Onze zoon slaapt nog bij ons in de co-sleeper. Ik wou hem minstens 6 maanden op onze kamer houden omdat het die tijd belangrijk is ter preventie van wiegedood.
Nadat Sam ontslagen was uit het zkh dag 6, hebben we hem gelijk in zijn eigen kamer laten slapen. Bij Norah ook gelijk toen we eenmaal thuis waren.
Hier na 3,5 maanden. DL slaapt erg onrustig, woelt, kreunt, snurkt... Ik sliep zelf heel slecht hierdoor dus nu slaapt ze op haar eigen kamer. Nadeel is dat ik ze elke nacht om een uur of 5 naar mijn bed haal want dan word ze half wakker en huilt om haar speen. Na 3x naar haar kamer te lopen neem ik ze altijd mee, en dat is tot nu toe nog elke nacht geweest. Ik val dan vaak net in slaap tussendoor en dan huilt ze weer om de speen.
Hier ook na bijna 6 maanden, ze was toen uit de wieg gegroeid. Ik vind het belangrijk om ze de eerste tijd lekker bij je te hebben, en ik kon ook niet anders hoor! tuurlijk hoorde ik haar veel, maar te eerste went dat, en ten tweede werd ik heel onrustig toen ze op haar eigen kamer sliep. Ik kon haar prima horen, maar als ik haar NIET hoorde werd ik bang.. Jullie blijkbaar niet? Ik vond er niets aan dat ze weg ging. We hebben overwogen om het bedje op onze kamer te zetten maar ze werd wakker van ons als we naar bed gingen en s ochtends er uit dus toch maar doorgezet.. Zelf huilde ze de eerste paar nachten meer, daarna ging het beter. Doorslapen deed ze pas bij ruim 10 maand dus dat was het niet.
Hier een 's nachts één week bij ons op de kamer, op haar eigen kamertje sliep Elin beter (haha, wij ook). Pas sinds vorige week laat ik haar overdag ook op haar kamer slapen, had haar telkens nog in de kinderwagen in de kamer maar die wordt een beetje klein Gewoon doen wat je zelf het prettigst vindt!
Hier tot ongeveer 3 maanden bij ons op de kamer gelegen. We moesten heel vaak de speen erin doen en het was geen doen om op en neer te lopen. vaak sliep mijn vriend met zijn arm over de rand van het ledikantje om de speen erin te houden.. Nadeel inderdaad dat we alles hoorde en overal wakker van werden. Dat vind ik nu wel het grote voordeel nu ze op haar eigen kamer ligt: je hoort niet elk geluidje meer. Zelf slapen we veel rustiger. En ja in het begin ben ik zelf wel heeeel vaak op en neer gelopen om te kijken of het wel goed ging, of ze wel ademde ed, omdat ik het niet gewend was niks te horen. Maar op een gegeven moment went dat en krijg je vertrouwen dat het goed gaat. Maar nu nog (ze is 6,5 maand) ga ik even kijken als ik 's nachts wakker wordt. Gewoon voor de zekerheid
Vanaf 6 weken hebben we Simon overdag in zijn eigen bedje/kamertje gelegd. Daarvoor was hij altijd bij ons (boven, beneden). Vanaf 11,5 week is hij ook snachts op zijn eigen kamertje gaan slapen. Doe wat goed voelt, maar ik zou straks wel af en toe laten wennen aan de eigen kamer en bed.
ruim 11 maanden. De verhuizing heeft trouwens geen invloed gehad op het doorslapen, want dat doet ze nog steeds niet .
Ons zoontje heeft ook een jaar bij ons op de kamer geslapen. De bedoeling was 6 maanden, maar op de een of andere manier werd dat een jaar... Ik vond het ook zo gezellig! Na een jaar zijn wij naar de andere slaapkamer verhuisd. Zoonlief heeft er geen nacht minder om geslapen, haha.
Onze oudste twee zijn vanaf dat we thuis kwamen uit het ziekenhuis (na 2 dagen) samen op hun kamertje gaan slapen. Ze hebben dus nooit bij ons op de kamer in een eigen bedje geslapen. Wel vaak zat lekker bij ons in bed maar oke, dat telt niet. Onze jongste is vanaf dat ze thuis gekomen is uit het ziekenhuis (ruim 4 weken) in het wiegje bij ons op de kamer gekomen, dat wiegje is een ledikantje geworden en inmiddels is ze net 2 geworden en slaapt ze nog altijd bij ons op de kamer. En we hebben nog een idee wanneer ze naar een eigen kamertje zal gaan. Liefs Hanneke.
Mijn dochter heeft tot een week na haar eerste prikjes bij ons 's nachts op de kamer geslapen. Overdag sliep ze wel op haar eigen kamer.
Onze meid is naar haar eigen kamertje gegaan toen ze 6 maanden oud was. Daarvoor sliep ze in haar ledikantje bij ons op de slaapkamer.
Mijn oudste ging met ongeveer een maand fulltime op haar eigen kamertje slapen. Overdag sliep ze daar altijd al en ze sliep op een gegeven moment van 20 tot 4 en toen vond ik het onzin om haar voor een paar uurtjes naar onze kamer te brengen dus bleef ze op haar eigen kamertje. Mijn jongste (nu 6 weken) heeft geen eigen kamer en slaapt in de wieg op onze kamer. Gelukkig gaan we in juni verhuizen en krijgt ze haar eigen kamer want ik doe echt geen oog dicht! Ik dacht dat ik er inmiddels wel aan gewend zou zijn maar ik word nog steeds wakker van elk kreuntje en geluidje terwijl ik echt niet een moeilijke slaper ben normaalgesproken. Ik denk regelmatig: ik ga op zolder slapen (open zolder, we hebben katten dus geen optie voor de kleine helaas)! Maar dat kan ik dan toch ook niet over mijn hart verkrijgen... Ik slaap nu af en toe met oordoppen, dan hoor ik niet elk kreuntje en dingetje maar ik hoor het wel meteen als ze huilt (doet alleen pijn aan mijn oren, zucht) Maar goed TS: als het goed voelt is het tijd...
hier heeft hij vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje geslapen.... HEERLIJK!! Had wel een babyfoon langs me staan omdat wij in een sorrt bungalow wonen en hij slaapt aan de andere kant...
daniel ligt nu net pas alleen op een kamer, met ruim 13maanden dus. Maar dit was vooral door plaatsgebrek maar zijn inmiddels verhuist
Hier heeft ons meisje 13 weken bij ons op de kamer geslapen in een wieg, daarna op d'r eigen kamertje in haar ledikant. Ze slaapt nu nog af en toe bij ons in bed (als ze echt niet wil/kan slapen), en bij opa en oma slaapt ze af en toe bij hun op de kamer (als m'n zus er een keer is en ook blijft slapen).
ik geloof dat sam een maand was toen hij naar zijn eigen kamer ging, hij maakt nogal wat geluid en ik kon daar moeilijk van slapen.
onze dochter na 4 dagen geloof ik en zoontje na 1,5 week. ik wilde best wel langer, maar zowel manlief als ik sliepen enorm onrustig en werden wakker van iedere zucht.
Aimy slaapt overdag in haar eigen kamertje en 's nachts ligt ze bij ons op de kamer. Ze slaapt al een tijdje klokje rond van 8 tot 8 en zou ook best 's nachts naar haar eigen kamertje kunnen, maar ik kan me er nog niet toe zetten. Ik vind het zo fijn om haar dichtbij me te hebben. Ik denk dat ik haar aankomend weekend maar eens naar haar kamertje doe 's nachts. Liam is met 4 maanden naar zijn eigen kamer gegaan.