Had gister (17.00 uur) middag mijn 1e echte positieve ovu test, 2 dikke strepen en een smiley. Vanochtend nogmaals. Heb de hele dag al behoorlijke steken in mijn linkerzij. Nu is mijn vraag, wanneer is nu de eisprong? Dus hoeveel tijd heb ik nog? Temp was vanochtend al iets omhoog maar was vergeten de verwarming lager te zetten. Tekenen van vruchtbaar slijm heb ik nog niet kunnen ontdekken. En wanneer de streep weer lichter wordt moet de eisprong dan nog komen(dit heb ik namelijk ergens gelezen dat de eisprong na de LH piek komt) of is ie dan al geweest? Wie helpt mij???
ik denk dat je eitje morgen zal springen na een positieve ovutest komt je eitje binnen de 24 tot 48u je bent nu 24u verder, dus denk dat je eitje morgen rond deze tijd ongeveel zal springen. gisteren toevallig gelezen dat je eitje in de winter in de avond of nacht springt, terwijl het in de zomer 's morgens of in de dag springt. ik zou zeker klussen tot en met zondag
heb echt super veel pijn in mn buik nu (24 uur later) zo'n soort opgeblazen gevoel, kan amper zitten maar die pijn zit niet in mn zij maar onderin mn buik, kan mn buik nu ook niet inhouden. Komt iemand dit bekend voor. Ik hoop echt dat jij gelijk hebt en dat het morgen zal zijn maar ik vrees het van niet. Heb net nog weer test gedaan, wel positief maar volgens mij iets minder of gelijke streep als gisteren. Wel weer n smiley
kan de pijn van je eisprong zijn hoor de pijn komt omdat het echt op knappen staat als de pijn weg is is je ei gesprongen
ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de rest zegt. ik zit met hezelfde alleen willen mijn ovu testen niet echt posi worden.. gister 1tje die gelijke strepen had dus ik beschouw die als positief dan maar omdat ze vandaag alleen een stuk lichter zijn. net kreeg ik opeens een rugwee toen ik even rustig ging zitten ( alleen maar gehad bij de bevalling dus weet hoe ze voelen ) dus denk dat mijn eitje net is gesprongen.. mjah zeker weet ik het pas als ik me temp morgen ochtend zie! succes en ik zou vanavond gewoon nog even klussen.. mocht je eitje vandaag nog springen dan is het eitje ongeveer 24 uur nog levende dus kan die nog bevrucht worden.
pijn was gisteravond rond 19.00 weer weg en ik moet me erg vergissen als dat mijn eisprong niet geweest is en gelukkig kwam "het" ervan gisteravond 5 uur na de eisprong dus zou optijd moeten zijn toch? Ik had zelf gisterochtend een hele duidelijke ovutest en gistermiddag om 17.00 een die minder duidelijk was maar precies op het tijdstip van de eisprong zat. Moet je nagaan!! Denk dat het dan aan het feit ligt dat je meer gedronken hebt of vaker geplast zodat de concentratie wat minder is, dus zou me niet te druk maken over het feit dat het streepje wat lichter is!! Komt vast goed! P.S. Weet iemand misschien hoe het met het vruchtbare slijm zit, volgens mij heb ik dat niet gehad.... is dit erg?? Iemand ervaring mee? Oja en mijn temp was vanochtend lager dan gister beetje vreemd toch?? De vorige keer was mijn temp op de dag van de eisprong lager en de dag daarna licht verhoogd en liep heeel langzaam op en toen was ik wel zwanger..
Nog even een update: heb vandaag 30/1 ( eergisteren 1e positieve test om 17.00) om 11.00 getest was dik positief en om 14.00 weer getest en lijntje was nog maar heel licht en clearblue smiley was ook vertrokken dus ik denk het bijna zeker te weten dat de eisprong gister is geweest en nu die temp nog omhoog!! En dan maar duimen................................... Op zich wel apart dat ik de vorige cyclus min 3 dg positieve testen heb gehad en nu maar 2 waar zou dat aan liggen..... (vorige cyclus was in sept en nu is het dik winter misschien zit het in de periode van de dag, dus wanneer het eitje springt).
Ik ben ook even opzoek geweest naar vruchtbaar slijm, heb ik afgelopen cyclus gevonden. Ik had gelezen dat je (als je baar moedermond hoog zit en een beetje open staat) met 2 vingers naar binnen moet ik heb zelf wijs en middelvinger gedaan, en dan vlak bij de baarmoedermond slijm weghalen (beetje uitknijpen zeg maar) Deze keer voor het eerst hierdoor vruchtbaar slijm gezien en gedacht 'aha zo ziet dat er dus uit' kon er echt draden mee trekken van wel 10cm. Nouja ik hoop dat je er wat aan heb, wel een beetje ranzige details, maar goed ik weet het ook niet anders uit te leggen! Ik heb zelf ook nog een vraag aan de zwangeren d.m.v. ovutests, hoe vaak en wanneer hebben jullie het gedaan? Wij hebben een behoorlijk libido zo na mijn menstruatie (korte cyclus dus zit direct in vruchtbare periode) Zodat ik begin te denken dat mijn mans zaad misschien wel uitgeput is tegen de tijd dat ik een ei heb.
Voor mij geldt eigenlijk (ben tot nu toe 3 x zwanger geweest en heb alleen de laatste keer ovutesten gebruikt en deze keer ook maar ben nu voor zover ik het weet nog niet zwanger) maar 1 x per periode dat de ovutesten positief waren. Mijn man houdt niet van "onder druk presteren" dus bij de 2e x weet hij al hoe laat het is en vindt hij het niet spontaan meer en haakt af! Maar hij wil wel kinderen dus dat is het niet. Niet zo veel dus en waarschijnlijk hebben we heel veel geluk. Ik denk dat het per persoon verschillend is wat het beste is. Ze zeggen om de 2 a 3 dagen maar het kan ook lukken als je 't iets minder doet dan dat hoor misschien kun je dat ook eens proberen(als je het vol kunt houden!)
mmmm, zal me proberen es een beetje in te houden Gaan we gewoon extra klussen na mijn ei hihi, maar dat werkt niet echt zo heb toch vaak meer zin in de week na ongi en voor ei
Gelukkig maar want zo hoort het ook, je wilt tenslotte zwanger worden en de natuur schijnt het ook zo bedoelt te hebben dus ik zou het wel voor mn ei blijven doen anders kun je lang wachten!!! hihi Zet 'm op!
Misschien een domme vraag maar ik stel hem toch nu ik dit allemaal lees.. Ik had ook een aantal duidelijk positieve ovutests en vandaag negatief. Is mijn ei al geweest of komt ie juist nog?? Ik voel me vandaag echt ziekig. Steken, ook richting rug en rare pijn in onderbuik.. Anders moet ik vanavond voor de zekerheid toch maar gaan klussen. Manlief ziet me aankomen haha. Zoveelste keer.
Voor zover ik het weet is ie nu geweest en heeft het geen zin meer, tenzij je nog zin hebt natuurlijk!! Ik had (volgens mij ) mn eisprong vrijdagmiddag laat en de volgende ochtend 11.00 was de ovutest nog positief en om 14.00 negatief. Dat was dus zeg maar bijna 24 uur na de eisprong en na ongv 24 uur leeft het eitje (zegt men)niet meer dus heeft t ook geen zin meer.
wat ik gelezen heb is dat je als de test pos is je na ong 24/48 uur je eisprong hebt. Ik ben deze maand ook voor het eerst aan het testen dus ben wel benieuwd. vandaag dag 12 en zag al een licht streepje, het klussen kan beginnen. Ze raden het aan het om de dag te doen, het zaad is dat het beste, niet te oud en te traag en niet te jong, Mijn man komt altijd met hetzelfde..ja zo hoeft het niet hoor... Waar maken ze zich nu druk om?? zij hebben het meeste plezier toch? Wij denken alleen maar aan ons ei heb hem maar niet verteld van de ovu-test, wordt het vast nog gemaakter voor hem denk ik
Grappig dat je dat verteld. Ik had ook een postitive test en dacht nu moet het gebeuren maar het was midden in de week en mn vent dacht dit vertrouw ik niet en liet hij het afweten terwijl we beide toch een 3e kindje willen. Hij voelde te veel druk... De andere 2 waren bij toeval gelijk de 1e x raak en dat ging vanzelf, nu is t meer gepland maar wat kan ik er aan doen! Gelukkig ging het de dag van de eisprong goed. Ik dacht laat ik het maar niet vertellen want bij de vorige poging (is mk geworden) heb ik het wel verteld dat ovutest pos was en liet ie het ook afweten,gelukkig hadden we het 2 dg ervoor ook nog gedaan dus was het toch nog raak!! Kerels, wat zijn ze toch gevoelig... dacht altijd dat wij moeilijk waren!!