ik moet afwachten maar dat is zo moeilijk pfffff
    Ga mijn best doen, thanksss meiden!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook ik kan me je bange gevoel goed voorstellen, zelfs herkenbaar! Probeer er gewoon vanuit te gaan dat het deze keer wel goed is. Bij ons was 3e keer ook scheepsrecht. Ik duim voor jullie voor een goede echo.

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    heel herkenbaar

bij mn eertste zwangerschap zaten we direct op een grote roze wolk en helemaal door t dolle heen
    en het eindigede in een mk+bbz van een drieling :(

tweede zwangerschap
    tja hoe vaak zou het achterelkaar mis gaan dus na een weekje toch weer helemaal hotel de botel
    en meteen vieren..... weer een bbz

nu de derde zwangerschap
    ik heb me de eertste 3 maanden volledig op totaal andere dingen gestort vooral werk
    was helemaal gelukkig met overuren enzo

en zie mn banner ;) 3 keer scheepsrecht
    nu voel ik me schuldig dat ik me in het begin zo afstandelijk heb gehouden. en ook al ben je de 12 weken voorbij
    Dan komen er weer andere angsten en zorgen :)

echt hoop blijven houden! en t MOET gewoon goed gaan

ps : Sterkte met je moeder

8. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    nou ik heb het precies het zelfde 10 juli mijn eerste echo hopelijk is er dan een kloppend hartje te zien vorige maand was ik ook zwanger dat werd een vmk nu weer zwanger maar voel me best onzeker ook al voelt het anders dan de vorige keer toen wist ik dat het mis was dat heb ik nu niet. na de echo ga ik 4 weken op vakantie dus hopelijk krijg ik daarvoor goed nieuws te horen.

nou gefeliciteerd met je zwangerschap en sterkte ermee met je moeder en natuurlijk dat je straks een mooi kloppend hartje te zien krijgt.

gr jojo29

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Thanks meiden ik probeer echt van het positieve uit te gaan en jullie bemoedige woorden helpen enorm!!!
    Helaas is de operatie van mijn moeder uitgesteld tot vrijdag, ongelooflijk het ziekenhuis is echt een fabriek waar spoedgevallen natuurlijk voorgaan dus helaas nog een volle week in spanning pfff was het maar achter de rug!

Dank jullie wel voor alle reacties, gelukkig ben ik niet de enige bij wie het raar en onwerkelijk voelt!

Liefs Palmie

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik begrijp je angst, heb eerder een mk gehad en toen ik dan opnieuw zwanger was leek het zo onwerkelijk.
    Ik ben nuchter gebleven en er eigenlijk vanuit gegaan dat t fout zou gaan.
    Maar nee hoor, ik heb een gezonde prachtige dochter...
    Gewoon relaxen, als er iets misgaat dan kun je daar zelf niks aan doen.

11. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik herken je verhaal...
    Wij waren de 1e keer zo blij met de zwangerschap en voelde me ook zo zwanger, alleen de echo nog even afwachten.
    En toen.. Geen kloppend hartje meer.
    De 2e keer waren we blij dat het weer gelukt was en misschien minder naief, maar toch nog super blij. Weer spannend tot aan de echo.. Maar weer geen kloppend hartje.

Nu morgen de echo... Wel of toch weer geen kloppend hartje?!
    Ik weet het niet, op mn lichaam vertrouw ik niet altijd zo goed meer... Het is moeilijk!!!

12. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Jee meis dat valt ook niet mee zeg !!
    Ik wens je heel veel succes morgen en dat de uitslag maar super mag zijn !!

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Alina hoe was je echo gegaan, ik hoop goed!

Ik mag vrijdag voor mijn eerste pffff vind het echt eng en spannend!:(

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    heel veel succes vrijdag

twinny

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Thanks meiden, alles was goed, een mooi kloppend hartje en was zeer beweeglijk, ben zoooo blij:D

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gefeliciteerd!!! Wat zullen jullie opgelucht zijn :D

Deel Deze Pagina