Invloed alcohol op temp?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door annabeth, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Zijn hier ervaren temperen die weten wat de invloed van alcohol op je temp is?
    Ik temperatuur nu pas de tweede cyclus, dus 't is voor mij nog wat nieuw. In de eerste cyclus ben ik ook niet vanaf dag 1 begonnen.
    Ik zie nu in mijn grafiekje dat de temp de eerste dagen (toen ik ongesteld was) nog wat hoger was (wel lager dan na mijn ei in de cyclus ervoor). Ik zit nu op dag 9 van de cyclus en gisteren zette zich een enorme dip in die vandaag nog dieper naar beneden schoot. Temp zit nu op het niveau van mijn eisprong in de vorige cyclus. Het is alleen nog vreselijk vroeg en mijn ovutesten (gisteren en vandaag) zijn ook nog negatief (al had ik gisteren wel een dikkere streep dan nu).
    Ik vroeg me dus af of mijn ei nu al geweest is, maar dat lijkt me echt heel vreemd... Daarom ben ik verder gaan nadenken over wat er de afgelopen dagen anders was. En toen realiseerde ik me dat ik gisteravond en eergisteravond een paar wijntjes heb gehad. Op internet vond ik dat alcohol je bloedvaten verwijd waardoor je meer warmte verliest. Zou dit de temp dip kunnen verklaren? Iemand hier ervaring mee?

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Helaas kan ik je geen antwoord geven maar ik ben zelf ook we heel benieuwd naar het antwoord....

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Niemand die iets weet? :(

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik heb op internet nu ook terug gevonden dat je temperatuur omlaag gaat na het gebruik van alcohol. Helaas staan er geen waardes bij...

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Precies, ik heb ook geen idee, maar ik was wel benieuwd of er hier meiden zijn die tempen en wel eens een wijntje drinken. Misschien weten die wat het effect op je temp is....

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ja alcohol heeft invloed op je temp net zoals laat naar bed gaan enz hoeveel t verschilt weet ik niet maar noteer gewoon in je lijst dat je wat gedronken hebt dan kan je het onthouden

7. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Als ik gedronken heb dan heb ik de volgende dag altijd een hele hoge temperatuur

8. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    bij mij gaat de temperatuur ook altijd omhoog als ik gedronken heb

9. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    @ allen: Ik lees mee! ;)

Had hier niet eerder over nagedacht. Heb gister een biertje op en temp was vandaag omhoog gegaan... Nu is het ook wel onegveer de tijd van mijn "ei", maar die staat volgens ff pas op zaterdag op springen :D

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij mij gaat de temp ook omhoog als ik een paar wijntjes opheb...

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Even gekeken maar in de vorige cyclus lijkt het bij mij erop dat de temp lager of gelijk is de volgende ochtend. De cyclus daarvoor kan ik geen duidelijkheid terug vinden.
    Ik zou verwachten dat het hoger is.

Deel Deze Pagina