ha dames, Weer een vraag van mij... Onze kleine loopt overal langs en vindt de kamerplanten heel interessant. Hij trekt an het blad en stopt het in zijn mond. Nu hoorde ik vandaag van mijn moeder dat de planten die ik heb staan (anterium ofzoiets) giftig zijn voor kinderen! :-O schrok me rot! Natuurlijk haal ik hem weg bij de planten, maar soms is hij zo snel dat ik het te laat in de gaten heb. Dus heeft hij tot nu toe 1x van een blad staan eten. Ik kon gelukkig het meeste uit zijn mond halen. Ik heb net gezocht op het internet naar planten die kindvriendelijk zijn, maar kan zo niets vinden. Behalve het wegzetten van alle planten. Dit is hier niet mogelijk. Zou dan alle planten weg moeten gooien. Kunstbloemen zijn natuurlijk een optie, maar heb liever echte. Kan iemand mij voorbeelden geven van kamerplanten die wel met een gerust hart kan neerzetten?
Als je juist zoekt op giftige kamerplanten (ipv veilige) kom je genoeg lijstjes tegen met wat niet mag. Met name veel bolgewassen (hyacinthen, narcissen, blauwe druifjes) en best een aantal 'makkelijke' kamerplanten zijn niet echt veilig om te eten.
Diffenbachia (spelling zal niet goed zijn) die bladplant met verschillende groenkleuren is in elk geval flink giftig. Daar waarschuwt mijn moeder al jaren voor. En een jucca zou ik overslaan, die heeft flinke punten aan t einde van t blad en uit ervaring weet ik dat dat best scherp is als je je koppie omhoog doet in je speelmodus. Dat was ook gelijk t einde van die plant bij mn ouders nadat ik brullend onder de plant zat die me had "gebeten".