hallo, Ik roei 2x in de week en sinds november zijn we fanatieker gaan roeien. Dit betekent dat we 2 fanatieke coaches hebben gekregen die ons met een uitgebreid schema trainen (3x in de week). 2 weken heb ik posititef getest en ben nu ca 6-7 weken. Voor mijn coaches moet ik een zogenaamde stappentest doen op de ergometer, waarbij de maximale hartslag wordt gemeten (met hartslagmeter). Streefhartslag bij de laatste stap is ca 200. Naar aanleiding hiervan en mijn minimale hartslag wordt een persoonlijk conditieschema gemaakt. Nu las ik dat het wellicht niet verstandig is om zo intensief/uitputtend te trainen en vooral niet in het begin. Ik vertel het liever nog niet aan mijn coaches (we willen wachten op de echo voordat we het vertellen). Maar als het niet verstandig is, dan wil ik die test gewoon niet doen. Wat raad je aan? Kan ik de test doen of zou je dit afraden? (dan vertel ik het hen wel) En voor het vervolg sporten? Groeten
Hoi bmk, gewoon normaal sporten is niet erg, maar ik zou niet het onderste uit de kan halen de eerste 3 maanden. Als het even kan zou ik dus nog even met die test wachten. Groetjes Brigitte