Wanneer eigen kamertje slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamaloe26, Apr 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hoe oud waren jullie kindjes toen ze op hun eigen kamer gingen slapen? En hoe beviel dat?

Ik twijfel wanneer we ons zoontje op zijn eigen kamer zullen laten slapen vandaar deze vraag..

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla heeft ruim 2 maanden bij ons op de kamer geslapen. Toen merkten we dat ze steeds wat eerder wakker werd 's morgens en hebben we eens geprobeerd hoe het zou gaan als ze op haar eigen kamer zou slapen. Ze sliep gelijk uit de volgende ochtend, ik schrok me het apenzuur dat ze nog niet wakker was! Zelf hadden we ook veel beter geslapen en toen hebben we het gewoon zo gelaten.

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Sacha sliep na een week al op zn eigen kamer! Ging prima. Ik sliep zelf nogal onrustig als hij bij ons op de kamer lag..

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier na ongeveer 6 weken. IK vond het heerlijk om hem in het begin op onze slaapkamer te hebben. Maar ik merkte dat ik er wel onrustiger door sliep. Toen hij nog maar 1 voeding 's nachts wilde (om 0500) is hij op zijn kamer gaan slapen.

Ik zou gewoon kijken wanneer het goed voelt, en dan pas doen. Ze zijn maar zo kort zo klein!

5. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Wij hebben 1 week in het ziekenhuis gelegen bij Tygo, waarvan hij 1 nacht bij mij. Kwamen op donderdag thuis, en op maandag sliep hij in z'n eigen bed.
    Zoë heeft wel wat langer bij ons op de kamer gelegen, dit meer omdat haar kamer naast die van Tygo is en ik niet wou dat hij er ook 's nachts van wakker zou worden. Ik denk dat zij ongeveer met 2 maanden naar haar eigen kamer is gegaan.

6. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    De eerste drie maanden heeft Julian bij ons op de kamer geslapen. Helaas slaap ik erg licht, waardoor ik op een gegeven moment bijna hele nachten wakker lag omdat ik ieder geluidje van hem hoorde. Toen ben ik gaan proberen hem overdag op zijn kamertje te laten slapen. Dit ging eigenlijk zo goed, dat hij er vrij snel ook de nachten sliep. In het begin had ik nog de babyfoon naast mijn bed staan, maar inmiddels niet meer: we wonen in een huis uit 1930 (vrij gehorig) dus ik word toch wel wakker als hij huilt.
    Ik vond het wel jammer: had hem graag nog een tijdje dicht bij me gehouden!

7. MeMyself

MeMyself Actief lid

May 5, 2010
    456
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi Mamaloe.. Wij zitten er ook aan te denken om onze dochter op haar eigen kamertje te laten slapen, dus ben erg benieuwd of jullie het ook gaan doen en hoe het bevalt. Laat je even weten hoe het ging als jullie het doen? Slaapt jullie zoon nu wel in zijn eigen bed, of in een wieg? Hailey slaapt in haar eigen bed, dus moeten we het ledikantje verplaatsten naar haar eigen kamer.. als ze bij ons in een wieg had geslapen was het wat makkelijker om het eerst overdag ofzo te proberen. Ik ben benieuwd!!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier na 3 nachten... Lucas sliep erg 'luidruchtig' zeg maar, en na 3 nachten compleet zonder slaap, dreigde mama in te storten. Het is gelukkig wel meteen goed gegaan, geen problemen! In eerste instantie alle deuren open en langzaam ook die dichtgedaan.

Kijk gewoon wanneer de tijd er rijp voor is, voor zowel jullie als je zoontje. Hier ging Lucas eerst een paar keer overdag in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje en toen dat goed ging, ook 's nachts.

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Wij hebben Imee op haar eigen kamertje gelegd toen ze ongeveer 11 weken was. Vooral omdat manlief aangaf behoefte te hebben aan tijd met z'n tweetjes. Ik zag er erg tegen op en heb het een tijdje tegen gehouden, maar ineens (echt van de ene op de andere dag) dacht ik: waarom ook eigenlijk niet? De eerste nacht was raar, ik moest mezelf echt dwingen om niet naar haar toe te gaan. Maar het wende vrij snel.

Ik zou inderdaad ook gewoon kijken wanneer het goed voelt, en het dan uitproberen. Niks overhaasten, gewoon ontspannen mee om gaan. Het komt vanzelf. :)

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Wanneer? Als jij dat wilt!

Ik deed geen oog dicht en werd van ieder zuchtje wakker.
    Tja die hormonen van mij stonden echt op scherp, ha ha!

Het alleen slapen ging prima. Ik had wel een nachtlampje aan en een knuffeltje in bed. Probeer het eens uit als je dat wilt. En als je het zo gezellig vind dan is dat toch ook goed?

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 dag oud. alleen 1e nacht in ZH heeft ie naast me geslapen.

12. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier lag ze pas met 6 maandn op dr eigen kamer.

eerste 2 maanden zaten we nog op een 2 kamerflat en toenwe hier kwamen hebben we haar eerst nog bij ons gelegd vonden we zelf prettiger.. en toen ze wakker begon te worden van ons als we de slaapkamer binnenkwamen hebben we haar overgelegd.

13. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Ons meisje heeft bijna 6 maanden bij ons op de kamer gelegen, vond het erg prettig en werd ook alleen wakker als er echt iets was. Nu ligt ze op haar eigen kamertje en dat gaat ook heel goed. Heb nog wel de babyfoon naast mijn bed omdat ze een verdieping hoger ligt.

Ik denk dat je moet doen wat goed voor je voelt.

14. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Onze kleine heeft nooit bij ons op de kamer geslapen. Vanaf de eerste nacht in z'n eigen bedje en dat ging prima. Ging ie huilen, dan was ik er zo. Bij de oudste hetzelfde verhaal.

15. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Vanaf deze week willen wij gaan proberen hoe hij slaapt op z'n eigen kamer. In het wiegje naast ons bed past hij bijna niet meer en de laatste tijd wordt hij 's nachts telkens om de 1/2/3 uur weer wakker :'( Hopelijk dat hij wat rustiger slaapt in z'n ledikant...

16. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Vanaf dag 1!

17. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft tot ongeveer 4 maanden bij ons op de kamer geslapen, toen werd het wiegje te klein en was hij er ook klaar voor om op zijn eigen kamertje te gaan slapen.

18. denise87

denise87 Lid

Sep 4, 2009
    33
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    mijn zoontje sliep ongeveer 4 maanden bij ons op de kamer. toen zijn wiegje te klein werd hebben we hem in zijn eigen kamertje gelegd. hij sliep meteen goed in zijn eigen bedje.

19. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel is direct na 8 dagen ziekenhuis (waarvan helaas geen enkele nacht bij mij) naar zijn eigen kamertje gegaan.
    Heb altijd gezegd dat ik de kleine niet bij me op de kamer hoefde te hebben. En dat kan veranderen ...
    Ymke heeft vanaf de geboorte in het wiegje op onze kamer geslapen. Ze zou in januari 2010 naar haar eigen kamertje en werd toen ziek (RS-virus) en heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Toen ze thuiskwam was ze 10 weken en heeft ze (voor mijn eigen gemoedsrust en het feit dat ze om de 3 uur voeding moest hebben) nog een maand of 2 bij ons op de kamer geslapen. Ondanks dat ze nog in de wieg paste hebben we haar toen 's nachts in het ledikantje op haar eigen kamertje laten slapen. Overdag heeft Ymke heel veel beneden in de kinderwagenbak geslapen.

20. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier vrijwel gelijk. We slapen naast zijn kamertje dus horen alles wel. Heb voor de zekerheid wel de babyfoon (met camera ;) ) op m'n nachtkastje.

Share This Page