Temperatuur na afgebroken ICSI-behandeling

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by guppymaaike, Aug 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

Aug 19, 2014
    499
    0
    16
    Female
    militair
    Alblasserdam
    Goedemorgen dames,

intussen ben ik al 9 maanden mijn temperatuur aan het bijhouden (en doe ik ovulatietesten) en weet ik dat mijn eisprong niet halverwege mijn cyclus is, maar wat verder naar achteren (cyclus van gemiddeld 32 dagen, eisprong op dag 21).
    Deze maand zijn we echt het ICSI-traject ingegaan en ben ik op dag 5 begonnen met spuiten (Menopur en Orgalutran). Op dag 12 is de poging gestaakt omdat ik niet genoeg reageerde: slechts 1 follikel was voldoende aan het groeien.
    Op het moment van stoppen was het follikel 18mm. Maar pas op dag 19 begon mijn temperatuur te stijgen. Het lijkt me dat ik al veel eerder een eisprong zou moeten hebben omdat het follikel al zo groot was. Of blijft de temperatuur zo lang laag door restjes hormonen?
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Het kan zijn dat het eitje is gestopt met groeien omdat je geen medicatie meer gebruikte.
    Hierna is je lichaam weer verder gegaan met het laten groeien van het eitje op eigen kracht. Dit duurt vaak een paar dagen (groei staat eerst stil).
    Stel dat het eitje daarna maar 1 mm per dag groeide en is gesprongen toen het pas groter was dan 23-24 mm kan het dus kloppen dat hij later is gesprongen dan jij dacht.

3. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

Aug 19, 2014
    499
    0
    16
    Female
    militair
    Alblasserdam
    Dank je wel!

Share This Page