Van wieg naar ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Melovekane, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn zoontje slaapt sinds zijn geboorte in mijn familie wieg. Eerst een paar weken op onze slaapkamer, maar als snel op zijn eigen kamertje.
    Nu zit er flink de groei in en kan hij nog wel even in zijn wiegje blijven ( hoop ik). Ik merk wel dat als hij zijn handen wel eens uitslaat hij tegen de randen van de wieg zit.

Wanneer wordt er aangeraden om naar een ledikant te gaan?! En kan dat zo huppakee in een keer of moet hij eerst wennen?!

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,
    Bij ons met drie maanden geloof ik. de armen kwamen klem te liggen, de lengte had nog een paar cm gekunt. En gewoon van de een op de andere nacht. Mijn man vond dat het nodig was en die heeft hem gewoon een keertje savonds in het ledikant gelegd.

Ik vond het lastiger dan mijn kleine. In beiden sliep hij even goed.
    Je kan het met een middag slaapje gewoon ook proberen. Wil het, dan zal de avond/nacht waarschijnlijk ook goed gaan.

Wanneer de beste leeftijd is hangt af van de lengte/breedte van je kind en het weigje. Ik had een wiegje die maar 35 cm breed was maar wel 80 cm lang. Mijn kinderwagenbak is breeder (maar wel even lang) en daar slaapt hij nog prima in. Dus als hij klem komt te liggen word het wiegje te klein ;)
    Succes

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Hier ook familiewieg, dochter ligt er nog steeds in met 6,5 maand. Ze wordt nu wel wat lang maar het past nog wel. Zoon heeft er ook tot 6,5 maand in geslapen en hij was groot (9,5 kg op die leeftijd). Overgang naar ledikant hebben we in een keer gedaan. Vind de wieg nog zo knus liggen, lekker beschut zeg maar. Hier dus nog een paar weekjes en dan ook over naar het volgende bedje.

4. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Toen onze zoon ruim 4 maanden oud was is hij overgegaan van wieg naar ledikant. Ik meen dat de baby 20 cm speling in de lengte moet hebben. Is deze afstand korter dan wordt het tijd voor een ledikant.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter is met een maand of 5 overgegaan, was toen te bewegelijk voor de wieg. Overgaan of wennen ligt aan je kindje. Bekend geurtje aan beddengoed, zelfde avondritueeltje, zelfde knuffel scheelt al een hoop.

6. Herrie28

Herrie28 Lid

11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    We hebben eerst de wieg in het ledikantje gezet om te wennen. Maar denk als ik het in 1x had gedaan, het ook wel goed was gegaan.

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    onze dochter is met 6 maanden over gegaan naar ledikantje.
    ze werd toen echt te bewegelijk en kroop snel tegen de bovenkant van de wieg aan. ze ging toen ook de hemel naar binnen trekken en dat was voor mij de reden dat ze naar t ledikant over ging. eigenlijk is het gelijk goed gegaan. had wel haar eigen knuffel in bed verder nieuw dekentje en nieuwe lakentjes. eigenlijk slaapt ze overal wel zolang er maar iets bekends in bedje ligt (haar knuffel of tutlapje)

8. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Ons zoontje ging bij 5.5 maand over van onze slaapkamer naar zijn eigen kamer en toen ook gelijk van wieg naar ledikant. Slaapjes overdag deed hij al vaker in zijn ledikant en eigen kamer. Dus hij was al wat gewend. Hij sliep heerlijk en ik moest vooral wennen aan het hem 's nachts niet heel dichtbij me hebben.

Hij ging over naar zijn ledikant omdat hij te beweeglijk werd en de wieg m.i. iets te veel ging wiebelen als hij ging bewegen.

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik merk dat Dean vaak zijn handen tegen de randen aanslaat. Maar volgens mij vind hij het zelf nog wel lekker in de wieg. Hij heeft volgens mij nog een centimeter of 15-20 over boven zich.
    Ledikant staat al op zolder moet alleen nog ff in elkaar gezet worden

Deel Deze Pagina