Kun je een menstruatie krijgen zonder dat je een eisprong hebt gehad ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Naamloos12, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naamloos12

10 okt 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Lieve dames in het kort mijn verhaal.
    Afgelopen donderdag ben ik in het ziekenhuis geweest. 5 december 2016 ben ik ons kindje verloren aan een bbz en daarbij ook mijn rechter eileider verloren. Nu probeer ik alweer bijna 7 maanden zwanger te raken zonder resultaat . Afgelopen donderdag was ik in het ziekenhuis voor een hsg. Daar moet ik over 2 en half week voor komen en krijg ik de spuit om te kijken of die open is. Ze denken van niet en als die eileider dicht is willen ze hem eruit halen.nu snap ik er helemaal niks van ik heb 2 zwangerschappen gehad voor de bbz . 1 gezond zoontje en 1 miskraam in januarie 2015 . Maar dat betekend dan toch dat er gewoon 1 eileider open moet zijn . De verklevingen zijn van bijna 9 jaar oud en me zoontje is 3 . Hoe kunnen ze zomaar zeggen dat ik van het ergste uit moet gaan en het natuurlijk niet meer gaat lukken. Ook heb ik het idee , ik voelde me eisprong altijd met veel pijn en dat heb ik nu al 3 maanden niet gevoeld . Vandaag dus ineens weer wel !!! Kan het zijn dat ik menstruatie krijg zonder een cel te zijn gesprongen ? En dat dus een verklaring kan zijn waardoor ik niet zwanger raak omdat ik vaak een ei mis ? Radeloos wanhopig verdrietig wat kan het leven soms oneerlijk zijn

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je kunt inderdaad gewoon ongesteld worden zonder dat je een eisprong hebt. Hoe het met die eileider zit geen idee, sorry, geen ervaring mee. Zou natuurlijk kunnen dat ie nu wel dicht zit en een paar jaar geleden nog niet. Maar hopelijk is dat niet het geval!

3. Naamloos12

10 okt 2017
    5
    0
    1
    Vrouw

4. Naamloos12

10 okt 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Dank je voor het reageren . Ik zit met zoveel vragen en hoop dat er mensen zijn die een beetje het zelfde doormaken als ik. Het is zo'n zware last die je mee draagt voel me echt leeg en vooral mislukt als vrouw

5. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Heftig verhaal joh! Naar die onzekerheid en zeker als ze maar zeggen van het ergste uit te moeten gaan.

Je kunt wel menstrueren zonder eisprong. Ik heb pcos en dus zonder Clomid geen eisprong maar wel een menstruatie.

Zou je misschien kunnen testen met ovulatietesten? Misschien vang je toch ergens een piek op zonder dat je dit voelt.
    Sterkte! Hopelijk snel duidelijkheid!

6. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Heftig! Je kan ook gaan temperaturen, als je dit goed doet kan je precies zien of er echt een eitje is gesprongen.

7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Hier ook PCOS, maar wel elke 3 tot 6 weken een menstruatie gehad altijd. Dus zonder eisprong is het zeker mogelijk om ongesteld te worden. Met de eileiders geen ervaring hoe dat werkt. Maar de verkleving kan inderdaad op een later moment ontstaan zijn waarschijnlijk.

8. Naamloos12

10 okt 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    Met de ovulatie testen haal ik me piek er altijd wel uit en is ook altijd heel donker . Alleen normaal zakte ik in elkaar van de pijn met me eisprong nu dus al maanden niet gevoeld . Tot gister en vandaag . Ik hoop echt op een wonder over 2 weken en dat ik gewoon te horen krijg dat die open is . Tempen heb ik ook allemaal gedaan

9. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Volgens mij is dat toch wel positief hoor een uitslaande ovu. test. LH slaat alleen flink uit bij een eisprong naar mijn weten.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een positieve ovulatietest geeft alleen een LH-piek aan en zegt helemaal niks over het al dan niet hebben van een eisprong. Helaas. Je kunt een LH-piek hebben zonder dat daar een eisprong op volgt. Bij PCOS wil je ook nog wel eens valspositieve ovulatietesten hebben, omdat je een krans van eitjes rond je eileider hebt welke allemaal hormonen produceren.

Wil je zeker weten dat je een eisprong hebt, dan zou je moeten temperaturen. Elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken en het liefst rectaal.

Adrianna vindt dit leuk.
  11. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ik ben bekend met PCOS en heb dus altijd licht positieve testen dat klopt. Maar deze slaan alleen uit bij mij als ik een eisprong heb (met mbv clomid en controle echo). Bijzonder dat een lichaam dan toch zoveel LH kan produceren als het eitje niet springt. Dat wist ik dus helemaal niet.

12. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Prachtige academische kennis ;)
    In de praktijk geven beide zkh waar ik loop/gelopen heb aan dat een positieve ovutest in 99% vd tijd een eisprong oplevert. Zeker als je daarna ongesteld wordt.

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar dan weet je toch of je een eisprong hebt of niet? Dat zou uit je tempetatuurkaartjes moeten blijken.

Voor wat betreft je eileiders. Hebben ze gezegd waarom ze denken dat je resterende eileider niet open zou zijn? Lijkt mij dat ze zoiets niet zeggen als ze daar geen aanleiding voor hebben. Dat je laatste zwangerschap in je verwijderde eileider zat betekent niet per definitie dat deze eileider verstopt is geweest. Het kan dus ook gewoon pech zijn geweest dat het vruchtje daar is genesteld en dat je eerdere zwangerschappen wel door die eileider zijn gegaan.

Ik weet helaas hoe naar alleen al het gevoel van maar één eileider is (mijn rechter eileider is samen met een BBZ verwijderd). Je wordt er gewoon een heel onzeker van en hebt weinig vertrouwen meer in je lichaam.

Mijn advies voor nu zou zijn even volhouden en het onderzoeken afwachten. Hopelijk is je resterende eileider gewoon goed doorgankelijk en als dit toch niet zo blijkt te zijn dan zijn er nog voldoende andere opties.

En 7 maanden voelt natuurlijk als ontzettend lang, zeker na wat je hebt meegemaakt, maar is het feitelijk niet. Alles binnen een jaar is gewoon heel normaal als je zwanger probeert te worden. Hier heeft het helaas bijna een jaar geduurd na de BBZ.

Succes en hopelijk heb je snel duidelijkheid!

14. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

#14 Adrianna, 10 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2017
    Wat ontzettend raar!

Ik heb bewezen dmv een bloedtest een lh piek gehad (dus ook op een ovutest positief getest) en via een echo en bloedtest is gebleken dat ik GEEN eisprong had (progesteron van 1)
    Zo ken ik nog minstens drie meiden op het forum die precies hetzelfde hadden....
    Dus die 99% is echt een uit de lucht gegrepen percentage en ik zou dus ook twijfelen aan de expertise van je gyns

Edit...ik werd gewoon ongesteld en de maand erna precies hetzelfde verhaal.
    Eisprongen haperen, veranderen in cystes en een lh piek krijg je om je eitje te laten springen..lukt dat niet dan breekt je lichaam de poging af en word je uiteindelijk ongesteld (ik netjes na 14 dagen) of je lichaam probeert het opnieuw met een lh piek. Je kunt dus meerdere lh pieken in 1 cyclus krijgen.
    Met pcos kunnen dominante follikels weer inkrimpen...als er dan ook een lh stijging bezig was zal die weer afbreken en wachten op de volgende dominante follikel of alles afbreken.

15. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hier dus 2 maanden geleden gewoon een duidelijke LH piek, GEEN eisprong (vastgesteld met tempen). Een week later een nieuwe LH piek en toen dus wel een eisprong.

Dus erg mooi dat dit inderdaad bij 99% wel gebeurt, maar vergeet dus niet de 1% bij wie het niet gebeurt. Het is dus echt goed mogelijk dat TS wel een LH piek heeft maar geen eisprong erna.

@Naamloos12 jeetje meid wat heftig! Het kan inderdaad zijn dat je geen eisprong hebt, maar dat kan niemand hier je met zekerheid zeggen.. Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en hoop dat je toch snel weer zwanger mag zijn. Dikke knuffel!

16. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Misschien zeg ik het verkeerd, ik doel niet op 1 specifieke ronde.
    Toen ik bij de gyn kwam gebruikte ik ovutesten. Hier hadden we het over, dat ik rond dag 20 altijd een positieve test had en tussen dag 32-34 dan ongesteld werd. Toen benoemde ik dat ik inderdaad gehoord had dat een positieve ovulatietest niets zegt, dus dat wellicht ik helemaal geen eisprong had?
    Wat zij toen zei (en wat ik ook bedoel) is dat als je gewoon op regelmatige basis ongesteld wordt en ook regelmatig je ovutest (dus zoals het bij mij was) positief is, de kans echt minimaal is dat je geen eisprong hebt.

Als je van nature een erg onregelmatige cyclus hebt, of bijvoorbeeld pas 20dgn na je positieve ovutest ongesteld wordt is het wat anders natuurlijk. Maar hier op het forum lees je zovaak dat "een positieve ovutwst niks zegt" dat ik soms het idee heb dat men hier denkt dat die dingen nutteloos zijn.

17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik was regelmatig ongesteld en 14 dagen na mijn lh piek werd ik ongesteld.
    Is twee keer vastgesteld door mijn gyn en als ik terugdenk had ik het al veeeeel langer. Aanhoudende ei-pijn(door de persisterende follikel) lichtere bloeding enz enz
    Hier op het forum blijkt dat heeeeel veel gyns dit niet (h)erkennen omdat zij nog volgens de oude menstruatie is altijd eisprong methode behandelen.
    Als mijn gyn zo had gedacht dan had ik nu mijn zoontje niet gehad.
    Alles zag er goed uit, geen afwijkende hormoonwaarden, geen pcos, er kwam een dominante follikel en een lh en opeens veranderde de follikel in een cyste ipv te springen en 14 dagen daarna werd ik dan weer ongesteld en begon alles van voor af aan...baarmoederslijmvlies groeide trouwens ook gewoon gezellig mee en dat moet er ook uit natuurlijk dan.

18. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Littlegirl1989 ok ik snap nu iets beter wat je bedoelt, maar nog steeds denk ik wel dat het goed is om meiden ervoor te waarschuwen dat het niet automatisch een eisprong betekent :)

Gelukkig is het in de meeste gevallen wel zo natuurlijk, maar omdat ik wist dat er een kans bestond dat hij niet zou springen na m'n LH piek is mij een heel stuk stress bespaard gebleven :D

19. Naamloos12

10 okt 2017
    5
    0
    1
    Vrouw
    He dames .
    Ik was inderdaad even geschrokken van alle nieuws . Tis nu even afwachten tot ik de spuit heb gehad . Ik lees ook heel veel verhalen op het internet dat een dichte eileider met een operatie verholpen kan worden , mijn arts zei van niet. Ik laat het de komende weken op me afkomen en zie het wel. Even over me eisprong ik lees hier al dat ik het tempen nooit goed gedaan heb . Ovulatie testen die snap ik wel . Alleen ik vind het gewoon raar en dat valt me met de laatste 3 a 4 maanden op dat ik mijn eisprong gewoon niet voel totaal niet . Terwijl ik altijd zo veel pijn eraan had en gewoon even 2 dagen niks meer kon. Nu voelde ik het deze maand wel weer ook 2 dagen . Het ziekenhuis geeft aan dat ze met de operatie gezien hebben dat de overige eileider ook zo goed als kapot is en ik geen goeie hoop mag hebben , dit was mij nooit eerder verteld hij was wat verkleefd maar oke meer zeiden ze toen niet. Ben verder ook nooit getest op pcos of iets nog 2 weekjes en dan weet ik waar ik aan toe ben . Lief dat jullie allemaal gereageerd hebben

20. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Adrianna,

Naar aanleiding van jouw verhaal twijfel ik of ik dan wel een eisprong heb.

Na gebruik van spiraal heb ik sinds verwijderen ervan, na de eisprong aanhoudende buikpijnen tot en met de menstruatie. De aankomende eisprong is goed voelbaar. Altijd al geweest. Na de eisprong heb ik behalve buikkramp ook steekjes bij mn eierstokken. Haaruitval. En erg koud.
    Heb jij ook de spiraal gehad? Herken je mijn klachten of ging jouw pijn alleen over de groeiende follikel en trok dat na een paar dagen weg?
    Hoe werkt temperaturen precies? Dan ga ik eens testen if mn ei wel echt springt...

Deel Deze Pagina