Hoi meiden, Eerst eventjes een korte verhaal over onze zwangerschapswens' We willen sinds 3 jaar terug een kind Maar dat wou niet vanzelf lukken dus zijn we maar langs het ziekenhuis gegaan waar uit bleek dat ik geen spontane eisprong maakte' zit nu in ronde 1 (wachtbankje) nou heb ik afgelopen nacht met manlief gepraat' omdat het me toch wel zwaar begint te wegen constant die druk om me heen' het zit zo: zit namelijk met redelijke overgewicht ben 1.65 en weeg er zo wat 105' En het nadeel ervan is dat ik steeds vervelende kisten krijg rond de plaats van de okselgebied & die doen zeer' Omdat ik vanmezelf eigenlijk heel moeilijk gewicht verlies is dit dus een aanslependé probleem' nouJah nu Moet ik keuzens maken' ofwel ga ik voor een ingreep ofwel voor mijn kinderwens' want beiden gaat niet' Wou dit gewoon eventjes kwijt meiden omdat mijn vriend er eigenlijk niet weet mee om te gaan vanwege zijn autismé, hij heeft er eigenlijk geen oor na' Dankjé wel voor degene die mij niet verkeerd begrijpen' xxjés sarah
Heej meid, Wat vervelend voor je dat je voor deze keuze komt te staan. Helaas kunnen wij die keuze niet voor je maken en zul je je gevoel moeten volgen. Gelukkig ben je nog jong dus je hebt wel nog alle tijd. Succes met je beslissing!!
Hoi Melanie, merci voor je steunde woordjés! Ik ben gelukkig nog jong dat klopt maar mijn vriend is er 30'
Sarah, ik begrijp 1 ding niet helemaal. Kan je door de ingreep helemaal geen kinderen meer krijgen of is het zo dat de kinderwens dan bijv. 1 jaar uitgesteld moet worden? Bij uitstel zou ik eerst gaan voor die ingreep, herstellen enzo, en dan verder met je kinderwens. Het gaat tenslotte om je gezondheid! En wss voel je je dan na de ingreep en herstelperiode beter en lijkt me de kans op een zwangerschap ook groter. En dat je man al 30 is...tsja, dat heb je nou eenmaal met grotere leeftijdsverschillen. Mijn man is al 32 en we kunnen er ook nog niet voor gaan. Voordeel is wel dat bij mannen na de 30 de tijd niet begint zo te dringen als bij vrouwen als we het over vruchtbaarheid hebben. In jouw geval zou ik niet de leeftijd van je man doorslaggevend laten zijn maar je eigen gezondheid. Op je 32/33ste papa worden is toch geen ramp en niet heel oud? In ieder geval veel succes met je keuze en ik hoop natuurlijk voor je dat jullie wondertje er komt!
Als je gezondheid nu niet optimaal is zou ik daar eerst voor gaan.. Zodat je straks lekker van je zwangerschap kan genieten. Ik weeg zelf ook veel te zwaar.. 114 bij 1.72 en dat is geen probleem geweest voor het zwanger worden en ook tijdens mijn zwangerschap geen last gehad (alleen op het eind maar dat hebben veel niet te zware vrouwen ook) maar als jij er wel last van hebt (en hierdoor bijvoorbeeld geen eisprong hebt) zou ik er wel wat aan doen.. Je hebt nu nog tijd genoeg en wat al eerder werd gezegd, bij mannen is leeftijd een stuk minder belangrijk. Over 2 jaartjes kan het toch ook prima.
Is er ook gekeken waarom je niet makkelijk afvalt? De schildklier kan nl. zowel invloed hebben op je gewicht als op je kinderwens. Is er ook gekeken naar suikerziekte / metabool syndroom wegens je overgewicht? Is er gekeken of je bepaalde medicatie neemt die het afvallen bemoeilijkt en of er hiervoor evt. alternatieven zijn? ... Als jij last hebt van je gezondheid en dit is op te lossen door een ingreep, dan zou ik hier waarschijnlijk ook eerst voor kiezen en dan pas voor je kinderwens, tenzij er een gegronde reden is om het niet te doen (leeftijd, moeder was vervroegd in de overgang, ingreep maakt je onvruchtbaar, ...)
Ik zou inderdaad eerder voor de ingreep dan voor de zwangerschap gaan. Mocht je straks een baby hebben en dan voor de ingreep, je weet niet hoe je herstel straks gaat verlopen. Een baby of peuter heeft heel veel aandacht nodig. De combinatie baby en dan ingreep lijkt mij veel meer zwaarder dan nu alleen en jouw vent, die alleen maar jou heeft om te verwennen en helpen dan ook nog met een baby erbij. Ik overweeg precies het zelfde, heb ook een bmi van 32 en kom in principe voor een ingreep in aanmerking, alleen heb ik niet zo veel tijd als jij want ik ben een stuk ouder. Ik ben namelijk al 37 en ben nu een jaar aan het proberen zonder succes. Mijn biologische klok tikt toch echt veel sneller dan bij jou. Ik zou zeggen eerst aan je gezondheid werken dan de kinderwens, dat komt echt wel goed. en jouw vent is echt niet zo oud. Mijn vent wordt bijna 41, dus waar heb je het dan over! maar wens je echt veel succes bij jouw beslissing.