Wanneer kwam bij jullie de eerste menstruatie weer na de bevalling? Ik was al niet zo regelmatig maar vraag me af wanneer ik het kan verwachten aangezien ik borstvoeding geef. Het kan ook helemaal wegblijven?
Ik na 9 maanden. Vriendin van mij pas na 18 maanden. Het is per vrouw en per zwangerschap verschillend.
Hier sowieso lange cyclus. Bij beide kinderen een maand na het stoppen met de borstvoeding (of maand na begin afbouwen) weer ongesteld. Bij de oudste gaf ik toen al maanden geen nachtvoedingen meer
vorige keer na 3 maanden al (maar toen had ik ook een lekker makkelijke doorslaper)... nu 1 met veeel nachtvoedingen en nog niks.
Eerste keer na 14mnd (niet veel later wilde ze niet meer en ik heb niet doorgezet), tweede keer na 19mnd pas. Mijn tweede heeft tot ruim 3j gedronken en in die pakweg anderhalf jaar had ik maar enkele cycli... maar wél gewoon zwanger geworden (resultaat heb ik nu aan de borst). Nachtvoedingen stopten al veel eerder, maar scheen geen invloed te hebben.
Eerste keer naar 9,5 maand, maar ben heel onregelmatig. Had ik ook voor mijn zwangerschap. Dl is nu 14,5 maand en heb nu pas mijn derde menstruatie. Hier nog steeds nachtvoedingen trouwens.
Hier na ruim 3 maanden weer en daarna meteen een cyclus van 26. Zit nu ook weer tegen eisprong aan, dus weer geen lange cyclus. Ik geef nog volop nachtvoedingen. Cyclus leek weer op gang te komen nadat ik weer 4 dagen ben gaan werken en dus moest kolven.
Na 9 maanden nog niets, ik heb een erg onrgelmatige en lange cyclus dus ik verwacht eigenlijk niet dat mijn menstruatie snel alweer op gang zal komen.
Zoals je leest erg verschillend per vrouw en het is allemaal heel normaal. Zolang ik borstvoeding gaf ook al was het niet volledig meer na 6 maanden werd ik niet ongesteld. Héérlijk!!!! Pas als ik helemaal was gestopt kwam het na 6 tot 8 weken weer op gang. Bij de laatste pas na 3 maanden. Ik was altijd wat onregelmatig tussen de 2e en de 3e. Maar nu na de derde is het regelmatiger geworden, en heb ik er veel minder last van dan voor de derde zwangerschap.
Mijn dochter is nu 2 maanden oud en mijn menstruatie is ook nog niet terug. Geef ook geen nachtvoedingen meer sinds 2 weken.
Na 3 maanden inkeer ongesteld en gelijke regelmatig. Ik kon het ook merken wanneer ik het werd aan mijn borstvoeding want dan ging mijn productie een paar dagen wat naar beneden.