Zeven weken en vijf dagen. Had een onregelmatige cyclus en het was een grote verrassing (waren niet bezig), daarnaast wilde ik het graag voor ik op 'vakantie' naar Nederland ging.
Ik had de eersye met 3 of 4 weken omdat ik een cyclus had van 120 dagen en dus niet wist hoelang het was. Morgen de 2e met 6 of 7 weken.
In beide zwangerschappen de eerste echo rond de 8 weken. Bij mijn VK is dat standaard, dus geen medische reden. Ze kijken dan of het hartje klopt en of het vruchtje op de goede plaats zit.
Met 6 weken precies, omdat ik in de stress zat . Mijn man vroeg om een extra bloedtest, omdat ik zo in de rats zat ( heb 2 miskramen achter de rug) en we kregen een echo Dan de geplande op 7 weken en 5 dagen, komende vrijdag de 2de op 10 weken omdat we ivf gedaan hebben en we dan, als alles goed is, worden overgedragen aan de verloskundigen in het ziekenhuis.
Wij hebben de eerste afspraak staan met 10 + 5, ze wilde het exact na 10 weken doen maar die dag kan ik onmogelijk vrij regelen op mijn werk. Omdat ik graag bevestiging wil (naast de zwangerschapstest) denk ik er over na naar een echobureau te gaan om daar een vroege echo te laten maken. Zo hoop ik te zien dat er inderdaad een mensje in mijn buik groeit en dat het hartje klopt. Hoe denken jullie hier over?
Zo denk ik er ook over.. Wil ook graag extra bevestiging en of het hartje klopt. Heb pas rond 12 weken eerste echo.. Heb nu ook een echo bureau in de buurt gemaild en zou daar (niet vergoed) vanaf 7 weken terecht kunnen voor een echo.. Heb nog geen afspraak gemaakt maar kan me denk ik niet inhouden te wachten tot week12..
Ik heb ook al mail contact gehad. We zouden volgende week terecht kunnen, scheelt toch bijna 3 weken met de afspraak bij de verloskundige. Samen met mijn partner er nog even goed over praten maar ik denk dat ik mijn keuze al heb gemaakt.
Ik had een echo in het ziekenhuis op 7 weken en 4 dagen. De volgende stond op 10 weken en 1 dag gepland (vandaag dus). Toch ben ik met 9 weken voor een pretecho geweest. Kostte me 30, scheelde een hoop stress Heb een missed abortion met een nasleep van 2 jaar achter de rug, dus wilde wat zekerheid
Ik heb de eerste echo gehad met 4 weken. Dit omdat ik een -nogal erge- onregelmatige cyclus had. Ik kon dus 8 weken zijn of -achteraf gezien dus- 4 weken.
Nou inderdaad, en daarbij wil ik niet zolang in onzekerheid moeten zitten. Ik kan het pas loslaten als ik het met eigen ogen heb mogen zien..
Met 6wk vanwegen eerdere miskramen. Maar eerder "aanvragen" bestaat niet. Meestal wordt de eerste echo rond 8-10wk gedaan.