Dicky, hoop komt er op je af he! Vond ik ook, ook onderweg met de eerste, in de 14e week nu. Uiteindelijk heb ik door omstandigheden al heel vroeg een echo gehad, met (bleek) 6.0 weken. Mn koperspiraal zat er nog in en die moest er met spoed uit dus was ongebruikelijk verhaal. Wat je misschien wat helpt in het wachten, er is zo vroeg nog niet veel te zien, al helemaal niets dat ik als mens kon herkennen in ieder geval. Hoe later die eerste echo komt, hoe meer je al kunt onderscheiden, zeker met de goede apparatuur in t ziekenhuis. Daarnaast heb je bij vroege echos de kans dat er bijvoorbeeld geen hartslag gevonden wordt op het scherm. Dit is dan geen reden voor alarm omdat het hartje nog piepklein is en moeilijk kan liggen, maar kan je als ouder natuurlijk aardig (onnodig) bezorgd maken! Geniet zoveel mogelijk van de weken en laat het op je afkomen! Natuurlijk altijd bellen als je reden hebt tot zorg of vragen, maar verder is het echt niet gek om rond de 10 weken voor het eerst te kijken. De meeste vrouwen (mits gezonde zwangerschap om t maar even zo te noemen) krijgen naar ik begrijp ook maar 2 echos (tenzij je pret-echos laat maken), eentje met 10-12 weken, eentje met 20 weken.
Hier is de standaard met 8 weken, 11/12 weken, 20 weken, 30 weken (groeiecho) en 37 weken (groei/liggingsecho). Dit hoor ik van steeds meer praktijken, ze willen eerder kunnen signaleren. Ik gok dat vooral de grotere praktijken dit vaker doen (die hebben vaak zelf echoapparatuur).
Dank voor jullie lieve woorden. Ben opzich erg rustig nu en wacht af. Mag morgen namiddag voor mijn eerste echo (7 weken als het goed is). Krijg wat ik begreep in het ziekenhuis best geregeld een echo. Hoevaak weet ik niet. Hoor ik morgen wel. Wat mooi is dat he Nina. Kan niet wachten dat ik het ook hoor.
Hier geen medisch traject of doorverwijzing, maar toen ik me meldde bij de gynaecoloog maakten ze meteen een echo om te zien hoever ik was. Dat was 6 weken. Dan ben ik met 8 weken nog eens geweest, en met 10 weken nog eens. Mijn volgende echo (en combinatietest) is morgen. Na 12 weken is er een echo op 20 weken en 32 weken (de afspraken lopen wel door elke twee weken. Er staat geen echo bij die weken maar mijn ervaring is dat ze meestal toch even kijken).
Wow mooi he! Zo'n 'pixellichtje' zien knipperen en vervolgens de hartslag horen, heel bijzonder! Ik heb morgen de 12 weken echo en ben zo benieuwd naar een 'dansend kindje'.
Nou en of! Alvast veel plezier morgen! Hier heb ik volgende week een intake bij de vk en rond de 10 weken krijg ik de termijnecho, nog even wachten dus (al gaat de tijd echt wel snel vind ik). Wij willen ook een conbinatietest laten doen dus rond de 12 weken zullen we dan weer even loeren. En we willen ook een geslachtsbepaling dus dat zal dan wel rond 16 wk zijn . En natuurlijk de 20 weken weer en vast tussendoor ook nog wel een keer op eigen initiatief Bewaren
Ook hier een mooie echo! Kloppend hartje en alles zag er goed uit. Nu over een 3 weken weer een echo bij de verloskundige van het ziekenhuis
Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap! En wat fijn om te horen dat sommige al een goede eerste echo hebben gehad! Ik ben zelf morgen 5 weken zwanger na een MA en miskraam. Ik mag met 7 weken een echo laten maken, de verloskundige kwam hier zelf mee. Ik heb er zelf voor gekozen om via de verloskundige te lopen, mocht het nu weer misgaan dan zal ik via de gynaecoloog moeten lopen. Nu hopen dat aankomende 2 weken snel voorbij vliegen.