Oh leuk, baby dutch kende ik niet! Zitten erg leuke slofjes tussen. Welke maat heb jij voor je zoontje?
Ik heb maat 19 en nog echt veel ruimte over, vallen groot vind ik! Weet niet welke schoenmaat hij nu echt heeft, maar zijn groot!
Oké dan ga ik ook voor maat 19 (dat is M). Groter zullen haar voeten nog niet zijn. Pas schoentjes maat 20 gepast en die waren echt nog te groot. Ik heb wat leuks gevonden, ga ze bestellen, thanks!
Leuk!! Welke heb je besteld? Of zie ik die in het aankoopjes topic? Lijkt me groot genoeg ja, veel plezier ermee!
@Olifantje1991 dochter hier droeg destijds in de kruipmodus op de kdv en bij uitstapjes van die sokslofjes. Zijn van die soort van sokken maar dan met een leren zooltje. Blijven goed zitten, lekker warm en wat makkelijker met kruipen dan een schoen. Kwam ze voor t eerst tegen bij de carrefour in turnhout maar zag nu ook wat bij zeeman in nederland. Zij had (en heeft) erg brede voet en een hoge wreef en dat was eigenlijk t enige wat met haar goed zat toen. Nu is ze een stuk ouder en loopt al wat maandjes en heeft ze schoentjes van shoesme maar ik vind ze erg strak zitten. Achter dr tenen (zeg maar ter hoogte van t bot bij je grote teen aan de zijkant) staat de lijn van de stiknaad in dr voet, dus die draagt ze niet meer. Doodzonde waren niet de goedkoopste schoentjes maar ze zijn qua lengte en hoogte wreef prima maar voor haar dus niet breed genoeg. Heb nu een paar olifanten, eigenlijk een jongensschoen en dat zit een stuk beter, het is alleen zoeken naar een beetje fatsoenlijke schoen met ook een flexibel genoege zool en dat laatste verschilt heel erg. Dus binnenkort weer op zoek naar een wat betere schoen maar dan wel breed genoeg en weer slofjes voor de koudere periode...
Misschien ook nog een tip begrijp ik dat jullie online de Schoenen kopen? Je kan ook naar een kinderschoenenwinkel gaan, meteen meten een passen etc. Doen wij momenteel ook en dat is erg fijn en ze weten ook goed wat breed en smal etc valt. Als je in de omgeving Amsterdam woont heb ik nog wel 3 tips.
Ik vind persoonlijk dat die kinderschoenenzaken 9 vd 10 keer zulke suffe schoenen verkopen. Overal dezelfde jochie/shoesme etc. Ik ben er bij beide kinderen geweest voor de eerste schoentjes en wat advies, maar daarna vooral online gekeken voor leuke schoenen.
Zodra ze hier goed los lopen ga ik vaak naar een goede schoenwinkel om de voetjes op te laten meten en wat verschillende modellen schoentjes te passen. Maar omdat deze keuze vaak niet heel groot is bestel ik daarna dus schoentjes die ik mooi vind op internet. Woon helaas niet in de buurt van Amsterdam.
O dan heb je denk ik net pech, hier juist ook gewoon leuke hippe dingen zonder alle glitters en frutsels waar we niet van houden. Dat vindt ik soms namelijk idd ook echt jammer.
Zo zocht ik me rot naar gewoon simpele meiden sandaaltjes met een dichte neus (mag wel opengewerkt zijn maar wel iets over die tenen zeg maar) nou vergeet t maar. Simpele witte schoentjes, want tja tis zomer, dus leuk onder een spijkerbroekje of jurkje nope. Ik weet, ben niet de makkelijkste en zo'n suffe mama die een beetje glitter nog kan overleven maar niet zit te wachten op een fonkelparadijs.
Ik ken dat haha, wij hebben dus uiteindelijk bij een van die winkels simpele sandalen een kleur met een opstaande rand gevonden ik wilde idd ook geen open neus. Als ze bijv op haar loopfiets zit overleven haar tenen dat niet haha.
precies dit! Ja en kruip en struikelpartijen. Weet me nog goed te herinneren hoe ik me voelde met mn blote tenen en een deurrandje, bovenste laagje was er mooi af en dat duurt best lang!
Ons werd aangeraden om 6 weken te wachten met schoenen kopen. Ook al hebben ze flexibele zolen. Ze moeten de tijd hebben om goed op hun voeten te leren staan en lopen. Daarvoor is het beste op blote voeten of idd van die slofjes te lopen zonder echt zolen. Zolen staan de ontwikkeling van de voet in de weg.