Niet lusten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Kan het zijn dat mijn dochter van 6,5 mnd bepaalde groenten/fruit niet "lust"? Bijvoorbeeld bij appel en bloemkool, schreeuwt ze het uit.
    Terwijl ik dit wel regelmatig aangeboden heb...
    Zou ze het gewoon niet lusten? En hoe ga ik daar dan mee om?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als het maar een paar dingen zijn zou ik dat een tijdje niet geven, een strijd voeren lijkt me op deze leeftijd zinloos.
    At ze die dingen eerder wel dan?
    Je kan eventueel ook wat groentes door elkaar doen als je het wil blijven geven, kijken of ze dat wel pikt.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier een dochter van 1,5 wat een hekel heeft aan meloen, witlof en komkommer. Ze eet voor de rest alles tot nu toe. Dus maak er nooit zo'n probleem van. Ik bied het aan wanneer we het eten alleen eet ze het niet echt goed of rilt er echt van. Terwijl ze eerder smulde van mijn eigen gemaakte witlof prakjes en meloen fruithapjes.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kinderen hebben soms tot wel 20 keer nodig om te proeven. En soms zelfs langer.

Gezien de leeftijd denk ik dat ze het dus nog niet vaak genoeg heeft gekregen om aan de smaak te kunnen wennen.
    Je kan het laten rusten en over een paar weken doorzetten of gewoon blijven aanbieden.

5. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Maak je er niet te druk om. Wat ze lust, lust ze. Eten moet, in mijn beleving, iets positiefs zijn. Dwingen werkt toch niet. Mijn zoontje had rond die leeftijd een hekel aan broccoli en nu lust hij het wel. Hij houdt niet van rode kool en rode bieten. Hij eet het wel maar een stuk minder dan hij normaal eet. Prima toch

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn zoon vindt de ene dag iets heerlijk en de volgende dag wil hij het niet. Zou het over een week of twee weer eens proberen. Iig niet forceren of strijd van maken bij zo'n kleintje.

Deel Deze Pagina