hoe dreumes laten wennen aan zomertijd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yossie, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Onze ruim 1,5 jaar oude dreumes slaapt de laatste tijd in de avond slecht in. Eerst ging hij tussen 19.15 en 19.30 naar bed. En sliep dan binnen 15 minuten. Al een paar dagen voor de zomertijd merkte we dat inslapen in de avond wat langer duurde. Nu slaapt hij pas rond 21.00/21.30. Hij ligt meestal gewoon wat in zijn bedje te woelen, en valt vanzelf in slaap. Tenzij hij ons hoort, dan roept hij wel. Hij slaapt in de ochtend ook een uur langer uit... In de middag slaapt hij zo'n 2 tot 2,5 uur gemiddeld?

In de middag eerder naar bed lukt niet. En vd week heeft hij 2 X een korter middagdutje gedaan, maar ook toen kwam hij moeilijk in slaap.

Iemand tips? Fase?

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    Geen tips... Ik lees even mee. Heb op het moment hetzelfde probleem met zoonlief...
    Ik ben er nog niet achter of hij last heeft van de zomertijd of dat hij in een 'sprongetje' zit...

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ligt ie ook ineens 1/1,5 uur te woelen voordat ie in slaap valt maar dat had ie ook al een paar dagen voor de zomertijd in ging. Vanavond ging ie 20 uur naar bed ipv 19 uur en hij sliep met een kwartier...

4. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Hier is de kleine ook helemaal ontregeld en lijkt ook te twijfelen tussen 1 of 2 slaapjes. Hij gaat nu een uur later naar bed en is een uur later wakker en overdag kijk ik nu even per dag

5. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Nou, niet veel tips dus. Ik twijfel ook of het geen "sprong" is. Hij is ook zo druk ook met woordjes etc. En het begon voor de zomertijd.

Later naar bed brengen doe ik al, nu rond 8 uur maar dat heeft geen effect op snel inslapen:(

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    Hier is de kleine man ook weer beneden geweest... Hij was aan het krijsen of zijn leven ervan af hing... :-s
    Nu is het gelukkig stil boven...

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik zou juist niet later op bed doen. Dat staat hier garant voor een lange avond met vaak huilen en niet kunnen slapen... Sorry heb verder geen tips. Sprong/fase zou goed kunnen.

Share This Page