Wanneer eigen telefoon

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by lovewinnie, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
  2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,249
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Even los van wel.of niet telefoon geven......je kan misschien ook wel een afspraak maken met de school van je zoon dat hij bijvoorbeeld vijf minuten later komt of iets eerder wordt opgehaald.
    Op mijn werk, Kinderdienstencentrum, maken we vaak genoeg zo'n afspraak. Logisch dadat er andere kinderen zijn met ook schooltijden en halen/brengen.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Ik vind het in jouw geval wel een goed idee, als dat jou meer rust geeft, gewoon doen.

4. cosdy

cosdy Fanatiek lid

Jun 21, 2012
    1,905
    2,067
    113
    Bij alledrie mijn kinderen heb ik ze in de zomervakantie voordat ze naar groep 5 gingen in alle rust verteld dat sinterklaas niet bestaat. Heb ik bewust niet gedaan in de drukke periode met spanning die toch al vanaf november begint.
    En w.b. jouw argumenten om je dochter wel een telefoon te geven, die begrijp ik helemaal.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze zoon gaat na de zomervakantie naar groep 8 en krijgt dan een telefoon.
    Volgens hem heeft de hele klas al een telefoon maar ik zie er momenteel de meerwaarde niet van in behoudens dat het veel geld kost.
    Hij is wel veel buiten de deur maar komt altijd weer boven water.
    Maar goed we hebben het beloofd dus komen er niet meer onderuit.Weliswaar wel met een prepaidkaart.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou persoonlijk met juf overleggen. Als je afspreekt met juf dat ze jou belt zodra je dochter niet op tijd op school is (en dus zorgen dat je dochter altijd op tijd weg gaat), dan vang je het nog beter op. Stel je voor dat ze vergeet jou te sms'en (wat ze vast gaat doen, want ze is nog zo jong).

Het zelf fietsen zou ik niet zo'n punt vinden, en ook die mobiel, daar kun je wel wat op vinden. Een simpel mobieltje zonder internet... Maar om per sé om deze reden een mobiel aan te schaffen voor haar zou ik zelf niet doen. Ik zou het liever met juf afspreken!

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik zou ook liever met de juf afspreken dat zij belt, wanneer je dochter niet op tijd is. Want idd, een kind van 8 vergeet zo'n bel/sms-afspraak geheid regelmatig en dan heb je er nog niks aan. Bovendien zou mijn kind zijn telefoon binnen 3 weken kwijt zijn of laten vallen of zo. Dan lijkt een afspraak met de juf een stuk betrouwbaarder.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Nu ik dit lees; ik zag pas op fb iemand die haar dochter van 5 (!) al een Iphone had gegeven. Ze kon er niet mee bellen, maar voor spelletjes in de pauze;)
    Dat vond ik toch wel het top punt!

Share This Page