Wanneer eerste echo??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Star84, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star84

Star84 Actief lid

29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb een vraag en misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben zwanger van de 2e. Ik denk zelf dat ik nu 4w+5 ben. Heb me al aangemeld bij verloskundige en ze vroegen naar laatste menstruatie. Deze was in maart. Ik heb dus een heel lange cyclus gehad maar denk dat ik weet wanneer eisprong is geweest (zei dit ook) nu hebben ze voorgesteld om 28e echo te doen. Zoals ik reken ben ik dan 6w+2 omdat ze willen kijken hoever ik ben. Daarna krijg ik nog echo bij 10-12 weken. Maar ik las dat een echo voor 7 weken niet echt nut heeft. Ik ga het weekend erna op vakantie dus wil ook wat dingen vragen mbt eten enzo. Maar twijfel of ik de echo niet beter na de vakantie kan doen? Bij 8w+2? Aan de ene kant wil ik natuurlijk zo snel mogelijk een echo maar ben bang dat het misschien stress geeft als het geen duidelijke echo is...

Wie heeft tips of ervaringen?

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Zolang je je maar voorhoudt dat je inderdaad met die termijn misschien nog niet zo veel kunt zien en je daardoor niet van de wijs laat brengen, zit je denk ik wel goed.

Het kan ook juist meevallen, hier met 6.1 al een mooi kloppend hartje gezien, dus het het kan wel dat je het al kunt zien zitten.

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ik was volgens berekening met eerste echo 7 weken.. Maar bleek 6w3d te zijn mét een knipperlichtje ;)
    Opzich kan het geen kwaad, als je je inderdaad maar niet gelijk in de stress laat schieten mocht je toch minder ver zijn ;)

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Bij mij had ik volgens mijn cyclus 8 weken moeten zijn bij de eerste echo maar wist zelf dat het afweek. Kreeg een echo bij dezelfde termijn als jij hem gaat krijgen. Ik had mazzel want er was al een kloppend hartje te zien.
    Maar als je met de insteek gaat dat je nog niets ziet dan is het prima toch?

5. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook een vroege echo gehad omdat ik echt helemaal niet wist hoe ver ik was. ik gokte zo ongeveer 7 weken. heb een boontje gezien met mooi kloppend hartje. was een hele geruststelling al zeiden zowel de gyn als vk van te voren dat ik er niet te veel van moest verwachten en ze hebben wel gemeten: vruchtzak 7+4 (precies wat het volgens mij moest zijn, maar eigenlijk niet kon omdat ik 18 dagen na laatste keer gemeenschap negatief heb getest) vruchtje 6+5. aankomende vrijdag mag ik weer spieken! hoop zo dat alles goed is. ik zou het gewoon doen hoor en er in de eerste instantie niet te veel van verwachten.

6. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Hoewel eerdere miskramen heb ik gekozen voor een redelijk late eerste echo. 8+5. Wilde gelijk duidelijkheid, niet onzekerheid over wel/niet iets/kloppend hartje te zien.
    Mijn geduld werd beloond: een boontje van ruim 2 cm mét een kloppende hartje.
    Vroege echo's geven mijns inziens schijnzekerheid. Ja, soms klopt er al een hartje, maar ik heb begrepen dat de kans dat het blijft kloppen groter wordt als je wat verder bent.

7. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Mijn eerste echo is met 8 weken, want de VK geeft aan dat er daarvoor nog zo weinig te zien is en er nog zoveel kan gebeuren. 8 Weken doen ze standaard als je een prenatale screening wil met 12 weken.
    Vind het wel rete-spannend, al dat wachten, want heb 'vorige keer' een miskraam gehad tussen 5 en 6 weken.

8. Lekker optimistisch, ervan uitgaan dat na een goede vroege echo nog steeds alles mogelijk is.. Een vroege echo kan ook al zóveel zeggen. Of er überhaupt een vruchtzakje met kindje is, of het allemaal op de goede plek zit, het kloppende hartje.. Als het hartje klopt is de kans op een miskraam al zo enorm afgenomen! Natuurlijk 'is alles nog mogelijk', maar dat is ook zo met 8, 10, 12, 20 of 40 weken. Lijkt me overigens ook gruwelijk om wekenlang blij te zijn met je zwangerschap en er dan bij een latere echo achter te komen dat het niet goed is. Dan maar liever meteen..

Ik was (en ben!) in ieder geval dolblij met mijn vroege echo (6W1D). Weten dat er inderdaad een kindje met kloppend hartje aan het groeien was, gaf mij al zoveel geruststelling.

9. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Ik heb mijn huisarts ook verzocht een hcg bloedtest te doen, want zo ben ik er de vorige keer achtergekomen dat het einde oefening was. Toen waren er op de echo twee lege vruchtzakjes te zien bij 5 weken (ik had veel pijn en een bloeding, dus kreeg vroege echo), wat op zich niet erg is, maar werd kort erna duidelijk dat mn hcg onvoldoende gestegen was.
    Nog drie weken wachten (wie weet op een dood vogeltje) vind ik ook te lang, kan niet goed blij zijn nu, alles voelt een beetje op de handrem. Vrijdag a.s. weet ik of er nog groei in zit. Dat is maar een halve geruststelling, maar beter dan niks.

10. Star84

Star84 Actief lid

29 nov 2011
    404
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga toch volgende week woensdag al voor de echo! Ik verwacht er niet teveel van, dan kan het alleen maar meevallen :)

11. Tamarasem

Tamarasem Lid

13 mei 2014
    87
    0
    0
    Ik krijg heb dinsdag op 6w en 4dagen
    Met 6weken iser al hartactie
    Dat is belangrijkst al zie ik een puntje
    Als mn beebs hartje ma klopt
    Dan ben ik gerust

Deel Deze Pagina