2de echo op 15 weken en 3 dagen. veel te laat?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by LenteVlinder, Sep 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LenteVlinder

Jul 5, 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal.

Ik ben momenteel 14 weken zwanger van onze eerste wondertje. Met 6 weken en 3 dagen heb ik mijn eerste echo gehad. Alles was super. Wat een prachtige ervaring was dat. Het hartje klopte prachtig. T was meteen liefde!

De bedoeling was om met 12 weken en 5 dagen de tweede echo te krijgen. Maar HELAAS kon dat niet door gaan, en krijg ik pas met 15 weken en 3 dagen de tweede echo. Los van het feit dat ik enorm uitkijk naar de echo en het meest hunker naar goed nieuws!!! heb ik het idee dat er te veel tijd tussen de eerste en tweede echo zit (tegen eigen wil btw). Ik heb gewoonw3g geen idee hoe het met de kleine is.....Zijn mijn zorgen terecht of overdrijf ik? Dat laatste kan best hoor, ik weet ook niet hoe het allemaal moet lopen.. ik heb verder geen bloedverlies of krampen. Ik voel lichte kriebeltjes in mijn baarmoeder en al mijn symtomen zijn zo goed als weg.

Wij kan mij gevoel bevestigen of zorgen wegnemen?

Alvast bedankt!

2. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Je onzekerheid kunnen wij nooit wegnemen. Ik ben niet anders gewend dan elke 2 weken een echo te krijgen, maar sta onder behandeling van een gynaecoloog.

Ik zou simpelweg even bellen en hetgeen je nu schrijft aan hen verwoorden. Een beetje een menselijk persoon zou dit moeten snappen en de echo iets naar voren kunnen halen.

Overigens zou je officieel nog de termijn echo moeten, die is tussen week 11 en 13. Kan je nog even aankaarten :).

3. Elise1990

Elise1990 Actief lid

May 8, 2015
    185
    1
    16
    Female
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Hallo ,

Allereerst gefeliciteerd !

Wat is de reden dat de echo niet door kon gaan als ik dat vragen mag?
    Het is namelijk zo dat eigenlijk iedere zwangere tussen de 10 en 13 weken een echo krijgt om de exacte termijn te kunnen vaststellen !

Na de 13 weken schijnt dit niet meer volledig betrouwbaar te zijn omdat iedere baby dan in z"n eigen patroon verder groeit !

De tijd die tussen de echo"s zit is dus inderdaad erg lang !

Ik snap je bezorgdheid , ik kon me zelf in alle 3 de zwangerschappen ontzettend gek maken of alles wel goed ging ( tot het moment dat ik ze ging voelen bleef dit!) een echo of controle is net weer even die bevestiging dat alles goed gaat daar binnen !

Wanneer je de baby gaat voelen word dit vanzelf minder , omdat je dan de bevestiging zelf krijgt .

Als je je erg ongerust maakt gewoon de verloskundige bellen en het uitleggen !

Suc6 ,

En een fijne , goede zwangerschap toegewenst !

4. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

Aug 7, 2015
    89
    0
    0
    Naast dat de termijnecho minder betrouwbaar is, wordt een combinatietest ook in die periode uitgevoerd. Daar ben je nu ook te laat voor. Ben je daar van op de hoogte? Of is dat een bewuste keuze?

5. LenteVlinder

Jul 5, 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde niet meedoen aan een onderzoek naar down syndroom. Dus dat is prima. Ben uiteindelijk geweest met 15 weken en alles zag er tot nu toe goed uit. Omdat er veel tijd tussen zat, zat ik enorm vol met zenuwen/stress. Hihihi de gyneceloge moest me kalmeren en dat alles goed was en ook nog het geslacht te horen kreeg kon mijn avond niet stuk. Volgende week nog een echo (20 weken).

Share This Page