Wanneer ei - 1e ronde Clomid

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Help85, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    He meiden,

Even een vraagje aan de ervaren gebruikers van Clomid. Dit is mijn eerste ronde Clomid 50mg. Ik heb geslikt van dag 3 tot en met 7 (17 aug tot en met 22 aug) zit nu op CD12.

Ik heb dus geen tussentijdse echo's om vast te stellen of Clomid zijn werking doet. Mijn gyn zegt namelijk als het niet aanslaat kunnen we nu toch niets doen, dus op dag 23 bloedprikken. Heb je geen ei gehad dan verhogen we naar 100mg de volgende ronde.... er wordt dus niet gekeken naar eventuele over stimulatie.

Omdat ik dus totaal geen idee heb wanneer ik mijn ei kan verwachten sinds eergister al begonnen met ovulatietesten deze zijn tot nu toe negatief. Wel doe ik al een half jaar temperaturen.

Wat zijn jullie ervaringen? Kwam ei echt eerder dan voorheen? En wat adviseren jullie?

2. Wistaire

Wistaire Actief lid

4 mei 2015
    400
    231
    43
    Volgens mij komt je ei met clomid vaak tussen dag 16-20. Bij mij 1e ronde 50mg op dag 18.. werd wel bijgehouden met echo's en sloeg dus meteen goed aan. Ovulatietesten werkten bij mij overigens niet tijdens clomid.. zonder clomid wel altijd positieve testen gehad.

3. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Weet het ook niet heel precies. Maar op dag 15 nog een echo gehad en toen dacht ze dat ie op springen stond, dus waarschijnlijk ergens op dag 16 of 17 gesprongen... Maar heb het zelf niet bijgehouden met tests en zo...

4. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Oh en was dus echt eerder dan voorheen omdat ik voorheen nooit een eisprong heb kunnen vinden/voelen....
    Maar heb me ook door de arts laten vertellen dat bij veel mensen de eerste ronde niet aan slaat, maar een tweede dan evt wel??!

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ok thanks voor de tips, dan pak ik de ovu testen, mits ze aanslaan in het weekend weer op. Gelukkig temp ik ook dus kan wel zien of die geweest is.

Deel Deze Pagina