hallo dames, ik weet niet of ik hier goed zit, maar had een vraagje over de kinderbijslag. ik las dus dat je recht hebt op kinderbijslag ons kindje word rond 1 februari 2011 verwacht wanneer kunnen we dan kinderbijslag verwachten? snap er niks van. wie weet dit?
Volgend mij 1 juli. Ik dacht dat het kind er na een kwartaal pas kinderbijslag kreeg maar kan het ook verkeert hebben hoor.
Dit klopt.. Zit nogal ingewikkeld in elkaar.. Mijn zoontje was toen van maart en kreeg het voor het eerst in Juli... Als hij in april was geboren pas in oktober... Je krijgt namelijk achteraf betaald en dan ook nog eens vanaf het nieuwe kwartaal Maar iedereen krijgt even veel het stop bij de een eerder dan bij de ander...
de kleine moet volledig kwartaal er zijn zeg maar wil je t krijgen dus word t juli...net als wij als de kleine op de 1e dan van de nieuwe kwartaal word geboren,( dus zeg aar 1januari, 1 april, 1 juli, 1 oktober, dus bij 1 januari, krijgt dan wel in april al.) geld dit nog als bij t oude kwartaal, dus het volgende kwartaal krijg je dan ook.
waarom word het zo ingewikkeld gemaakt zeg jemig. ik hoorde dus ook dat we het in juli krijgen maar dat we het ook nog achteraf krijgen dus 2 keer klopt dit?
Volgens mij krijg je het dan gewoon 1 keer, over de maanden april mei en juni. Het 1e kwartaal telt niet mee als je kind halverwege dat kwartaal wordt geboren....als ik het goed begrepen heb
Het recht op Kinderbijslag wordt beoordeeld op de eerste dag van ieder kwartaal (1-1, 1-4, 1-7, 1-10) Is je kindje al geboren op de eerste dag van enig kwartaal dan geldt er dus recht op kinderbijslag voor dat zelfde kwartaal. Kindje van TS wordt half februari verwacht. Op peildatum 1-1 (1e kwartaal) is kindje nog niet geboren, dus geen recht op Kinderbijslag. Op 1-4 is kindje al wel geboren, dus bestaat er recht op KB voor het tweede kwartaal. KB wordt pas achteraf betaald, dus je krijgt de eerste betaling pas tussen 1-7 en 5-7 zo ongeveer. En nee... je krijgt dan niet twee keer.... je krijgt gewoon nadat je kindje half februari 18 jaar is geworden, dus nog een betaling per begin april van datzelfde jaar...
Lees mijn uitleg nog eens.... Je hebt pas recht vanaf het eerste kwartaal... en de betaling vind pas achteraf plaats in de eerste week van april.