Hallo, Mijn zoontje word morgen 10;00 opgenomen in het ziekenhuis ivm reflux klachten (misschien kennen sommige mijn vorige topics wel) Nu heb ik echt op mn strepen moeten staan: no way dat ik mn kind achterlaat. Dus heb ik voor elkaar gekregen dat ik snachts bij hem mag blijven. Maar nu gaven ze me vanavond aan de telefoon al een zeur: in ieder geval het weekend maar misschien adviseren we maandag alsnog aat je naar huis gaat en dat er eventueel bezoekuren worden overlegd want je klinkt ontzettend moe aan de telefoon, en je moet rust nemen en leuke dingen gaan doen, dat adviseren we vaak Jammer genoeg zie ik mezelf echt niet slapen zonder mn zoontje in zn bedje naast mijn bed, en ook zie ik mij nog niet ff lekker shoppen. Dus jullie snappen dat ik snachts niet naar huis toe ga en dat ze de bezoekuren helemaal in hun reet kunnen drukken want t is mijn kind, en ik blijf bij hem. Klaar uit. Maar nu vroeg ik mij af, hebben sommige mamas ervaring hiermee? En werd er ook zo moeilijk gedaan als je wilde blijven?
Nou, eigenlijk niet.. het ziekenhuis waar mijn zoontje heeft gelegen stimuleren ze het juist en moeders (of vaders) kunnen altijd blijven slapen. Elk kinderbedje had er een uitklapbaar bed naast of je kreeg wel een opklapbed. Ik zou blijven 'zeuren' hoor, het is verdorie jouw kind. Dat er in zo'n situatie moeilijk over wordt gedaan zeg, daar word je juist moe van! Ik hoop dat je niet teveel strijd hoeft te leveren en sterkte met je zoontje. Kan me overigens wel voorstellen dat in sommige situaties de moeders erg oververmoeid zijn en ze zullen aangeven dat het prima is om naar huis te gaan om even bij te tanken, maar gaan pushen lijkt me niet de bedoeling.
mijn dochter heeft 4 keer in het ziekenhuis gelegen, ik mocht 24u bij haar! (behalve couveuse dan) ik vind het erg raar dat je niet bij je kindje kan blijven, en bezoektijden? je bent de moeder! leuke dingen gaan doen, raar advies..misschien verkeerd gebracht? je moet wel aan jezelf denken, werd ons geadviseerd. klinkt toch heel anders dan leuke dingen doen.
Wij mochten ook gewoon bij Lisa blijven. Mijn ouders zijn een keer 2 uurtjes geweest zodat wij wat met Eva konden doen en mijn man en ik hebben elkaar afgewisseld, wat ook echt nodig was, ik was helemaal op en heb de verpleging op een gegeven moment moeten bellen omdat ik Lisa niet meer kon vasthouden. Helaas kreeg Eva de eerste nacht dat ik thuis was de waterpokken, dus heb een ander ziek kindje kunnen troosten en het bed een paar keer kunnen verschonen, maar goed, het was ook wel even lekker om gewoon thuis te zijn. Maar ons kind zonder een van ons in het ziekenhuis achterlaten, echt niet!
Belachelijk zeg! Moet zeggen dat ze bij ons na de heropname ook voortdurend zeiden dat we ook tijd voor onszelf moesten nemen en er nu gebruik van maken dat er ervaren mensen zijn en je kleintje in goede handen is yeah right heb het 1x gedaan en die dag ontzettend spijt kwam binnen en mijn kleintje zat al weet ik hoelang te huilen! Wij wisselde ook gewoon af maar geen haar op ons hoofd die er aan dacht om haar alleen te laten. Ze willen vast haar een ritme aanleren want bij reflux baby's is die ritme er vaak niet en met ouders erbij gaat dat niet volgens hun. Ik had dat zelf gedaan overigens had die 3 weken opname geen ene bal uitgemaakt had netzo goed thuis kunnen blijven. Succes en sta op je strepen het is tenslotte een kind geen volwassen.
Hallo dank je wel voor jullie reacties. Nu vertelde mijn vriend mij net doodleuk dat de KA het had over een huilbaby protocol. Ik ff googlen, en ben nu echt gewoon pislink! Er zijn moeders die spreken over dat ze een geresette baby terug kregen;wát?? Ik kan mijn ogen niet geloven als ik in een internet foldertje lees, dat ze eerst ter observatie opnieuw ritme in willen brengen. Als ik daarover verdere ervaring opzoek, spreken moeders over babies die 1 a 2 uur ziels alleen krijzen, waarna een verpleegkundige(!!) langs komt om hem even te troosten, maar hij word niet uit bed gehaald. Dat doen ze vóórdat mijn kleine dan onderzocht zal worden. Want dan ligt het dus niet aan ons ritme, of dat we hem te snel oppakken of aan de prikkels. Dáárom mogen mama en papa niet in de buurt zijn! Ze willen mn kind resetten. Juist ja. Ik ben woedend! mijn kind 1 a 2 uur laten krijzen, terwijl ik weet dat het pijn is, want hij slikt, piept, en krijst, gaat dus ABSOLUUT niet gebeuren! Hij is al zo mamahongerig! Ik zal zeker al mijn harde werk in het winnen van zijn vertrouwen, ondanks zijn reflux, in het smeden van onze band, zeker naar de kl*ten helpen door zon k*t arts??????? Flikker op, niemand reset mijn kind! Tis een 10 weken oude baby, géén computer! Dan los ik het zelf wel op!
Onze dochter heeft de afgelopen vier weken 2 keer in het ziekenhuis gelegen (5 en 4 dagen). Wij(één van ons zoiezo) zijn zo goed als 24 uur per dag bij haar geweest. 1 keer zijn we weggeweest een middag maar toen heeft ze eigenlijk de hele tijd geslapen en toen was ze al aan de beterende hand. Geen haar op mijn hoofd die er aan heeft gedacht om haar alleen te laten, ze is nog te klein om op de bel te drukken als er iets is. 's nachts was de verpleging er snel als ze huilde (nog voordat ik zelf was opgestaan) maar overdag is het drukker en duurde het langer voor er iemand reageerde op de bel.. Niet te lang maar zeker wel langer..
Je moet niet meteen zo snel oordelen maar gewoon eerst in het ziekenhuis overleggen. Mijn dochtertje is met reflux klachten ook als huilbaby opgenomen. Ik ben er 24 uur per dag bijgebleven, we hadden samen een kamer, maar een deel van de zorg is de eerste dagen door verpleegkundigen gedaan. Dat is allemaal in overleg gegaan en ik zat in de ouderkamer naast mijn kindjes kamer dus kon alsnog precies nagaan wat er gebeurde en deed het grootste deel van de zorg zelf, maar op sommige momenten is het gewoon goed om afstand te nemen. In sommige gevallen. Wees niet eigenwijs en neem de hulp aan. Je kunt altijd nog beslissen om ermee te stoppen en je bent er zelf bij. Van een uur laten huilen is uberhaupt geen sprake, tenminste, bij ons in het ziekenhuis niet. En JA ik kan achteraf wel zeggen dat wij niet zonder die opname hadden gekund, na een paar dagen hadden wij echt een ander kindje.... Een huilbaby protocol betekent NIET dat ze je kindje in bed leggen en maar laten huilen, maar betekent dat de baby geobserveerd wordt, eerst hoe het nu is, dan hoe het reageert op bijvoorbeeld andere medicijnen, andere voeding, inbakeren of wat dan ook, wat de kinderarts denkt dat bij het kindje past. Ook komt er een lactatiedeskundige en fysiotherapie kijken bij je kindje, en de verpleging observeert continu en schrijven alles op. Dat geeft vaak al heel veel inzicht, inzichten die jijzelf niet objectief kan maken omdat het nu eenmaal je eigen kindje is. Veel sterkte en probeer er met een open vizier in te stappen.
hoi hier eens 4d en 6 d hier zeiden ze ook ga maar is anar huis, bijslapen.... ben zelfs haar kamer nog niet uitegweest. ik nam rooming in dan kreeg ik er ook 3 keer eten per dag. en ben dag en nacht bij haar gebleven. deed zelfs pijn mijn ogen toen ik na 6 d terug buiten kwam gr en sterkte
Hoi, mijn zoontje is de afgelopen 3 maanden ook 3 keer opgenomen. Mijn advies is, overleg goed met het ziekenhuis wat de insteek van de opname is en wat het stappenplan is. Vraag ook om 1 team die zich met jouw baby bemoeid. Wij kregen op een gegeven moment zo veel verschillende tips, dat ik even op de rem heb getrapt. Ze noemen het misschien een huilbaby protocol, maar refluxkindjes hebben vaak geen ritme. Is dat bij jou ook zo? Wat ze hier hebben gedaan is eerst observeren wat Jesse mankeerde, medicatie starten, start maken van een ritme. Dit deden ze altijd in overleg met de ouders en pedagogisch medewerkster. Wij konden aangeven hoe onze dag liep en ze zijn gaan kijken hoe ze daar omheen de voedingen konden aanpassen. Als wij ons ergens niet ok mee voelde, of een tip kregen die wij niet zagen zitten, dan hadden wij als ouders altijd het laatste woord daarin. Het is misschien moeilijk, maar soms moet je kindje even op weg geholpen worden. Hij ligt daar echt in goede handen. In zo'n ziekenhuis zien ze het heel vaak voorbij komen, dus probeer daar op te vertrouwen en geef zelf duidelijk je grenzen aan. Bij de eerste 2 opnames ben ik er bij gebleven, 24 uur per dag, omdat Jesse nog niet doorsliep en ik vond dat hij zijn mama nodig had. Moet wel eerlijk zeggen dat ik mijzelf wel heel erg voorbij ben gelopen tijdens die opnames en achteraf dacht ik, had ik nou maar even een momentje voor mezelf genomen. Ik was namelijk kapot toen hij thuis kwam en had toen zelf even een instort moment, omdat het met hem iets beter ging en ik eindelijk kon ademhalen. Bij de laatste opname sliep hij al door en ben ik 'snachts thuis gebleven, ook omdat mijn man moest werken en ik nog een kleine meid van 4 jaar heb die haar mama ook nodig had. Ik vond het verschikkelijk, maar hij was echt in goede handen. Veel succes meid. Het is helemaal niet leuk om je kindje naar het ziekenhuis te brengen, ik hoop dat het iets opleverd.
Onze zoon is ook opgenomen geweest vanwege benauwdheidsklachten. Daar hadden ze geen verklaring voor, ze zagen zelfs niks zorgelijks terwijl ik nachten in de weer ben geweest met een babytje dat bijna geen adem kon halen. Maar goed, ze gingen in het ziekenhuis ook een nieuw ritme aan leren en dat is echt niet zo rigoreus gegaan zoals jij het op Google hebt gevonden. Het is zoeken geweest naar juiste hoeveelheid voeding en nutriton, kijken of inbakeren helpt en wat handvatten mee voor thuis. We hadden een kamer voor ons tweeën en ik mocht kiezen of ik 's nachts bleef of niet.
Ik ben het volledig eens met Eylem. Ik begrijp je kraanvogelhouding ergens, maar probeer iets ruimer te denken. Het woord "resetten" hoef je niet als negatief te zien. Veel reflux-babies hebben idd geen ritme, dat verergert hun gedrag, dit komt omdat ze oververmoeid en overprikkelt zijn. Het is heel belangrijk om naast de eventuele medicijnen rust en regelmaat aan te brengen. Omdat je als ouder zijnde heel dichtbij je kind staat, kun je het proces belemmeren. Daarom adviseren ze om even afstand te nemen. Ik kan me voorstellen dat je niet gaat shoppen oid, maar ik zou persoonlijk hun advies aannemen en even een dagje of 2 afstand nemen. Dat betekent niet dat je je kind 2 dagen niet zal zien, maar we dat je een deel van de verzorging aan de verpleging over laat. Ik kan me niet voorstellen dat ze een baby 1 a 2 uur laten huilen, dat doen ze echt niet. Ze zullen het gedrag observeren en dan passend plan maken. Alles gaat in overleg met de ouders. Probeer er openminded in te gaan en je niet zo verdedigend op te stellen. Alleen komen jullie er niet uit, ik zou dus de professionele hulp aannemen. En tenslotte: alles wat ze van plan zijn gebeurt in overleg met jullie.
Hier dus wel een hele slechte ervaring met een ziekenhuis opname via het Huilbaby Protocol. Ze dwongen mij ook om thuis te blijven. Na 2 dagen ben ik daar wel gaan slapen. Ze hebben hem regelmatig dus laten huilen en dit kon ik zelfs terug lezen in de overdracht! Ook mijn zoontje had verborgen reflux en KMA en er is dus helemaal NIKS gedaan! Ik zou het dus nooit doen!! Eis dat ze onderzoeken etc doen. Zodra je kindje de goede medicijnen voor reflux heeft, komt ritme vanzelf!