Kattenhaar en baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jessy77, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hallo meiden,

Weet niet of dit onderwerp hier hoort, anders moet het maar even verplaats worden :p

Maar hier gaat het dus om: Ik heb 2 hele lieve katten en die verharen als de pest. Heb me hier eigenlijk nooit druk om gemaakt maar de laatste tijd irriteer ik me daar mateloos aan! Heb ook zo'n geweldige stoffe bank wat alleen maar al dat haar aantrekt en om het nog mooier te maken, ik heb zoveel licht in de woonkamer dat als de zon een beetje schijnt je het overal in de rondte ziet vliegen. Kan wel elke dag gaan poetsen en stofzuigen maar de volgende dag ligt het er net zo hard weer :rolleyes:

Maar waar ik me het meest druk om maak is, hoe moet het straks als de baby er is? Al dat haar lijkt me nou ook niet fijn dan. Heb geen zin dat ze dat straks allemaal inademt? Mijn katten weg doen is natuurlijk geen optie, zou ik alleen doen als ze allergisch blijkt te zijn maar wat moet ik dan? Ben ik nou zo'n zeur of hadden (voor degene die huisdieren hebben) hier ook zo'n moeite mee? En wat hebben jullie er aan gedaan? Of kunnen baby's wel wat hebben en maak ik me nu al druk om niets?

Liefs Jessy

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb 3 katten en die gaan ook onder geen bedding weg!

Ik heb de box al in de kamer staan zodat ze hier aan wennen en weten dat ze daar niet in mogen.
    Het enige wat je kunt doen is elke dag of elke 2 dagen stofzuigen en je katten borstelen. en een tochtraampje open zetten.
    Ik maak me er niet zo druk om, mensen kunnen je helemaal gek maken en daar heb ik geen zin in.

Veel succes en geniet van je beesjes!

3. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik heb twee katten die ook erg verharen en ik kan ook schoonmaken wat ik wil. Het gaat niet weg!

Mijn vriend ergert zich hieraan en zegt dat ik me katten weg moet doen.

En ik denk dat ik toch mijn twee lieve schatjes weg moet doen... Tenzij er een geweldige oplossing is hiervoor!

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    pf katten wegdoen omdat er haren zijn..

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Herkenbaar probleem.
    Maar ff serieus..

De katten weg doen vanwege de haren?
    Echt niet!
    Honden verharen toch ook en die worden toch ook gewoon bij de baby gelaten?

Gewoon regelmatig schoonmaken, dat moet toch als er een baby over de vloer krabbelt.

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik heb niet zo'n last van haren van mijn kat, maar ik weet van vrienden dat die tijdelijk de katten alleen boven hebben gehouden zodat het beneden 'schoon' bleef. Misschien dat dat een tijdelijk oplossing voor je is?

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Welk voer gebruik je?
    Als je een wat duurder voer neemt (zoals iams), kan het best zijn dat het verharen minder wordt. Misschien het proberen waard?

8. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    nou ja! je katten weg doen vanwege haren.

ik heb drie katten en vind die haren ook erg vervelend maar ik heb voor ze gekozen met de ongemakken erbij, als ik die haren echt zo vervelend vind dan moet ik zelf actie ondernemen door meer te stofzuigen ofzo.
    Mijn katten zijn toch ook een beetje mijn kindjes,
    je doet je baby dalijk toch ook niet weg omdat het zijn luier vol poept en kleding onder spuugt?

Ennuh de opmerking dat de haren er de volgende dag toch weer liggen.......
    Je loopt toch ook niet een week lang met de zelfde onderbroek aan? wassen heeft geen zin want het wordt toch weer vies!

erg kortzichtig.... die mensen die hun dieren zomaar weg doen , had dat beestje dan nooit genomen!
    Je weet van te voren toch dat er evenveel haren af komen ook als er een baby is....

sorry hoor maar kan hier zo kwaad om worden!

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sinds wij een andere bank hebben is het stofzuigen een stuk nuttiger. Ik zie nu precies wat er ligt, en bij de andere bank werkte stofzuigen eigenlijk helemaal niet.

Ik erger me idd ook wel meer aan de haren dan dat ik deed voor ik Sam had, maar ik peins er niet over om ze weg te doen. Wel halen we er geen nieuwe meer bij, maar aangezien de jongste net een half jaartje ouder is dan Sam hebben wij voorlopig nog wel katten. Gelukkig vindt mijn man hetzelfde, we hebben ooit die keus gemaakt en het idee alleen al om ze weg te doen, bah krijg er de kriebels van.

10. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Dames geen katten weg doen.....er bestaat een spray voor over het eten van de kat zodat het verharen veeeeeeeeeeeeel minder word....het is een vitamine!
    Je kunt het over het eten heen spuiten en het ruikt niet oid dus geen enkele kat weigert zijn eten hierdoor!
    Ik weet de naam zo even niet maar vraag het bij een dieren speciaalzaak en ze hebben het vast...succes!

11. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    katten weg doen is inderdaad niet nodig, tips genoeg hier.

ander voer, vitamines, borstelen, lederen bank ipv stoffen bank, kat-vrije-zones zoals de box en babykamer, vriendlief die zich eraan ergert die dan ook maar eens een stofzuiger erdoor heen haalt.

12. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Je kan bij de dierenwinkel ook pilletjes krijgen waarvan de kat veel minder verhaard. Ik ben hier zelf niet zo'n voorstander van (verharen is immers een natuurlijk proces) maar ja, als het bij jullie thuis echt een probleem is van is het misschien een optie.

Maar, goed borstelen scheelt ook enorm! Ik borstel mijn twee katten bijna dagelijks en het is echt een verschil. Bij de dierenwinkel kan je van die superborstels kopen, daarmee pak je ook de onderste haren vd vacht.

Verder denk ik dat baby's best bestand zijn tegen een paar kattenharen, zolang je de babykamer en box enzo verboden terrein blijft voor de poezenvriendjes kan het echt geen kwaad hoor! Een babytje kan best wat hebben!

En inderdaad, als jouw vriend er problemen mee heeft dan pakt hij toch wat vaker de stofzuiger? ;) ;)

13. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ben er ook geen voorstander van om dieren weg te doen voor zoiets maar kan me wel weer voorstellen dat je het een vies idee vindt. Heb ik zelf ook met onze hond, die haart ook enorm uit en bij de gedachte dat ons kindje dadelijk over de vloer gaat kruipen en dan allemaal hondeharen aan de handjes heeft, vind ik ook een vies en onhygienisch idee... Maarja, ze zeggen ook dat het voor kinderen juist goed is omdat ze zo hun afweer versterken. Een kind te hygienisch opvoeden schijnt juist niet goed te zijn voor hun afweer. Dus tja...iets meer stofzuigen dan maar...?

14. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ja idd iets meer stofzuigen dan maar maar onze katten gaan ook niet weg....heb me er eerlijk gezegd ook nog nooit druk omgemaakt!mijn dochtertje is 5 jaar en die is meeopgegroeid en is kerngezond ikzelf ben ook met katten opgegroeid dus niet te druk om maken want dan kan niets meer....

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Ff tot 10 tellen misschien een idee voordat je zo tekeer gaat? Ten eerste heb ik nooit geroepen dat ik mn katten weg zou doen, heb zelfs gezegd dat dat geen optie is! Heb ook gezegd dat ik me daar nooit eerder aan gestoord heb maar dat dat iets is van de laatste tijd is (hormonen misschien? wie zal het zeggen). En hoezo kortzichtig? Tuurlijk weet ik dat het haar blijft, zo snugger ben ik ook wel, maar ik vraag om een oplossing (behalve het elke dag schoonmaken en stofzuigen wat ik ook gewoon braaf doe!)! En, nog belangrijker, ik vroeg of dat inademen van al dat kattenhaar geen kwaad kan voor het kindje of dat ik me druk maak om niets. Misschien handig als je eerst ff goed leest voordat je meteen met je oordeel komt. Bah bah

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Stofzuigen doe ik idd meerdere malen op een dag, altijd al gedaan trouwens dus dat is het probleem niet. Ze krijgen voer van E17,00 per pak dus dat lijkt me duur zat :p En ik las een tip van iemand om ze evnetueel even boven te laten. Helaas heb ik geen boven, woon in een appartement maar ben ze idd al aan het laten wennen dat ze niet meer op de, wat nu de babykamer is, mogen en op mijn slaapkamer. Dus alleen nog maar in de woonkamer :) Borstelen doe ik om de dag, dus dat gaat ook goed. Maar misschien dat idd pilletjes of spray helpen, dat vond ik een goeie! Had er zelf nog niet eens aan gedacht..

Meiden, iig bedankt voor het meedenken!

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @Jessy: volgens mij is die heftige reactie helemaal niet voor jou bedoelt maar voor Angie. Zij zegt dat ze haar katten weg wil doen. Jij niet.

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja Pendrang, dat besefte ik idd toen ik al gepost had, maar ze haalde ook een paar van mijn opmerkingen erbij waarbij ik me flink op mn "pik"getrapt voelde omdat ze er iets heel anders van maakte. Vond het gewoon een beetje jammer ;)

Maar heb inmiddels mn eigen raad opgevolgd en zelf tot 10 geteld en ben al weer redelijk rustig :p

19. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi, allemaal,

Ik heb drie katten en neeeeee ze gaan niet weg, wij hebben toen wij een huis zochten vorig jaar speciaal gezocht naar een huis met een extra kamer.
    En gevonden, we hebben nu een huis met drie slaapkamers en op zolder een slaapkamer voor de katten, deze is helemaal ingericht voor hen met een dakraam van een meter en een zijraam met een boom ernaast hier liggen ze veel op hun plafonhoge krappaal naar de vogeltjes te kijken. en verwarming is er ook, dus perfect eigenlijk.
    Overdag zijn ze boven en als mijn vriend thuiskomt tegen 16.30 mogen ze naar beneden tot wij naar bed gaan, zodoende zijn ze straks als de baby er is al gewend aan dit ritme en zijn ze alleen beneden als we allebei thuis zijn dus nooit alleen bij de baby. Je hebt minder haren dan wanneer ze maar rondlopen dus ik hoef s'morgens maar ff te stofzuigen dan is het goed..... heerlijk.
    Dus als je de mogelijkheid hebt geef ze een eigen kamer echt het werkt super.

20. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    ik hoor het heel veel, veel mensen zetten dieren op internet dus ook wegens zwangerschap of verhuizing kan me er echt kwaad over maken als ik dat ook lees op marktplaats b.v. ik denk ook dat het een soort drang is om alles pico bello eruit moet zien inderdaad kleine nesteldrang misschien wel gelukkig behouden jullie de diertjes gewoon wand strakjes zijn die horomen uit je lichaam na de bevalling, ik heb ook een hond en een kat er zijn oplossingen genoeg kaal scheren kan ook nog haha, maar zou dat zelf niet doen je krijgt dan wel veel minder last van haren :p
    grapje pest jullie maar een beetje.

Deel Deze Pagina