goede morgen dames ik heb het ook al bij ons eigen lijntje geschreven, maar wil eigenlijk toch meer reacties horen ( de maart mama's zijn zo super lief voor me ) het zit nl zo: toen Danio geboren werd heb ik aan de dokter doorgegeven dat ik gesteriliseerd wilde worden omdat Rifka ( jongste dochter door de pil heen is gekomen en dan de zwangerschap voor Danio door de prikpil heen, maar dat liep uit op een MK ) en met Danio ben ik de maand na mijn eerste ongi gelijk zwanger geraakt ( wel de bedoeling dit keer ) dus ik wilde voorzorgs maatregelen voordat ik weer zwanger zou worden... maar de dokter vond me wel erg jong om me nu al te steriliseren en zijn voorkeur ging uit na de Merena spiraal... nou na een aantal maanden moest dat ding eruit omdat mijn lichaam er niet goed op reageerde en de GYNE die mijn toen behandelde heeft mij de Yasmine voorgeschreven, ik heb hem met nadruk gevraagd of dat wel zwaar genoeg was en veilig voor mij ivm die vruchtbaarheid van mij ja ja ik hoefde me geen zorgen te maken zei hij nog. nou het resultaat is dat ik nu zwanger ben ( heb 2 wkn buikgriep gehad ) het is allemaal wel heel erg pril ben nu 4wkn en 5 dgn maar toch, alle mama's of mama's in spee weet wat zoiets met je doet. nu heb ik dus al een MK mee gemaakt en moest ivm het niet loskomen van de BM of zoiets moest ik gecurreteerd worden nou met het idee dat ik valikant tegen arbortus ben lig je daar op die operatie tafel ik ben huilend onder narcose gebracht en huilend wakker geworden ondanks mijn wondertje al een sterretje was geworden en nu nu ben ik dus weer zwanger en mijn gevoelens tegen arbortus zijn alleen maar erger geworden en ben er dus echt op tegen! mijn vriend daarin tegen wil het dus absoluut niet dit was zijn reactie: och nee he meen je niet? hoe kan dat nou weer? hoelang al? ja nee dit kan echt niet maak maar een afspraak bij de dokter! grote god nee he? dit kan echt niet hoor mandy ook al heb je moeder gevoelens ,maar dit trek ik niet als jij hier anders over denkt dan pak ik mijn koffers! hoe moet het nu dan ik wilde maar 1 kind toen kwam rifka erbij nou dat was nog te doen toen was je voor danio zwanger dat ging mis nou danio erbij en nu deze neeeeee dat kan echt niet ( hij zei wel gelijk dat hij van alle 3 zielsveel houd hoor) nu kunnen we helemaal niet meer op vakantie en je moet wel aan die andere 3 denken dat is niet eerlijk hij heeft wel 20x gezegt dat ik maar na de dokter moet gaan, maar hij vroeg wel of ik dan weer naar het ziekenhuis moest... nou meiden ik zit hier nu weer lekker te janken ik weet het niet meer ik zelf ben valikant tegen abortus dus dit word super moeilijk! wolf heeft aan ene kant wel gelijk, we zitten momenteel in een moeilijk pakket financieel gaat het ons momenteel niet voor de wind en moeten echt ieder dubbeltje omdraaien maar aan de andere kant eer dat de kleine weer groot is zijn wij uit de zorgen en zitten we weer goed bij kas... ik hoef in principe alleen maar een bedje erbij te kopen en een nieuw badsetje ( had ik net verkocht) kleertjes oid heb ik hier nog allemaal dus meterialistisch heb ik niks nodig voeding nou dat kan je zo duur maken als je zelf wilt ( potjes of toch zelf vers maken, borst of fles) maar puur voor de toekomst ja dat is iets waar ik goed over na moet denken *zucht* ik weet het echt niet meer meiden vanmiddag ga ik alles eens op papier zetten, want zoals gisteren vroeg hij me weer of ik de dokter al had gebeld en vertelde dat ik eerst alles op een rijtje wilde zetten... hij werd boos op me want dit kon echt niet en ik spoorde niet om er ook maar 1 sec aan te denken om de kleine te houden en ik was egoistisch tegen over hem en onze 3 kids want ik doe hun te kort zegt hij nou sorry maar ze hebben altijd goed eten op hun bord ze hebben altijd nette schone kleren ze krijgen alle liefde die ik ze maar kan geven het enigste wat ik ze niet kan bieden is een keer op vakantie, nou maar dat hoeft voor mij ook niet ik ben vroeger zelf ook maar 1x op vakantie geweest ik zelf ben helemaal niet materialistisch maar mijn vriend wel die kan al overspannen worden bij de gedachte dat zijn broer op vakantie gaat en wij het gewoon weg niet kunnen betalen dan moet ik het altijd ontgelden. nou zit ik daar niet echt mee maar het raakt je natuurlijk altijd wel. ik wil echt niet mijn vriend in het kwaad daglicht stellen hij heeft op sommige punten wel gelijk, maar hij beseft niet wat ik heb doorgemaakt toen ik die MK kreeg en alsnog gecurreteerd moest worden en hij respecteerd mijn gedachte niet over arbortus wat moet ik nu dames ik ben echt ten einde raad! wat is jullie mening? ook al geef je mijn vriend gelijk maakt niet uit, maar wil gewoon meningen horen liefs een verdrietige mama die eigenlijk toch best trots is dat ze onverwachts een wondertje mag verwachten
God meis wat moeilijk. Ik kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen en hopelijk komen jullie er samen aan uit.
hey meis, ik denk dat je goed op een rijtje moet zetten wat jij wil! Ik kan me namelijk voorstellen dat als je uiteindelijk toch overstag gaat voor je vriend (uit praktisch oogpunt, wat ik me best kan voorstellen nu de hormonen door je lijf gieren en je vriend het vrij hard speelt) dat dan jullie relatie er alsnog aan onderdoor gaat. Omdat je hem de schuld zou gaan geven, achteraf. Omdat je toch eigenlijk liever het kindje gehouden had en om wat het allemaal voor gevoelens met zich meebrengt. Dat weet je zelfs al een beetje, omdat je dat met je miskraam al een beetje ervaren hebt toen. Hoe heftig dat was. En misschien geef je hem verstandelijk wel niet de schuld, maar qua gevoel? Kun je het hém straks vergeven? Kijk het is niet zo dat je het hem express hebt aangedaan. Dat je hem er hebt ingeluisd ofzo of bedrogen hebt door de pil niet te slikken. Het zou fijn zijn als jullie beiden even iets meer tijd hadden, dat hij er niet zo bovenop zat, het gaat nu zo ontzettend snel. De gevoelens zijn ook bij hem zo vreselijk heftig nu, logisch ook natuurlijk, omdat jullie het al niet zo gemakkelijk hebben en in de schrik gebeuren er dan impulsieve dingen en worden er dingen gezegd die later misschien toch wat anders komen te liggen. En op zich een afspraak maken met de huisarts kan zowiezo. Ik weet niet of je die al ingelicht hebt, maar dat kan je ook persoonlijk doen. En misschien daar eens wat praten (kweet niet of je een fijne huisarts hebt?) . heel veel sterkte in elk geval meid, wat zit jij in een moeilijk parket...
Ikke ben een beetje sprakeloos... mijn hemel wat een verhaal. De tranen staan me echt in de ogen. Ik vindt dat jij echt voor 99% in je gelijk staat. Dat jij helemaal tegen abortus bent is je goed recht. Iedereen heeft zijn eigen verhaal bij abortus dus daar kan je en mag je niet over oordelen in het algemeen maar jij geeft helemaal aan dat je ertegen bent en das je goed recht. Erover praten is bij je man geen optie schijnbaar wat toch we lin mijn ogen zou moeten gebeuren bij zo'n ingrijpende beslissing. Dat hij dreigt om bij je weg te gaan mocht je beslissen het kindje te houden gaat nergens over. Hij was er toch echt bij toen je kindje verwekt werd. Toch? Ik ben ook nooit op vakantie geweest vroeger maar dat betekent niet dat mijn ouders me ooit te kort hebben gedaan. Ondanks mijn vader niet mocht werken heb ik wel altijd in de duurste kleding gelopen en heb ik nog nooit geen honger geleden bij hun. Hij heeft wel een punt als hij zegt dat het financieel niet te trekken valt maar zoals jij het weer zegt dat dat pas over 9 maanden zal zijn en er dan weer uit de zorgen zijn heb je ook weer een punt. Misschien dat je hier eens met je dokter of ouders over kunt praten die ietsjes dichter bij je staan. ik wens je heel veel sterkte toe. Liefs nance158
wow, moeilijk Mandy Ik vind dat als je echt 100% tegen abortus bent je het niet moet doen. Volgens mij zal je het Wolf nooit kunnen vergeven als je het toch doet voor hem. Vind het wel heel erg laf van hem dat ie dan zegt dat ie zijn koffers pakt als je de kleine houd Wat ik trouwens helemaal dom vind van de dokter is dat ie zei dat de Yasmine een zwaar genoeg pil was. Tegen mij had de dokter toen gezegd dat het een hele lichte pil was. En als jij trouwens te jong bent voor sterilisatie dan moet Wolf maar wat ondergaan. Maar goed, ik zeg : Luister naar jezelf. naar je eigen gevoel naar je eigen hart. Doe niet iets wat je niet wilt! Sterkte meis! Knuff van mij
nou ik kwam er bij de dokter achter dat ik zwanger ben... omdat ik dus toen mijn strip op was gelijk die dag 2 druppeltjes bloed verloor en zaterdags niet ongi werd toen moest ik maar ff testen zei hij. het is een hele lieve dokter en leeft ook echt met je mee ook weet hij dus ook mijn hele geschiedenis over het zwanger worden en hoe mijn vriend er over denkt dus vertelde hij me gelijk dat ik voor vrijdag een afspraak moest maken dan konden we eventueel met een behandeling beginnen. omdat ik beduust was heb ik de helft maar meegekregen, maar hij had het iets over een soort morning after pil en dat kon ik nog voor dat ik 6 wkn was met de behandeling beginnen daarna kon deze behandeling niet meer doorgaan... nou ik heb dus niet gebeld want ik wil dat niet, maar ben zo bang dat als ik wel zou gaan dat hij op me inpraat... mijn gevoel zegt dat ik het kindje dolgraag wil houden ik ben ook heel bang dat ik nu spontaan een MK zal krijgen gewoon het idee omdat ik dit allemaal mee heb gemaakt het is wel 2 jr geleden, maar ik denk er echt nog iedere dag aan! ook wat er net al is beschreven ik denk niet dat ik mijn vriend nog normaal kan benaderen en zal het hem altijd in zijn schoenen schuiven maar aan de andere kan knaagt het idee over de toekomst kan ik ze idd die toekomst niet geven? redden we het wel? hoe reageren de kinderen hier op? al dat soort vragen komen in mijn op, maar toch wegen ze niet af om mij van de andere gedachte af te brengen maar het brengt mij wel enorm aan het twijfelen wbt het moeder zijn en de kids grootbrengen niet dat ik een slechte moeder ben hoor nee dat echt niet ieder kind krijgt zijn eigen aandacht en liefde maar goed ik hoop dat ik het toch zo een beetje duidelijk kon maken wat ik denk? en wbt ouders oia inligten? ik heb mijn lievelings zus natuurlijk gelijk gebeld die zegt ook alles op papier zetten en kijken of jullie het alle 2 aan kunnen want als ik werken ben moet hij natuurlijk wel op 2 baby's passen ( die 2 meiden redden zich wel) en geeft ook mij wel gelijk, maar tevens snapt ze wolfgang wel... mijn moeder heb ik niet ingelicht omdat zij al vorig jaar 4x opgenomen is ivm slecht hard weet zeker dat ze weer zorgen maakt en dat ze wederom in het ZH terecht komt mijn schoon vaders is op wintersport en mijn schoonmoeder is overdags werken en als zij thuis is moet ik weer werken dus komt beetje rot uit.
Jeetje wat een moeilijke situatie, als ik heel eerlijk mag zijn vind ik je vriend een beetje egoistisch. Hij denkt alleen maar aan zichzelf, en niet aan hoe jij je moet voelen. Ik deel de gevoelens tegen abortus met je, want ik ben daar zelf ook op tegen. ( op een paar uitzonderingen na) Wat je zegt. Je hebt alle spullen nog, dus een extra kleintje erbij zal ook niet heel hoog in de kosten oplopen. Neem a.u.b. de tijd voor jezelf om alles op een rijtje te zetten en laat je tot niets dwingen waar je later spijt van krijgt. Je moet zelf 100 % achter je beslissing staan. Misschien heeft je vriend ook even de tijd nodig om het te laten zakken. Heel veel sterkte en succes met je beslissing. liefs kaatje
Zow.. wat een verhaal leef echt met je mee.. Maar denk toch dat je er met je vriend uit moet komen over hoe en wat. Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was had me vriend ook 2 gevoelens... ja welkom en nee nog ff wachten en deze weg laten halen. Ik heb meteen hard op geschreeuw laat het niet weg halen dan ga jij maar weg. Hij was zo geschrokken van mijn reactie. Nu heb ik makkelijk schreeuwen heb nog geen kinderen. Maar weet wel wat het met je doet als je een kind verliest ( weg laten halen) Ga echt met hem om tafel en desnoods met iemand erbij. Sterkte in deze moeilijk tijd. Knuffel Ps me vriend is nu blij dat ik zo reageerde
het is misschien de laatste optie maar als je alles op papier hebt gezet moet je misschien toch ff nagaan of hij dan wel de ware is en of je nog 50 jaar met hem door wil gaan. Kijk het is wel de vader van je kinderen die hij vast alle liefde geeft die hij kan geven maar hij moet ook respect hebben voor jouw. jij bent ook een mens. Ik denk dat jij meot beslissen wat je wil,of het nou om die abortus gaat of het houden van je kindje. Het bij je man blijven en weten dat je niet achter je beslissing staat of je dat je weer opnieuw begint en alleeen verder gaat met je kindjes. Moeilijke situatie. Liefs nance158
vindt dat jij echt in je recht staat meis. het kindje is er nu eenmaal en dat zal hij moeten aanvaarden jij hebt al het mogelijk gedaan om niet zwnager te worden en hij heeft ook zijn pleziertje gehad toen het verwekt werd, dan had hij maar een condoom moeten omdoen of sterlisatie moeten laten doen hij wist toch ook dat je snel zwnager wordt. hij zal er toch begrip voor moeten opbrengen als jij het niet nog een skan ondergaan het is niet niks he. en als je het toch laat doen tegen je wil zal het hem altijd kwalijk blijven nemen.
ik snap wat je bedoeld nance, we hebben nu een relatie van 21 jaar en we kunnen elkaar nu al zo'n 27 jaar ik heb een hoop met hem meegemaakt heb regelmatig met die gedachtes rond gelopen, maar op 1 of andere manier blijven we toch tot elkaar aangetrokken ongeacht wat er gebeurd toen ik dus voor Danio zwanger werd heeft hij mij voor de zelfde keuze gesteld toen heb ik hem ook heel duidelijk gemaakt waar ik voor stond en anders moest hij maar gaan... maar omdat hij te veel van de kids houd en toch wss ook om mij gaf is hij wel gebleven en ging na enige tijd wel mee met mijn gedachte alleen mocht het niet baatten en liep dat verkeerd af...
talia het is wel zo dat hij me niet de schuld geeft dat we zwanger zijn dat niet hij kijkt echt alleen maar puur op de toekomst en niet naar het hele vrouw zijn en mama gevoelens wat er allemaal bij komt kijken
Meid, wat een verhaal.. En wat een tegenstelling in 1 huis.. Heeft je vriend wel meegekregen hoe zwaar die MK/curretage voor jou is geweest? Het klinkt alsof hij niet echt naar je gevoel luistert, maar alleen zijn eigen verhaal uitspuwt. Hij heeft als vader natuurlijk wel een medestem, maar zeker niet zonder jou verhaal aan te horen, en zeker niet als een dictator over jou lijf.. Misschien wordt het moeilijk/lastig, maar zoals je zelf ook al zegt, je hebt nog genoeg spullen liggen. En zolang je je kind liefde en andere basisbehoeften kunt geven, is een vakantie helemaal niet zo belangrijk. Bedenk voor jezelf heel goed wat je wil. Als je met je vriend meegaat, dan is er een redelijk kans dat jullie in de toekomst problemen krijgen. Ga gewoon je eigen weg. Misschien is die soms moeilijk. Maar ook op de "makkelijke" weg kunnen gemene heuvels verschijnen.. Veel sterkte in ieder geval bij jou besluit!
Als hij echt geen kindje erbij wilde had hij maar een rubber om moeten doen! Of hij laat een knipje zetten. Dit kindje is er nu, en zeker als je zo tegen abortus bent, dan laat je het toch niet weg halen? Ik denk dat de relatie sowieso verpest is, jij zal het hem kwalijk nemen als je het weg laten halen en als je het houdt zal hij het jou kwalijk nemen. Ik zou niet met iemand kunnen leven die mij vraagt het leven van een baby te beeindigen, hoe klein het ook is.
bedoelde maar dat hij ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen. jij bent degene die alles met je lichaam moet laten doen als je het weg laat halen.
Jeetje, wat een moeilijke situatie! Kunnen jullie dit weekend niet even tijd maken voor elkaar en er rustig over praten? Kinderen naar opa en oma ofzo? Zonder verwijten gewoon heel realistisch alle punten op tafel leggen. Dit valt jullie allebei natuurlijk rauw op jullie dak en dan is het denk ik handig om samen alles rustig op een rijtje te zetten. En dan nog iets. Je hebt heel duidelijk aangegeven dat je geen kinderen meer wilde na Rifka. Een sterilisatie werd afgeraden en die Yasmine zou 100% gegarandeerd werken. Maar nu zit je dadelijk óf met een psychisch probleem of met een financieel probleem opgezadeld. Waarom loop je niet bij een wetswinkel binnen? Misschien kunnen die je advies geven. En ik zou het sowieso met de huisarts bespreken. Als het even kan voordat je met je vriend gaat praten, dan hebben jullie namelijk nog meer feiten waarop je je uiteindelijke beslissing kan baseren. Succes!
Vergeet even niet dat ze buikgriep gehad heeft, de pil werkt dan zo goed als niet meer, ze had dus zelf voor een rubbertje moeten zorgen! De wetswinkel doet hier echt niets mee hoor!
yep klopt mamavanshawn en eerlijk gezegt heb ik er totaal niet meer aan gedacht dat dit er aan zou zitten komen... stom van mij natuurlijk, maar goed zo vaak sexen wij nu ook niet
meis ook hier een dikke knuff wat je ook doet volg je hart al is het zo moeilijk wan je verstand en je gevoel hebben ruzie met elkaar!
vind het wel cru van je vriend, hij was er toch ook bij toen beebje gemaakt is, waarom laat hij zich niet steriliseren, dat is wat simpeler dan dat jij het laat doen, als hij geen kinderen meer wilt moet hij maar naar dokter toe, dat is mijn mening, als je het kindje weg laten halen ben ik bang dat je het je vriend altijd zal verwijten zeker omdat jij het wel wilt houden, heel erg moeilijk hoor en ik hoop dat jullie er samen uit zullen komen, is wel een hele moeilijke beslissing en wat de kosten betreft zeker zijn kinderen duur maar zoals je schrijft jullie hebben(bijna)nog alles dus af en toe er nog wat bij kopen kan toch ook en je hoeft toch niet het duurtste van het duurtste te nemen je kan ook veel mooie dingen 2 de hands nemen. denk je dat hij het echt meent dat hij dan zijn koffers pakt als je beebje houd of is het beetje dreigen? neem aub geen overhaaste beslissing. heel veel succes en sterkte!