Hoi allemaal, Mijn zoon wordt over 2 weken 1 jaar! (joepie Ik geef hem altijd van alles te eten (proeven) en probeer genoeg variatie aan te brengen. Ik ben wel altijd voorzichtig geweest met hardere groenten en fruit. Maar nu is hij toch wel zeker oud genoeg om bijvoorbeeld een appel te eten? Of een reepje komkommer? Ik ben altijd bang dat hij erin stikt (omdat hij zo gulzig is en alles meteen helemaal in zijn mond propt). Laatst gaf ik hem een stukje boterhamworst en dat slikt hij dan gewoon in zijn geheel af, zonder kauwen...(?!) Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Hahaha ik ben ook zo voorzichtig Hier krijgt zoontje nog alles gestoomd wat iets steviger is...zoals peer, appel enz.. Hij heeft geen kiezen zolang dat hij dat niet heeft vind ik dat eng hahahaha ( heb zelf een stik fobie...misschien dat ik daardoor voorzichtiger ben )
Van komkommer gaven we in het begin vooral de kern, die is lekker zacht. Nu krijgt ze halve plakjes, daar hapt ze stukjes af. Appel heb ik ook lang geraspt gegeven, of kort gekookt. Ik geef appel nu in dunne partjes, gaat prima.
Ik geef mijn dochtertje nu al harde stukjes en ze heeft geen tanden. Kleine stukjes appel of komkommer, ze maalt alles fijn met haar kaakjes of slikt t door. Met n jaar kunnen ze zeker goed kauwen hoor. Bij mijn zoontje (eerste kindje) was ik ook erg voorzichtig maar nu totaal niet meer bij mijn dochtertje.