Wanneer eigen kamertje slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamaloe26, Apr 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden heeft vanaf dag 1 in zn eigen bedje geslapen in zn eigen kamertje.
    Toen we een weekje op vakantie waren stond het campingbedje bij ons in de slaapkamer, hij was toen 5 weken oud maar ik werd gek van elk zuchtje, kreuntje hahaha
    Het waren hele lieve geluidjes maar ze maakte me elke keer weer wakker.

Je moet doen wat je zelf goed vindt voelen.
    Als je er nog niet aan toe bent dan laat je hem lekker in je slaapkamer staan en als je wakker wordt van elk geluidje dan wordt het tijd voor zn eigen kamertje.

2. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Liza sliep totdat ze 6weken was bij ons op de kamer. Daarna hebben we haar wiegje op haar eigen kamer in haar ledikantje gezet en toen ze ongeveer 8 weken was, ging ze in haar ledikantje.
    Wij hebben een stacaravan en daarin nog geen eigen kamertje voor haar. Ze slaapt daar dus weer bij ons op de kamer. Nou, ik kan niet slapen hoor! Wat maakt ze veel geluid in haar slaap. Ff denken of we geen oplossing kunnen bedenken...
    Vind het dus erg knap dat er mensen zijn waarbj hun kindje langer dan een half jaar op hun slaapkamer ligt. Vind het uberhaupt wel erg lang. Je wilt op een gegeven moment toch ook weer je eigen 'slaapkamer' leven...?

3. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Met deze vraag zat ik ook een beetje, dus toch fijn om even wat reacties te lezen hier. Dennis slaapt bij ons in een wiegje en komt 's nachts nog om 1 voeding. We slapen alledrie eigenlijk gewoon goed, natuurlijk is de ene nacht langer dan de andere, maar over het algemeen slaapt de kleine 's avonds en 's nachts gewoon een uurtje of 5, 6 achter elkaar door en dat bevalt eigenlijk goed. Nou is ie wel behoorlijk in de lengte gegroeid de afgelopen weken en moet ik 't wiegje steeds opnieuw opmaken, de dekentjes meer omhoog, dus ik vermoed dat het niet lang meer duurt voordat hij met z'n hoofdje bijna aan het hoofdeinde ligt en dan wordt 't toch wel tijd hè.

Ik vind het wel fijn om hem zo dichtbij me te hebben en het is gemakkelijk met voeden (bv) want ik hoef niet teveel uit bed. We hebben alleen ook tv op de slaapkamer en als we 's avonds wat vroeger in bed liggen om nog lekker even te chillen of een filmpje te kijken of zo dan vind ik dat toch niet zo bevorderlijk voor Dennis z'n slaapuurtjes.
    Ik zat er dus ook over te denken om hem vanaf dit weekend overdag maar in z'n ledikantje op z'n eigen kamer te leggen, eens kijken hoe dat gaat, ben benieuwd!

4. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Vanaf dat mijn dochtertje 1 maand oud was heeft ze overdag in haar eigen kamertje geslapen, 's nachts heeft ze tot ongeveer 7 maanden (toen paste ze niet meer in haar wieg) bij ons geslapen..En wat heb ik haar gemist in het begin!Overigens nooit problemen gehad ze sliep zowel bij ons als in haar eigen kamer goed

5. Soekie

Soekie Bekend lid

Mar 26, 2010
    733
    0
    16
    Female
    Verzorgende IG
    Ons kleine mannetje slaapt sinds 2 dagen op zijn eigen kamertje (dus met 13 weken) We wilden gewoon eens kijken hoe hij daar op zou reageren, ben bang dat als hij wat groter is het mischien wat moeilijker te wennen is (weet niet of dat zo is hoor).
    Het nadeel is nu dat hij opeens rond 2.30u wakker wordt voor een voeding (normaal tussen 4.00 en 5.00) maar dat komt denk ik omdat het wat vreemd voor hem is. Tis wel erg wennen hoor, mis hem naast me, zelfs mijn man zei 'zullen we hem gewoon weer terug zetten' ;). Ach, het komt er toch een keer van. Doe maar lekker waar je je zelf prettig bij voelt.

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Onze Timo is na 2 weken naar zijn eigen kamer gegaan vooral omdat het voor onszelf wat rustiger was want van elke pufje kreuntje en beweging word je wakker.

7. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Wij al na een paar dagen.
    Werd van elk zuchtje wakker...
    Ging ook gelijk goed.
    Hebben nu nog steeds onze slaapkamerdeur op een kiertje staan en die van de kleine gewoon dicht. Geen babyfoon, want dan doe ik geen oog dicht.:D

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik hoop vrij binnenkort. Ik kan echt niet slapen met dat kleintje naast mijn kant hoor, soms is het ineens zooooooooo stil dat ik mijn eigen adem inhou en hoop snel iets te horen. Word er helemaal kriegel van. Ook sommige geluiden vind ik nogal apart en houden me wakker. Denk dat we allebei beter slapen als ie' op zijn eigen kamer ligt, alleen wil papa hem nog even bij ons houden ;)

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Biccy laat me raden: manlief slaapt overal doorheen? :D

10. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy sliep tot 4 maanden lekker naast mama in een wiegje. Overdag in zijn bedje in zijn kamer.
    Sinds hij op z'n zij e.d. gaat liggen, en het hele bed doorkruipt leggen we hem ook snachts in zijn eigen kamer.
    Gaat super ;)

11. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Jasper sliep met een week of 2 al op zijn eigen kamer, wel nog in de reiswieg.

Liefs

12. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Julia sliep in haar eigen kamer toen ze ongeveer twee weken oud was. En dat ging prima!

13. girl21

girl21 Niet meer actief

hmmm volgens mij ben ik in de minderheid, maar mn zoontje sliep vanaf dag 1 al op zn eigen kamer in zn eigen bedje!!
    snachts en smiddags.

meestal tussendoor ook gewoon, we hebben hem nauwelijks tot niet beneden in de box/kinderwagenbak laten slapen.. ik vind t belangrijk dat ze zsm de rust krijgen en dat ze hun ritme krijgen.. daarom dus soms tussendoor wel beneden, maar de "belangrijkste" slaapjes gewoon in zn eigen bedje!

maar je moet doen waar je je goed bij voelt...
    zo hebben wij hem nooit in ons eigen bed tussen ons in laten slapen, maar er zijn genoeg die het wel doen...

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Na het drie weken niet slapen slaapt onze Timo indd altijd op zen kamer nooit ergens anders behalve als we gewandeld hebben dan laat ik hem wel in de bak liggen...alleen dan rij ik de wagen wel in zijn kamertje....ik sluit me volledig bij je aan maar ik had het ook al geschreven in me eerste post ;)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    De oudste tot een half jaar, de jonste tot 5 maanden, die werd namelijk steeds wakker van ons, dus dat schoot niet op. Bij de oudste vond ik het wel prima zo na een half jaar, ging gewoon probleemloos over naar haar eigen kamertje.

16. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Ons zoontje heeft alleen de eerste paar dagen bij ons op de kamer geslapen en in de kraamweek al smiddags in zn eigen kamertje en een dag later ook snachts, ging prima!

17. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Toen hij nog één nachtvoeding had is hij verkast, vriend had er last van en vond ook dat ik minder goed ging slapen (wat wel waar was). Zelf vond ik het niet erg want ik had toch verlof. Maar goed dit was dus met een week of 5.

De eerste weken sliep hij overdag in de box beneden, zette de kinderwagen in de keuken als hij tijdens het wandelen in slaap was gevallen. Nooit moeilijk over gedaan, hij slaapt inmiddels zijn overdagslaapjes in zijn wieg, die overgang is soepel gegaan omdat hij het zelf heeft aangegeven.

18. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn jongste meisje slaapt 's nachts nog steeds naast me in dr wiegje. Overdag overigens wel op haar eigen kamertje.

19. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ons meisje heeft bij ons op de kamer geslapen totdat ze opeens door ging slapen met 5 weken.
    heb toen haar eerst op haar eigen kamertje overdag gelegt en daar sliep ze al opeens veel beter en rustiger dus ook na een paar dagen haar daar savonds en snachts neer gelegt en ze sliep daar super en ook ik kon eindelijk weer goed slapen want zoals veel mama's werd ik ook van elk klein geluidje wakker.

20. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Nou meiden, gisteravond het wiegje verhuisd naar zijn eigen kamertje. En daarna heb ik een uur gehuild :), dus mijn vriend heeft het wiegje weer terug gebracht naar ons kamer.
    Over een tijdje maar weer eens proberen...

Share This Page