Verandering Menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Natasja, 5 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Meiden,

    Even een vraagje aan de meiden die al wat langer van de pil (spiraaltje) zijn. Zoals jullie weten heb ik 7 rondes gehad, maar ik merk dat mijn menstruatie nu anders aan het worden is.Heb deze keer echt heel veel buikpijn (nu al 3 dagen, normaal maar 1) en ik verlies heel veel stolsels( :oops: ).

    Merken jullie ook verschil in je menstruatie?

    Groetjes
    Natasja
     
  2. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Het zou uiteraard ook kunnen zijn dat er wel sprake is geweest van een bevruchting maar dat het een vruchtje was dat niet levensvatbaar was, waardoor het toch met een "menstruatie" mee naar buiten is gekomen. Ja, ik ben ook geen arts hoor, hihi, maar het zou toch kunnen...?
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zou kunnen. Als dat zo is, niets aan te doen toch?

    Tis gewoon zo vies deze keer hihihihi. Heb wel eens meer "klontjes" maar nu is het echt veel en sommige zijn best groot.

    groetjes
     
  4. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    absoluut!
    Het is de laatst 2/3 keer veel heftiger dan voorheen. Ik weet niet of dit misschien ook komt omdat ik er toch veel mee bezig ben of meer gespannen ofzo? Het kan natuurlijk want hoe langer het allemaal duurt hoe meer onzekerheid of het wel gaat lukken (bij mij dan).
    Mijn cyclus lijkt iets langer geworden en ik voel meer ongemakken vlak voordat ik ongesteld ga worden. Tevens herken ik jou verhaal van dat je een beetje bloedverlies hebt en dat het pas dagen daarna gaat doorzetten, vervelend.
    Zou het jaargetijde nog zijn invloed kunnen hebben? In de winter voel ik me toch altijd iets minder dan in de zomer.... ach ik weet het ook niet, maar herken je verhaal zeker :confused:
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Apart he Ster dat wij zo hetzelfde mee maken! we lopen kwa cyclussen ook bijna gelijk.
    Ja vind dat voormenstrueren echt heel irritant! Ook dat ik nog steeds niet echt regelmatig ben vind ik erg vervelend.
    Deze keer en de keer er voor was ik er helemaal niet meer mee bezig.. ik zie wel wanneer het komt.. test ook echt niet meer zonde van mijn geld. Heb nu al 2 maanden niet meer getest.

    Groetjes
     
  6. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Nee dat testen doe ik absoluut niet meer zomaar, daar raak ik echt teleurgesteld van. Ik ga dat pas doen als ik een week overtijd ben ofzo!!
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ikke ook! We zien wel...
    Als ik de pendels moet geloven duurt het niet lang meer!
     
  8. Oleole

    Oleole Niet meer actief

    Hoi Natasja,

    Mijn cyclus is na het stoppen met de pil erg lang geworden:
    Ik ben in augustus 2005 gestopt dus 7 maanden verder en in
    ronde 5 (48, 38, 48, 49 dagen).
    Ik heb de pil 11 jaar geslikt en weet nog dat ik altijd erg heftig ongi
    was. Nu na het stoppen wordt dat steeds minder. Eigenlijk meer wat buikpijn voor ik ongi moet worden. En dan maar 3 a 4 dagen echt ongi.

    Succes verder, hopen dat het nu toch wel eens gauw raak mag zijn!

    Nicole
     
  9. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb het niet gehad tot de laatste cyclus, Natasja, bij mij is het meestal de eerste twee dagen heftig en daarna nauwelijks. Wel heb ik nu voor het doorbreken van mijn menstruatie lichte voorbloedingen gehad.

    groetjes Karin
     
  10. mieke

    mieke Bekend lid

    ik snap helemaal wat je bedoelt natasja
    ik dacht toen ik net met de pil gestopt was
    van nou das fijn geen buikpijn niet heel erg ongi enzo
    maar das nu wel anders zeg na 6 rondes bijna
    toch weer erg buikpijn en heel erg ongi
    t is nu net precies als vroeger voordat ik met de pil begon
    maar hopen dat we snel zwanger worden dan zijn we dr voorlopig van af :D ;)
    ik heb ook gevraagd of er iemand voor mij wil pendelen
    ben echt heel nieuwsgierig
    ik duim voor je meid

    veel liefs mieke
     
  11. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0

    Hoi, ik ben dus al sinds april 2005 gestopt met de pil en ik baal dat mn menstruatie nog steeds onregelmatig is!! :( Het begon 'mooi' met 28 dagen en zit nu alweer op 31 dagen en dan is nog niet zeker... heel vervelend allemaal.

    Ik ben dus ook al heel wat rondes verder :cry: en ik heb nog steeds verschillend bloedverlies. Ik heb de laatste x maar weer een pak dikkere tampons gekocht bah omdat ik meer bloedverlies had dan anders.... en ook meer pijnklachten had. Pff ik snap er zelf bij mij nog steeds niets van!!!

    Wat zitten wij vrouwen toch allemaal uniek en vreemd in elkaar :(

    Heel veel succes, we gaan ervoor he!!!! ;)
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je meiden!!

    Chiesa,
    Rot he dat we eigenlijk niet op ons lijf aankunnen!
    Maar zoals je zegt we gaan er voor!

    Liefs
     
  13. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi iedereen!
    Ik ben in juli 2005 gestopt met het gebruik van de pil. (weet niet meer wanneer ik toen ongi geworden ben)
    maar mijn eerste "natuurlijke menstruatie kwam op 4-8. De 2de was op 5-9 (33 dagen) deze heeft maar liefst tot 30-9 geduurd en ik heb toen echt heel erg veel buikpijn en rugpijn gehad huisarts had me een kuur provera voorgeschreven voor 2 weken 14-10 kreeg ik een bloeding van 5 dagen en op 25-10 weer een mentruatie.
    De mentruatie die darop volgde was op 18-12 (54 dagen) en de laatste was op 5-2. (49 dagen)
    Ik heb ook net zoals jij vaak tussendoor 1 a 3dagen een lichte "bloeding" waar van die stolsels in zitten. En buikkrampen heben is tegenwoordig normaal bij mij. Heb dan echt pijn in mijn rug ervan. :(
    Ook merk ik dat de duur van de menstruaties erg varieeert dan 5 dagen dan 15 dagen. Vreselijk is dat. :x
    Mijn man zegt wel eens, kon je maar die buikpijn die je hebt, maar eens aan mij laten voelen, dan wist ik ook waarom je dan zo snel op je teentjes getrapt ben.
    Veel succes ermee! :)
    Nancy
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Jeetje Nancy dat is ook rot zeg!
    Hopen dat het toch in de toekomst weer normaal mag worden! of gewoon lekker 9 maanden wegblijven!

    Tussendoor heb ik inderdaad ook wel bloedingen, maar dat is bruin en beetje roze.
    Jakkes die stolsels van nu vind ik echt vies.

    groetjes
     
  15. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Bij mij ging het in het begin juist heel voorspoedig, ik voelde mijn eisprong zelf en was de eerste 3 maanden 32,33 en 31 dagen. De 4e maand kreeg ik omstreeks dag 32 erg veel buikpijn, ongeveer 5 dagen lang en het voelde alsof ik ongesteld was, maar dan zonder bloed. toen spontaan na 14 dagen ongesteld, dus lange cyclus van 46 dagen. Nu heb ik er weer een cyclus van 46 dagen opzitten en ben nu ongesteld de 2e dag, maar niet hevig. Bij mij duren mijn cyclussen dus steeds langer met minder lange menstruatiedagen. Hopelijk houden die lange cyclussen niet aan, want dat zou betekenen dat we maar 7 kansen in 1 jaar hebben. Wat zijn vrouwenlichamen toch vreemd!
     
  16. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Ja, die stolsels is ook niet erg smakelijk als ik moet plassen voel ik eigenlijk zonder te kijken dat er weer dikke stolsels in zitten (sorry voor de onsmakelijke details).
    Ook is het normaal dat er wel tussen 2 cyclussen door bruin (oud) bloed tussen zit. :(
    Maar het ergste wat ik nu merk is dat er in mijn omgeving steeds meer vrouwen die ik ken denken laat ik maar stoppen met de pil om zwanger te worden en "Floep" de volgende maand is het raak.
    Iemand zag op 20 mei vorig jaar (op mijn bruiloft) het dochtertje van mijn zus (toen een half jaar) en zei tegen haar vriend zullen we ook aan kinderen beginnen. stopt met de pil en begin deze week is ze bevallen van een zoon.
    Een vriendin van me ook ze hoorde dat ik al bijna een half jaar bezig was en vrijdag belt ze op ik ben vorige maand gestopt met de pil en ik ben nu 6 weken zwanger. :eek:
    Ik ben natuurlijk hartstikke blij voor iedereen, maar als ik dit aan mijn man vertel zie ik ook zijn oogjes stiekum schitteren. :cry:
    Nancy
     
  17. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Vervelend is dat hè. je gunt het die mensen van harte, maar ondertussen steekt het wel. Ik hoor het ook steeds meer en hoewel ik ook meiden ken die er ook mee bezig zijn en waarbij het ook lang duurt, denk ik toch gelijk dat er misschien iets mis is met 1 van ons. maar goed, uiteindelijk zal het het lange wachten wel waard zijn!
     
  18. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Jeetje ..............
    Dit is voor mij pas de 2e ronde , derde maand .
    Maar mijn cyclus word elke cyclus weer korter juist :)
    Kan me ook niet herinneren dat mijn cyclus zo lang was toen ik zwanger wilde worden van onze oudste eigenlijk .
    Maar had wel "last" van stolsels en zo .
    Ik hoop voor jullie dat het snel weer een beetje normaal word :confused:

    Groetjes Joyce
     
  19. harriette

    harriette Actief lid

    18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    Hoi Allemaal.

    Ik ben op 19-08 niet meer begonnen met de pil en de eerste keer was mijn ongesteldheid er met 37 dagen.
    Daarna 35, 33 en nu al een paar keer precies 28 dagen.
    Ik heb de eerste paar keer behoorlijk wat buikpijn gehad vanaf de vermoedelijke eisprong tot einde ongesteldheid.
    Nu ik iedere keer precie 28 dagen ben heb ik er geen last meer van.
    De pijn die ik had was behoorlijke buikpijn met van die pijnscheuten alsof ze met een breinaald in je.... zitten te porren, vreselijk
    Heb nu ook het gevoel dat ik ontpilt ben.
    Voel mijn eisprong nu duidelijk, pijn in mijn rechterlies(klopt toch???).
    Als ik de pendel mag geloven ( wat ik wel hoop) dan zou ik deze of volgende maand aantellen.
    Zou toch fijn zijn.
    En er hebben al 3 mensen hetzelfde voorspelt voor april en 2 voor maart.
    Het zou dan een meisje worden.
    Ben benieuwd, en aan onze inzet zal het niet liggen :oops: :oops:

    succes allemaal en klus ze.... :) :)

    Liefs
    Jetje
     

Deel Deze Pagina