Controle kraamzorg.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Harmless, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo iedereen,

De kraamzorg belde dat ze morgen op intake gesprek komen. Wat houdt dit in? (Ik was aan het klussen en vergeet het gewoon te vragen :( ) Wat willen ze zien en weten? Is het een probleem dat ik nog niet alles in huis heb (maar al wel de data weet dat ik het krijg?).

Vertel vertel!

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    volgens mij komen ze dan kijken of je alles in huis hebt

3. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Meestal als je ze verteld dat je bv. de meubeltjes met 2 weken krijgt ( stel dat het de meubeltjes zijn), dan zeggen ze er niets van, omdat het onderweg is.
    Meestal vragen ze of je bepaalde dingen hebt. etc. en zeggen ze wat je nog nodig bent.
    (althans dat is wat ik van vrienden heb gehoord, waarbij ze vorig jaar zijn geweest)

4. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Volgens mij komen ze gewoon bespreken wat je wensen zijn qua kraamzorg. Als ze komen kijken of je alles al hebt met 31 weken dan vind ik dat een beetje belachelijk. Ik verhuis met 31 weken dus dan kunnen ze lang zoeken. Heb wel alles maar zal er dan nog niet helemaal klaar voor zijn. We zijn toch geen kleine kinderen?

marijn

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    moet je dat bij 31 weken allemaal al hebben? ik dacht dat het gewoon zo'n algemeen intake gesprek was, dan kun jij ook vragen stellen en zij een checklist kunnen meegeven wat er nog zoal moet?

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Komen ze dan altijd langs? Bij een eerste kan ik me er iets bij voorstellen, maar bij de volgende weet je het wel, lijk me.

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ze komen de uren voor de kraamzorg bespreken en vertellen wat er in huis moet zijn en geregeld moet zijn als de kraamhulp komt. Het is geen controle. ;)

8. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meubeltjes heb ik allemaal in huis. (Alleen onopgemaakt maar dat hoop ik van hen te leren?) Ik heb bijv. nog geen badje en standaard dit krijg ik van familie over precies 1 week. Ook de kruiken krijg ik met pasen. Maxi-cosi is in huis, ook borstkolven kleding etc. (Kleding is nog niet gewassen dat vond ik wat vroeg)

Ik dacht net als Marijn inderdaad dat ik nog wel wat tijd had. Ik had zelf zoiets van nou 4 a 5 weken voordien alles echt klaar en in huis moet het toch prima zijn.....

9. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pfeew, andrea mv Ryan.... Dat is een pak van mijn hart! Ik kreeg het al warm....

10. Hester

Hester Niet meer actief

Oei we hebben ook nog zeker niet alles in huis!

Weet ook niet OF en WANNEER ze zullen komen :oops:

Komt er altijd iemand langs?

11. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Over het algemeen komt er iemand langs, soms doen ze de intake telefonisch.

Ze komen absoluut niet controleren of je alles wel hebt :)

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Haha het heet een intake en geen controle ;)

13. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hihi, ik had het bij een ander onderwerp ook al gelezen.
    Daar was het wiegje afgekeurd en dat klonk me toch echt als een controle/inspectie.
    Moet er niet aan denken om zo'n tante in huis te krijgen die alles ff af gaat kraken :(

Racebabe

14. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ze gaan toch ook bespreken hoeveel uur je recht heb op kraamzorg?

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ze hebben heel de babykamer niet gezien bij mij. Alleen vragen gesteld en intake gedaan.

16. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ja hoor het is geen controle gewoon even bespreken en soms kijken ze wel eens in het kamertje of zo om tips te geven, verder niets engs hoor ;)
    Verder bespreken ze de uren kraamzorg waar je recht op hebt (wordt aangepast naar je situatie)en meer niet.
    Bij een volgend kindje doen ze inderdaad dit 9 van de 10 keer over de telefoon.

17. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ohh okey, dan trof die dame van de afgekeurde wieg de verkeerde kraamverzorgster hihi :)
    Ik had al gelezen dat ze dan de uren bepalen, welk pakket je krijgt zeg maar.
    Maar ben je dan verplicht om iedereen in te schakelen, als mantelzorg? Zodat de kraamhulp minder uren hoeft te maken?

Racebabe

18. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    De kraamzorg kan ej niets verplichten niemand uberhaupt, ja om je aan de wet te houden dat ben je verplicht, maar verder moet je toch bedenken dat kraamzorg/consultatiebureau etc er is om je te helpen maar je blijft eigen baas hoor!

19. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Toevallig belde de kraamzorg mij gister op om een afspraak te maken met een naam van diegene die langs komt.
    Eén van de eerste dingen die ze vertelde was dat het géén controle was!
    Ze nemen wel een ARBO lijst met je door voor de kraamhulp zelf, zodat zij volgens alle ARBO regeltjes kan werken.
    Heel normaal lijkt mij.
    Verder bespreken ze idd de kraam uren, en welke specifieke zorg jij nodig hebt.
    Bekijk wel eerst even hoeveel uren je van je zorgverzekering krijgt zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

Groetjes, Mirelle.

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Vorige week zijn ze bij ons geweest voor een intake gesprek.
    Het stelt echt niets voor. ;)
    Er werd afgesproken hoeveel uren kraamzorg ik krijg en of ik thuis of in het zh wil bevallen. En welke taken mijn man zelf wil doen.
    Ze zijn niet op het kamertje geweest. Wel heeft ze een paar dingetjes opgenoemd die ik in huis moet hebben.
    En evt. kun je zelf nog vragen stellen als je die hebt.
    Oja en ik mocht nog een voorkeur geven voor een kraamverzorgster.

Deel Deze Pagina