Wanneer eisprong gehad? -> graag even meedenken!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Stefanie83, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Graag even jullie visie op het volgende:

De 1e dag van mijn laatste menstruatie was 21 april.

Cyclus duurt altijd 28, maximaal 30 dagen.

Bij een cyclus van 28 dagen zou ik 5 mei ovulatie moeten hebben gehad.

Op 4,5,6 en 7 mei heb ik echter ovulatietesten gedaan, maar elke keer was de teststreep lichter dan de controle-streep. Op de laatste dag (7 mei) was de teststreep wel iets donkerder dan op de andere dagen, maar nog steeds lichter dan de controle-streep.

En toen waren mijn testen op en nu weet ik dus nog niet wanneer ik mijn ovulatie heb gehad. Heel handig dus. :D

Wat denken jullie, zou ik mijn ovulatie al eerder hebben gehad dan dat ik begon met testen of betekent die iets donkerdere teststreep van 7 mei dat de ovulatie er aan zat te komen?

M.a.w.: is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld 3 mei al geovuleerd heb en dat in de dagen erna de LH-waarde schommelt? Of loopt normaal gesproken de LH-waarde hard naar beneden na de eisprong?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik durf geen precies antwoord te geven op je laatste vraag, maar zelf denk ik dat je ei na 7 mei was. Ik ben bang dat er niks anders meer op zit dan wachten op je NOD. Succes meid!

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik denk ook later. Heb je al eerder testen gebruikt of je eisprong ontdekt, ik heb meestal 10-12 dagen voor de menstruatie pas een positieve test, bij 30 dagen zou dat bij jou dus 9,10 of 11 mei zijn als ik het goed zeg. Misschien is jouw lf ook wel korter dan standaard 14 dagen en heb je hiervoor te vroeg gegokt. Ik heb dat uiteindelijk ontdekt met de combinatie van ovulatietesten en temperatuur bijhouden.

4. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt voor jullie reacties. Ik denk zelf ook eerder dat de eisprong na 7 mei was...

Deel Deze Pagina