Hallo Ik ben gisteren gecuretteerd en vloei bijna niet meer. Het vloeien is donderdag begonnen en hoopte dat mijn lichaam het zelf zou afstoten. Helaas niet gebeurd en daarom ben ik meteen geholpen. Nu weet ik dat de cyclus heel moeilijk te berekenen is. Maar vraag me af vanaf wanneer ik moet gaan tellen. Is mijn nieuwe cyclus donderdag begonnen tijdens het vloeien? Of is deze gisteren begonnen na de curretage? Ik las dat veel vrouwen erna na lang vloeien maar bij mij is het momenteel nyhil!! Na 2uurtjes zit er 1 druppeltje bloed op! Is het ook waar dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam of curretage? Wij willen graag deze emotionele week achter ons laten en gewoon verder gaan voor ons 2de wonder! Ohja, moet ik nog zwangerschapstesten doen om te kijken of alle hcg uit mijn lichaam is? Bedankt alvast voor het beantwoorden van al mijn vragen! Liefs melanie
Hoihoi, Het is inderdaad lastig....wanneer je cyclus weer is gestart. tel van de dag van je curettage. Je lichaam zal pas weer een cyclus gaan herstarten na dat het hcg uit je lichaam is. Je kan een test doen om te kijken of het hcg uit je lichaam is, maar het moet niet. Je cyclus kan een tijdje van slag zijn na een miskraam. Soms blijft de menstruatie een tijdje uit. schrik daar niet van. Ze heeft even herstel tijd nodig. Sterkte! imke