Dag dames, Ik ben 6 weken geleden mama geworden van ons lieve meisje, ik heb een keizersnede gehad. Nu verlies ik nog steeds bloed, ik geef borstvoeding. Hoe lang heeft dit bij jullie geduurd? Baal er ondertussen wel van, geen tampons, geen bad, geen sex omdat dit volgensmij allemaal pas mag als het bloeden gestopt is ivm infectiegevaar. Het is de eerste 2 weken wat erger geweest, toen een weekje minder en de afgelopen 3 weken doe ik weer meer en is het weer wat meer geworden. (wel minder als de eerste 2 weken) en het wordt niet echt minder helaas. Alvast bedankt voor het lezen en de reacties.\ Groetjes, Blondje
Hoi blondje, Om eerlijk te zijn vind ik je vraag lastig te beantwoorden aangezien ik geen keizersnede heb gehad...maar waarom zou je niet gewoon even bellen met je verloskundige? Zij weet vast meer en kan je gerust stellen, en zo niet dan kan ze je eventueel doorverwijzen naar iemand anders! Zou ik gewoon doen als ik jou was, dan weet je iig waar je aan toe bent groetjes en geniet van je kleine meisje!
Ik heb ook een keizersnede gehad en geef ook bv en heb zeker 5 weken bloed verloren, toen was het pas over. Net als wat jij zegt, na de eerste 2 weken werd het wat minder en toen weer wat meer. Ik hoop voor je dat het gauw weer minder wordt en helemaal over is natuurlijk! En zo niet, informeer even bij je vk inderdaad. Ik geloof dat het wel normaal is dat je tot zo'n week of 6 bloed verliest, maar wanneer het echt over moet zijn dat weet ik niet.
Hier bij beide bevallingen rond de 7 weken gevloeid. Bij de derde stopte het zo rond de 7 weken en bij de eerste en tweede heeft het tot iets over de 7 weken geduurd, daarom dus rond de 7 weken hier. Maar als je er ongerust oid over bent kan je natuurlijk altijd even je verloskundige/gynaecoloog of huisarts benaderen. Overbodig misschien maar even 1 dingetje, borstvoeding zorgt niet voor anticonceptie, je kan weer vruchtbaar zijn, dus mochten jullie iets gaan doen en niet meteen weer kans hebben zwanger te worden, doe het veilig. Liefs Hanneke.
Sorry ik had over het keizersnede stukje heen gelezen...Maar ik ben van alle drie de kindjes vaginaal bevallen, hier dus ook geen ervaring met een keizersnede.
Bij een keizersnede wordt je placenta handmatig verwijderd. Ik ben wel vaginaal bevallen maar de placenta bleef achter. Deze is onder narcose op de OK verwijderd. 7 weken later vloeide ik nog steeds. Daarop is er een inwendige echo gemaakt en bleek dat er placentaresten achtergebleven waren. De dag erna lag ik weer in het ziekenhuis voor een nacurretage. Ik zou het toch maar even na laten kijken voor de zekerheid. Zeker als het bloed wat je verliest helder is. Edit; ik gaf ook borstvoeding.
Bedankt voor de antwoorden dames! Twee weken geleden was ik op nacontrole bij de gyn en die zei dat het met bv wel een paar maanden kon duren zelfs, als het maar niet erger wordt. Maar ik was meer benieuwd hoe lang het bij andere duurde omdat ik wel beu ben. Nu al bijna 7 weken, maar het wordt de laatste dagen wel iets minder gelukkig.
Na de eerste heb ik 7 weken gevloeid, met BV. En 6 weken later (dus 13 weken na bevalling) werd ik weer ongesteld. Ben dus niet lang verlost geweest van bloedingen...