Jeetje meiden, wat een mooie haren! Hahaha voel me echt een beetje sneu met dat dunne springerige haar van zoonlief!
Mijn meisje van 20 maanden wil ik binnenkort ook laten knippen maar ik vraag me echt af hoe ik haar een hele knipbeurt stil kan laten zitten!? Hoe ging dat bij jullie kindjes de eerste keer? Mijn meisje is ook nog eens erg verlegen en vindt het meestal eng als een vreemde bij haar in de buurt komt...
Wow iedereen gaat zo vroeg!!!?? Mijn dochter heeft haar maar niet erg veel ik weet niet wat daar geknipt moet worden??? Zal de kapster niet denken dat ik gek ben?? Heb ook gehoord dat als bij 1 jaar scheer je baby haar uit dan groeiet het sneller beter en voller.. Maar ik wil haar niet kaal denk ik hihi Bekijk bijlage 370972
Wij zijn nu 2 keer geweest. Het begon ook een beetje in zn oren te groeien en dat leek me wel een beetje kriebelen. Het leek me ook wel een goed idee om hem vast te laten wennen. Hij vond het allemaal super interessant
Hier met 1,5 jaar voor het eerst geweest... Inmiddels in totaal denk ik 4x om te laten knippen (en een keer om in te laten vlechten!).
de oudste pas met 2jaar,weinig haar. de jongste met 3! maand die had gelijk een bos,en nooit minder geworden moet elke 6weken zeker wel dan is het eigenlijk veel te lang alweer.
niet, altans hier kan ie niet zo lang stilzitten. moet de kapper maar wat meer geduld hebben haha wij pakken er meestal ff een boekje bij, of als t heel erg is ff een filmpje op onze telefoon. of ff door onze fotos heel scrollen, vind ie ook leuk meestal vinden kappers t wel leuk om kleintjes te knippen dus dat komt wel goed. en hier was t vroeger ook spring haar, maar na een paar keer knippen groeide t sneller en werd t wat dikker en stugger.
Hier nog niet geweest, maar wil eigenlijk al een tijdje. Nu begint hij een beetje krullen te krijgen en dat wil ik dan weer niet weg knippen... Maar hij heeft van die lange plukken aan de zijkant. Dus ik twijfel nog even lekker verder
Onze zoon ging voor het eerst rond de 10 maanden. Sinds zijn 1e verjaardag gaat hij elke 5 weken, niet normaal zo snel als zijn haar groeit!!
Tip: eigen omgeving is vaak t beste. Omgeving die ze niet kennen gaan ze op onderzoek uit en willen ze alles zien hebben en doen. Beste is ook als ze niet te moe zijn. Wat soms ook wel werkt is het lievelings speeltje/knuffel tijdje weg te houden en pas te geven wanneer hij/zij geknipt moet worden. Zorg voor een thuiskapster die veel ervaring heeft met kleine kids knippen. Iemand met een flinke dosis geduld. Ook als mama zijne moet je je er van bewust zijn dat het kan uitlopen op een kapsel die niet altijd zal slagen. Soms is t echt heel moeilijk om een kindje te knippen, trust me, heb er veel ervaring in. ook heb ik wel eens een knipbeurt in 2 sessies moeten doen. Werd het de kleine man ff teveel en ben volgende dag kosteloos verder gegaan. Ook helpt t vaak wel als de kinderen gewend zijn aan een kam. Kam je de haren nooit of weinig, begin week vantevoren dan extra te kammen zodat het niet vreemd is wanneer de kapster komt Dit zijn wat tips uit eigen ervaring en tot nu toe heb ik veel complimenten gekregen hoe ik kinderen knip en met ze om gaat.
Ik ben ook kapster en ik sluit me helemaal aan bij Roozjuh. Als aanvulling, zou ik willen adviseren om jezelf absoluut niet te druk te maken over dat je kind niet stil wil zitten. Kinderen hebben dat namelijk feilloos door. Het klinkt heel stom, maar soms (als kindjes heel druk zijn of niet luisteren) vraag ik ouders zelfs om eventjes uit het zicht te gaan zitten, zodat ik alleen ben met het kindje. Dat helpt vaak echt! Kinderen luisteren dan veel beter en zitten netjes stil. Dit doe ik trouwens niet bij hele kleine kindjes hoor.
Hier is het ook zo'n beweeglijk type, maar juist bij de kapper zit ze super stil... Ze vindt het super interessant en kan zichzelf goed bekijken in de spiegel natuurlijk! Maakte me daar voor de eerste keer ook wat druk om, maar goed, als ze regelmatig kindjes knippen zijn ze ook wel wat gewend natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat die van mij als enige niet stil blijft zitten!
Zoontje met een maand of 5, moet iedere 6 weken geknipt worden. Dochter met een maand of 8 volgens mij, maar die hoeft niet zo vaak (lang haar).
Nog steeds niet en hij is bijna 2. Hij heeft een enorme bos (afro) krullen. 1 verkeerde knipbeurt en het groeit de komende jaren niet meer goed... Er komt hier dus ook geen schaar bij in de buurt
scheren niet doen hoor!! De fontanel is nog niet gesloten, dus dat is echt levensgevaarlijk. Dochter is bijna 14 maanden is nog niet bij de kapper geweest.