Harde groenten/fruit? (bijna 12 mnd)

Discussie in 'Voeding' gestart door Veertje84, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoon wordt over 2 weken 1 jaar! (joepie:)
    Ik geef hem altijd van alles te eten (proeven) en probeer genoeg variatie aan te brengen. Ik ben wel altijd voorzichtig geweest met hardere groenten en fruit. Maar nu is hij toch wel zeker oud genoeg om bijvoorbeeld een appel te eten? Of een reepje komkommer? Ik ben altijd bang dat hij erin stikt (omdat hij zo gulzig is en alles meteen helemaal in zijn mond propt). Laatst gaf ik hem een stukje boterhamworst en dat slikt hij dan gewoon in zijn geheel af, zonder kauwen...(?!)
    Hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja joh dat kan echt wel. Ik geef mijn dochter al tijden gewoon een hele appel. Kan ze zelf afhappen.

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Lol ja, dat dacht ik al:)
    Ik ben (onbewust?!?) gewoon veel te voorzichtig!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Komkommer is toch ook helemaal niet hard? Dat eet mijn dochter supergraag :)

5. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ik ben ook zo voorzichtig:)
    Hier krijgt zoontje nog alles gestoomd wat iets steviger is...zoals peer, appel enz..:)
    Hij heeft geen kiezen zolang dat hij dat niet heeft vind ik dat eng hahahaha ( heb zelf een stik fobie...misschien dat ik daardoor voorzichtiger ben )

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Van komkommer gaven we in het begin vooral de kern, die is lekker zacht. Nu krijgt ze halve plakjes, daar hapt ze stukjes af.

Appel heb ik ook lang geraspt gegeven, of kort gekookt. Ik geef appel nu in dunne partjes, gaat prima.

8. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik geef mijn dochtertje nu al harde stukjes en ze heeft geen tanden. Kleine stukjes appel of komkommer, ze maalt alles fijn met haar kaakjes of slikt t door. Met n jaar kunnen ze zeker goed kauwen hoor. Bij mijn zoontje (eerste kindje) was ik ook erg voorzichtig maar nu totaal niet meer bij mijn dochtertje.

Deel Deze Pagina