Sinds onze meid wat meer bijvoeding binnenkrijgt, zit ze een beetje verstopt. Het is (nog) niet heel erg maar ze zit wel veel te drukken zonder dat er wat komt Qua vezels in de voeding maakt het niet veel verschil. Ze krijgt banaan maar ook bruine bonen of peren. Ook krijgt ze speltpap. Ik doe al 10cc extra water door haar fles (190+6) maar misschien zijn er nog andere oplossingen??
Je kan inderdaad gewoon een scheutje olijfolie door haar avondeten doen. Zou de banaan voorlopig even achterwege laten, dat zorgt hier nog steeds voor problemen, hier krijgt hij alleen banaan als hij aan de dunne is.
Bedankt voor jullie reacties! De banaan ga ik idd ff maar helemaal mee stoppen. Ze is nu beetje huilerig en heeft een harde buik en steeds drukken, heel sneu
Banaan zorgt hier ook voor problemen, als ik dat al geef dan doe ik een heel klein stukje door een grote gepureerde peer heen. Ik geef rooibosthee, vindt ze heerlijk en werkt geloof ik ook. Sowieso helpt vocht. Verder hielp het hier (wat veel mensen dan toch eng vinden) als ik haar voorzichtig wat hielp met de thermometer. Maar goed, dat moet je zelf maar beslissen of je dat wil of niet.
Hier vanaf een maand of 3 aan de lactulose. Verder krijgt DL geen "verstoppende" etenswaar. Sinds ze een maand of 8 is krijgt ze ook iedere dag 1 a 2 bekers roosvicee laxo.