wat geef jij mee als lunch?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Antares, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn dochter heeft continue rooster op haar sbo school.

Ze eet netjes haar 2 sneetjes, 5 cm komkommer, 2 worteltjes en 6 cherry tomaatjes.....

Maar ik vind het zo simpel en weet soms niet meer wat op brood te doen.

Show hier je lunch voor je kindje en vertel wat jij mee geeft!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier gaat er iedere dag gewoon heel saai een boterham met kaas, chocopasta, worst, stroop, ... (net wat ze wil) mee en verder niets. Heel af en toe een krentenbol of een eierkoek.

Google eens op 'bento', dan heb je bergen leuke ideeën. :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik geef altijd een bentolunch mee. Maak er dus iets leuks van. Het brood in leuke vormpjes...gekleurde bakjes (siliconen muffinvormen) met rauwkost erin. Soms op een prikker.
    Ook wel eens een hele bak rauwkost met in het midden zo'n hartjesbakje van de action met een yoghurtdip.

Met sinterklaas bv had ik mijtertjes gemaakt met aardbeienjam en van kaas het kruis. Ontbijtkoekcadeautjes e.d.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt drie boterhammen mee en een beker melk. Elke dag. Hij wil ook niet anders. Tomaatjes, komkommer, enz eet hij niet. Voor de ochtendpauze krijgt hij zijn fruit mee, daar heeft hij wel meer variatie in. Hij vindt het prima.

Als je niet weet wat je je kind op brood moet doen, ik vraag mijn zoon 's morgens altijd wat hij er op wil.

Bento begin ik niet aan. Vind ik echt flauwekul.

5. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet er maar zin in hebben elke morgen tuc...jeetje :D

Hier ook 2 sneetjes brood, fruit en een koekje...

6. tuc

tuc Niet meer actief

Niet elke morgen hoor. Je kunt het toch ook 1 keer per week bentodag doen.

7. mumija

mumija Niet meer actief

Hier ook altijd brood met kaas-worst-chocopasta-pindakaas etc.
    Het fruit is voor de ochtendpauze.
    Dan doe ik bij het brood nog iets lekkers zoals een cheese-dipper of een snoepje of zo.

Soms bak ik wel eens een omeletje voor op brood. Daar zijn ze gek op! Of ik bak pistoletjes af in de oven die ze dan mee kunnen nemen. Dan wordt het broodje gezond.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier vaak 2 boterhammen.
    Soms een extra hand rozijnen of ander gedroogd fruit.
    En er verdwijnt ook regelmatig een leftover van de vorige dag in het broodtrommeltje.
    Een maaltijdsalade gaat er altijd prima in bijvoorbeeld :)
    Of een broodje met een apart bakje humus en een mesje.. Nog steeds een broodje maar toch anders :)

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Twee boterhammen, met vleesbeleg en kaas met daarbij een beker magere drinkyoghurt. Voor de ochtendpauze neemt ze fruit mee, meestal een appel, mandarijn, druiven of banaan. En een beker ranja.

Ik zou niet weten waarom dat simpel is en er een heel festijn van een lunch gemaakt moet worden. Ik heb bij Bento altijd zoiets van: Moet je eens kijken hoeveel moeite mamma voor mij gedaan heeft?! Alsof dat beter is dan iemand met een gewoon broodtrommeltje. ;)

10. Saskia78

Mja ik ga er dan gewoon vanuit dat de moeder in kwestie er lol in heeft :)

Hier gaat er ook weleens versierd fruit mee.
    Gewoon omdat ik dat leuk vind en ik weet dat het een lach op mijn dochters gezicht tovert.

Waarom meteen zo negatief als iemand zich graag een beetje uitslooft?

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik vind Bento hartstikke leuk, maar het komt hier uit de broodtrommel alsof het door een vrachtwagen overreden is... Had één keer Bert en Ernie gemaakt van een mandarijn en een banaan. Kreeg 's middags de opmerking van mijn dochter dat er steentjes en viezigheid in haar fruittrommel zaten en dat ze wat van de juf haar tussendoortje had gegeten ipv haar eigen fruit... Ze hadden de reis naar school/de tijd op school in haar tas dus niet overleefd. ;) Beetje zonde dan.

Vind broodvormen eigenlijk ook een beetje zonde van het restant van het brood. Wat doe je daar dan mee? Gooi je die weg of maak je daar ook nog wat van?

Snoepjes en koekjes ed mogen hier niet.

Ik geloof dat er hier bij veel dingen ook tijdgebrek mbt het opeten zou ontstaan. Of een juf die minder blij is met alle gemorste zooi. :D

Eitje bakken kan ik wel eens doen, dat wordt wel gewaardeerd. ;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom moet er nu gelijk lelijk over bento gedaan worden...bij 2 doorgesneden boterhammen denk ik toch ook niet: kijk eens hoe weinig moeite jouw moeder voor je doet:(
    Het gaat toch niet om moeite doen. Ik vind het leuk en mijn kind wordt er blij van..ik maak mijn kind graag blij.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik eet zelf ook liever iets gezelligs/lekkers/'specialers' dan een saaie boterham met beleg wat er ingetrokken is. Maar op de basis- en middelbare school vond ik die boterhammen wel prima (sterker nog, ik nam altijd maandenlang hetzelfde mee :D).

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Omdat het bij Bento altijd net lijkt alsof het een wedstrijd is wie de mooiste en origineelste lunch kan maken. Je doet dat toch ook zodat het gezien wordt door anderen? Sorry, ik hou daar niet zo van. Plus dat ik het verspilling vindt om al die restjes brood en fruit weg te gooien, als je vormpjes maakt. Maar als jij het leuk vindt, moet je het zeker doen! ;)

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Heel simpel, 1 a 2 boterhammen met beleg.
    Als ze 1 boterham mee heeft, neemt ze er een klein ontbijtkoekje bij. Bij 2 boterhammen niet. Ze hebben maar een half uur pauze, waarvan ze een kwartier spelen, dus maar een kwartier effectieve lunchtijd. Meer dan 1 a 2 boterhammen krijgt ze niet op in die tijd. En dan nog haar melk ook, dat wordt proppen :)

16. Saskia78

Hmm andere ouders kijken toch niet in die broodtrommels?
    En heel eerlijk... Elke keer dat mijn dochter iets afwijkende in d'r broodtrommel heeft... Krijgt ze wel commentaar van een klasgenootje.
    Laatst had ze rode bietjes mee met kaas en nootjes...
    Klasgenootje: dat is toch geen lunch?

Gelukkig was de gymleraar die dag "overblijfjuf" en tja.. Het is een goed opgeleide gymleraar die oa voedingsleer heeft gedaan ook.
    En die zeer snedig opmerkte dat die bietjes een stuk meer lunch waren dan die witte boterham met chocopasta die hij mee had...

Overigens.. Als ik die foto's op internet zie... Snap ik wel wat je bedoeld hoor.. Maar uiteindelijk komen alleen de supergeweldige bento-lunches op internet terecht.
    En stapels mensen die ook creatief zijn met lunch hoor je nooit wat van.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Jippie, maar wie ziet die lunch dan...? De paar kinderen die bij je kind aan tafel zitten als ze toevallig in de trommel kijken? Als ik het zou doen, dan zou het puur voor mijn eigen kind zijn. Zal me een zorg zijn wat de rest er van vindt.

(Restjes van fruit eet ik zelf wel op of verwerk ik tot een fruitsalade. ;))

18. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat het gezien wordt door anderen:( Nee wie zou dat moeten zien...bij de overblijf zijn alleen de andere kinderen en de overblijfjuf...wat nou wedstrijd...ik weet niet eens wat de andere kinderen in hun trommel hebben. Het gaat er mij om dat mijn dochter het ziet.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Haha saskia en niekekris zijn mij steeds net voor;)

20. Saskia78

Haha tja.. Ik zit in m'n eentje thuis met de tv aan en m'n iPad op schoot... Sorry :D

Deel Deze Pagina